Tuesday, March 27, 2012

cite dolu2..

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha Penyayang

sementra xde orang ni,aku wat la keje jahat kan..
mule2  tukar air cond dr 16 degree-30 degree..memang xyah pasang air cond cmtu kan..

pastu ape lagi..leh la men taip2..haha

nak cite..

dah lame xmasukkan gambar kan..so,before aku delete ape yang patut,moh le save dalam dairy kesayangan ni..hehe

ahad baru ni ak wat part time.
tolong kak idy asing2 kan serangga wetland.

cam habuk2 je kan? tapi tu la die serangga2 yang ade..
kene asingkan sume dari yang besor sampai yang kecik..

sangat2 bes keje ni..tapi sangat take time sebab 1st time buat..
untuk yang atas tu lebih kurang 3 jam nak asingkan.

next bekas,dalam 1 jam je.. terer kan..improvement yang sangat  baik..
(puji diri sendri..pdahal amik yang senang2 je)

lepas dah asing2kan,masukkan dalam vial2..
hasil utk yang atas tu,
 banyak ni la spesies2 yang ade..

dari kol 12 sampai kol 5 tu,2 tupperware je dpt buat..
xpuas agi..huhu

disebabkan semalam (senin) ak kene gi putrajaya,maka aku dan2 lepas abes wat keje tu terus balik umah.
nek komuter dari ukm..sampai je komuter,terkejut!

sebab komuter dah cantik!
baguih2..1 improvement yang baik..walaupun masih sesak tapi xlah tahap sardin...


kaler putih n ade banyak lampu2.. i like!

komen untuk ktm (nak jugak komen tu): frust sebab ingatkan komuter straight sampai tanjung malim..rupenye kene turun jugak kat rawang..=(

tapi..train baru sangat cantik =D

cume kompius knp ade cermin yang macam retak..bukan train tu baru ke?? =|


pastu ari sabtu,aku dok umah sorang2..
nak xnak kne masak gak..

masak nasik manual!

tensen giler aku..nasib bek dok sorang je..

awl2 kompiden la nak masak nasik sekali ngan lauk..tapi blom pape nasik dah menggelegak plak ...gelabah tenuk la den..

pastu ingatkan dah masak..rase2 jelatah..cepat2 + air..

jelatah lagi..last2 aku tensen aku tambah air banyak2..

kesudahannye..hehehe

nasik lembik blom jadi bubur..hahaha

mesti xslera tengok kan?

xpe2..masak lauk plak..

ayam masak merah..

tapi..

bukan aku masak..aku panaskan je..haha
ni lauk yang ibu bagi minggu lepas..xabes2 lagi..haha

pastu ade lagi..


kerabu mangga....haa...terer kan aku buat..

pastu makan la ngan lauk2 ni ngan nasik lembik tadi..


walaupun hasil xberapa nak cantik,tapi....sedap hokey..(dah kebulur,makan ape pun sedap,ye dak..)

aku dah lame xmasak..so alal2 lupe gitu nak masak camne..lupe ape tu pisau,pinggan,minyak..dll...
over!

dan disebabkan aku ni masak xreti nak agak2,maka nasik yang aku makan tu untuk tengahari,malam n sarapan hari ahad tu..3 kali makan..nampak nau org len xsudi makan nasik aku masak..haha


ngah tengok2 hp,aku xpenah agi cite pasal budak2 kafe aku kan..
cite la sikit walaupun nak dekat sebulan aku keje kat bangi ni..

antara kenangan terindah aku mase keje ni..memang bes keje kat sini walaupun penat giler..

punch kad aku yang pertama dalam hidup..tapi tulis sendiri.
yang sekarang ni bes,leh men2 punch..haha

ni mee kari sape ntah nak,tetibe salah buat, aku kne makan..
terpakse aku bungkus sebab time tu dah gelabah nak balik..

sume2 gambar bawah ni mase kitorang gi function kat slim river..



kak sari n ija



ija yang peramah giler



waktu2 kebosanan tunggu majlis abes

bangunan seram

gambar aku xde sebab aku rase selekeh giler time ni..dorang cantik je..menci i..
yang bes nye dapat makan eskem mangkuk byk2 n free!haha

sehari sebelum ak benti keje,kitorang kuar gi econsave batang kali.
balik tu singgah makan kat kedai makan cantik.








makanan wajib ble makan kat kedai-nasik putih,tomyam+air sirap laici..*wink2*

tempat cantik..makanan errrrr...servis grrrrr...

k la..dah sakit bahu..papai

-pictures have been removed-
p/s: susah nak amik gambar gune hp ni..esek goyang je..
hehe

No comments: