Friday, March 23, 2012

bangga dan duka

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

cam pelik plak aku tengok tajuknye..tp maleh nak take time semata2 nak pilih tajuk..so abaikan..

ni nak cite yang sebenarnye bukan bes pun. bukan nak berlagak..sebab aku pun tau aku tak sebaik mane..
juz nak share pengalaman hidup aje...

bangga

SITUASI 1:

lokasi:dalam bilik tidoq aku
kol:5.45am 22.03.2012

Kak Ct: Awal Hana bangun hari ni..
kakpahcute: Saya sahur tadi kak..
Kak Ct:ooo...(sambung tidoq)

lokasi:dalam bilik tido aku jugak
kol:11.35pm 22.03.2012 (baru pas tgk cite hantu)

Kak Ct: Nanti Hana nak pose lagi ajak akak ey..akak pun nak pose jugak la..klu sorang2 xslera nak makan..
Kakpahcute: Ok kak..no hal lah..

SITUASI 2:

lokasi:dalam opis
kol:time brekfes 22.03.2012

kak idy:Jom gi makan
Kakpahcumil: aaaa...saya xfolow tau kak.saya pose..hehe

lokasi: dalam keta kak idy
kol:time lunch 23.03.2012

kak idy:next week akak nak pose jugak la..
kakpahcumil : =D

alhamdulillah..Walaupun aku jahat.hope benda2 camni nak penyumbang pahala aku..
(ni mengharapkan balasan ni..xelok btol2..dush3!!)


duka

lokasi: subway (1st time makan subway kat mesia ni..)
kol: xingat..tp time rehat la..tarikh pun lupe..tapi mase keje astro lagi..

Loges: sepanjang i hidup 20thn lebih ni,duduk kat KL,xpenah i tengok orang islam yang sembahyang macam u.(aku solat pelik ke)
Kakpahtomey: maksudnye?
Loges: Yelah..yang selalu sembahyang bile masuk waktu
Kakpahtomey:tak pernah tgk??
Loges: Haah.i tau dorang memang xsembahyang
kakpahtomey: erm...=((

terdiam aku bile die ckp cmtu..sedih giler sampai aku ternanges bile lepak dalam surau..kenapa xde....
tapi dalam tu jugak aku tak nafikan memang di kalangan aku sendri ade yang tak solat.tapi aku tak mampu nak tegur.lemah sungguh iman aku. (T__________T)

tak solat wey.....aku takut...aku taknak dorang xlepas nanti..dorang tu sedare2 seislam aku..
masa jumpa allah nanti,tu la yang dicek dulu....
aku yang solat ni pun sangat2 tak yakin aku lepas ke tak sebab banyak giler dose..
ni kan xsolat...

maafkan hamba ya rabb...


p/s: dialog2 di atas telah diubahsuai tapi tak lari maksud..dalam bahasa pasarnye:lebih kurang camtu la dialog nye......

No comments: