Friday, March 30, 2012

ajal maut di tangan Allah

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang


Berikut merupakan senarai tanda-tanda awal PENYAKIT yang boleh digunakan untuk mengenalpasti sama ada anda berkemungkinan mengalami PENYAKIT TERSEBUT.
• Rasa susah nafas atau sesak nafas
• Rasa nyeri atau sakit yang pelik pada bahagian-bahagian badan seperti lengan, bahu, punggung, mahupun gigi dan rahang.
• Rasa mual dan muntah-muntah
• Rasa sempit dan tertekan pada bahagian tengah ruang dada yang berterusan untuk beberapa minit
• Berpeluh sejuk
• Pening kepala dan rasa hendak pengsan

Gejala adalah berlainan di antara individu. Sebenarnya, kebanyakan gejala yang berlaku adalah berlainan daripada apa yang kita lihat di wayang filem. Terdapat juga orang yang melaluinya tanpa menunjukkan sebarang tanda-tanda awal PENYAKIT yang menyebabkan mereka meninggal dunia semasa tengah tidur.
PENYAKIT boleh berlaku pada bila-bila masa sahaja. Terdapat kes yang berlaku secara tiba-tiba, tetapi kebanyakannya kes adalah di mana mangsa tersebut dapat merasai tanda-tanda atau gejala awal tersebut lebih awal.



patut aku menanges atau pasrah n wat preparation siap2? (T.T)
tipu kalau cakap aku tak takut..
malah...
aku sangat takut...
aku banyak wat dose kat ALLAH,kat orang2 sekililing aku
amalan aku masih belum cukup dan aku pasti pasal tu
sebab kalau dah ready,aku takkan takut camni.
sekurang-kurangnya biarlah aku
MATI SEBAGAI SEORANG ISTERI.........................

(T.T)
ampunkan hamba ya allah..

p/s: ampunkan salah silap saya...

4 comments:

dee.diyana said...

kau sakit ape?

Nurul Iliana said...

Ni swn nmenye kak dee..atau lbey tpt agi,gtl.ha3

syarifah nur farhana said...

hehe..doakan aku sihat ey...huhu

syarifah nur farhana said...

gatal tu memang xdapat dipisahkan dengan akak..haha