Wednesday, March 14, 2012

Allah selamatkan kamu...

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

selamat hari lahir buat sahabatku wildan firdausi (bukan nama sebenar)..haha

bile tibe besday die mmg teringat balik la 1st time jumpe die ni.time tu kat utm, lokasi baek punye kat tepi longkang..die ngah lepak situ..hari tu ade band kat utm. aku plak klu bukan sebab udie mmg jangan harap aku nak join benda2 cmtu. so bile dapat tengok mamat hensem,aku mule la naik miang..haha..haruslah usha menghayati keindahan ciptaan Tuhan.chewah..haha

rupenye die ni men drum utk gule2 kapas putih..band ktr..time tu ak ngan dee...ape lagi..usha la budak drummer kan..ingatkan lagi mude..so no hal la nak usha..rupenye2 sebaya..cait..

1st day contact plak masa 3 ramadhan..3 september..baru pas balik bazar..jumpe kat meranti sebab hujan kot time tu..balik tu ade palk orang mesej aku..tapi malu2 cipan xnak bagitau sape..tapi silap la kan..time tu aku jkm kot..so..ape lagi..bukak details student baru..dapat la tau sape die..tp tu pun nak klepet aku..lempang kang aa..

klu kire2 raseye dh...3 tahun lebih dah..nak masuk 4 tahun la klu 3 september nanti..

memang banyak giler dugaan ..sampai penah lost contact sume..nape die xcntact aku,aku mmg malas nak pk sebab aku mmg sedih giler time tu.tapi sebab die sahabat aku yang disayangi-aiceh- aku terima die balik bile die cntct aku balik baru2 ni..akhirnye doa aku termakbul..

aku mmg xnak hilang die as sahabat aku. banyak giler kenangan yang mmg aku xkan lupe. biar pun sakit tapi akhirnye magic words yang aku tunggu2 selama ni akhirnye dia ucapkan jugak semalam..

sebak giler mase die cakap tu..tapi kne la kontrol kan..saya maafkan awak wildan..awak sahabat saya sampai bile2 wpun sume org buang awk..

buat wildan,
semoga panjang umur murah rezeki. dapat jodoh yang tercipta utk awk,terbaik utk awk..solehah dan boleh jadik penyejuk ati awk...jangan lupe wat lagu n bagi kat saya..hehe
sungguh saya xle tipu diri saya..bahawa awak lah sahabt saya dunia akhirat dan saya sayangkan awak selamanya..

doa saya untuk awak selama ni:
YA ALLAH, Engkau mengetahui hati-hati ini,
Telah berkumpul kerana mengasihi-Mu,
Bertemu untuk mematuhi perintah-Mu,
Bersatu memikul beban dakwah-Mu,
Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu,
Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya,
Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya,
Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya,
Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini,
Akan jalan-Nya yang sebenar,
Penuhkanlah hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu,
Yang tidak kunjung malap,
Lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan Iman dan keyakinan,
Dan keindahan tawakkal kepada-Mu,
Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma'rifat (pengetahuan sebenar) tentang-Mu,
Jika Engkau mentakdirkan mati,
Maka matikanlah pemilik hati-hati ini,
Sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu,
Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong,
YA ALLAH,
Perkenankanlah permintaan ini."

amin...

1 comment:

Anonymous said...

Hepi besday....