Friday, March 16, 2012

7 tabiat buruk + tak senonoh saya

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sungguh xde keje sampai ade mase nak senaraikan keburukan sendri kan..haha
memandangkan kite jadik bos ari ni so ikut suke la nak buat ape..
pasni klu bosan agi aku cite hantu..aku dok opis ni sorg2 ni..kiri kanan jantan je aku nmpak..no tipon polis xde plak..pape hal aku tipon talian nur je pun boleh kan.....

ok..kembali ke pangkal jalan

7 tabiat buruk aku:

1. aku suke goyang kaki before tdo.
kadang2 bukan kaki je,ngan badan2 sekali aku suke goyangkan..ala2 cam dalam buaian la..bes woo..pastu bile aku dah mamai sikit makin lame makin slow aku goyang kaki.last2 ke lauttt...

2.suke bunyikkan tangan,kaki n sume part yang leh dibunyikkan.
aku ni mmg xmis klu sehari x letup2kan anggota badan aku ni..xle dow..tau xelok..tapi klu xbuat aku rase sengal2 je..kadang2 tahan xnak buat sampai nanges2 sebab lenguh sangat. lagi2 malam before tdo. selalu b4 tdo,pinggang aku letopkan dlu..lega la sikit..pastu tangan n kaki..dah letupkan kadang2 sengal jugak. mmg xleh tdo..nak2 plak bile lame sangat kesengalan,pastu pinggang n belakang aku pun stat join menyengal sekali..last2 aku pun jadi makin sengal la..otak dah biul.. aku klu tdo kene banyak bantal.utk kepala 1,utk peluk,n utk sapot belakang aku..klu x,mmg nanges r guwa..bantal kaki plak option,klu ade bantal extra..hehe.bercakap pasal letupkan tangan ni,arwah wan penah pukul tangan aku sebab esek bunyikkan je malam2..haha

3.ske berangan dalam toilet.
semalam ade budak prac tmpat keje aku ni ckp,some org laki suke bawak game dalam toilet..kelakar hokey..tapi aku pulak suke berangan dalam toilet..kang mule la kunun2 jadi pelakon la,org iklan syampu la..sungguh xsenonoh..ok dh..ni xleh describe panjang2..bahaya..ahakz!

4.ske tarik rambut n sikat rambut masa rambut basah.
ni ape kene pun aku xpaham..aku suke tengok rambut2 yang gugur ala2 leukimia.budus!nak sangat lagaknye..tapi kadang2 risau gak..ngah carik solusinye tp still xberkesan..kene guna petua petui ni..nanti nak try gune catalyst hair series..tgk, berkesan ke x..boleh kan dee???

5.letak kaki cam apek
bukan apek senario tu..ni perangai aku klu makan kat umah n dok atas kerusi..depan org bukan men lagi sopan kan..tp kat umah masyaallah..anak dara ke hape camtu..but jarang la aku buat.kalau terlost control xpun hari tu aku bajet2 gengster/tomboy baru buat. abang aku pun makan camtu.selalu die kene marah,aku x sebab ibu xnampak kot kaki aku..kan kecik je..muahahaha! ni la efek bile dlu2 mase kecik makan kat bawah,xde meja..so bile ade meja stail2 duduk bawah tu terbawak2 ke kerusi..lagipun, duduk camtu nak bagi pewot aku tersepit skit..klu x,nanti aku bedal sume makanan atas meja..xelok utk body aku..nak maintain slim..blueks!

6.ddk goyang kaki
cth terdekat sekarang ni..makin excited menaip,makin laju kaki aku terhayun..memang aku xleh dok diam. salah 1 sebab aku ske duduk silang kaki sebab nak mengelakkan aku suke goyang2kan kaki la.tapi.........kaki aku dah imun.awal2 dulu mmg xgoyang la bile dok silang but now..aku lebih slesa goyang kaki mase ngah bersilang..what the??

7.kopek bibir
ni....mmg aku xtau cane leh kene kat aku..selagi bibir xberdarah,aku kopek je..kering ke tak,tangan aku mesti nak ke bibir jugak..ni mmg dah jadi habit yang kadang2 mmg xsedar aku ngah kopek bibir. dlu sampai pedih2 kalau minum air sebab lambat sembuh lukenye.sekarang dah makan vco catalyst,sehari je luke dah kering. yang xbesnye,makin cepat luke kering,makin cepat aku nak mengopek lagi..(-.-")

ni sebahagian yang aku dapat listkan dalam masa terdekat ni..sebahagian yang len blom terpikir agi..n ade jugak yang aku stat perbaiki contohnye suke tido pas subuh..sekarang dah jarang sangat..setakat ni xde lagi kot sejak aku tekad btol2..caranye,tido kol 9pm..mmg aku xtdo lagi pas subuh..hehe

p/s: aku macam promote product catalyst je ni..hahaha 

oh ye..aktiviti aku suke letup2kan tangan tu macam seseorang..heh3..tabiat ke2 die plak aku penah try nak buat..kadang2 tarik jugak..tp xbunyik..haha


2 comments:

dee.diyana said...

yg no 5 tu pon aku suka wat...
da jd mcm habit kot..
kdg2 mkn kt tmpt len pon smpai nk trbuat gak..
hahahahaha

syarifah nur farhana said...

tau xpe..sebab tu aku suke pkai baju kurung..leh cover skit perangai xsenonoh aku tu..whuah3