Wednesday, March 14, 2012

bila setan berjaye kuasai..aku tewas..

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sempat agi bace bismillah..padahal buat jahat ni..bukan curik tulang tapi......kalau dah namenye bos xde kat kat opis ditambah2 lagi ngan aku dah blur ngan tugasan yang aku kene buat mmg gini la jadinye..
niat ati mmg xnak wat keje2 cmni..ape kan daya,ni je la sumber aku nak berblog..haha

pernah x korang rase stress bile xdapat luahkan ape dalam hati?haaa...camtu la yang aku sekarang ni..kire ni rehat untuk aku la..release tensen..aku yang dikatakan banyak cakap ni menjadi sangat pendiam sekarang. ape2 yang ade dalam hati aku,mesti terdetik macam2 n tercarik2 kat ne aku leh luahkan..ceceh..

ye r..bff sume dh xde.jauh2..nak calling2 kedekut plak..mulut aku dah terjuih dah nak bercakap ni.haha

so TERPAKSA aku amik kesempatan masa bos xde kat opis.bile dah banyak2 cite nak diceritakan maka bile dah dapat berblog,xtau nak cite mane 1.

b4 aku keje kat sini..aku keje kat kafe ikbn. awal2 masuk ramai la yang cam pandang rendah kat aku. bukan saje sebab aku rendah..malah sebab aku ade degree tapi aku keje kedai makan. terasa jugak sedihnye. tapi bile geng2 kafe sangat best lantas memuji2 aku cute -ini memang aku tambah sendri- rasa lebih semangat nak keje n xkesah ape orang nak cakap.

baru sebulan lebih2 sikit,kak long kata aku dapat inteview jd RO. aku pun gi la. pastu itulah keje aku sekarang..hehe..tpi bukan RO pun..jadi pegawai perhubungan sains. tapi.......ape aku kene buat?? blur dowh..xpe..abaikan..bos kan xde...whuah3

memule stay kat umah abang n kak long. n now dah masuk umah sewa kat area bangi ni..sape2 yang ade kat bangi xnak ke jumpe aku.. kak ngah....umah makcik kak ngah kat kajang kan?xjauh la tu..huhu

siyes..geli nak cakap..tapi memang aku sunyi giler...cam plastik..wat2 hepy..padahal aku tahap malu muke dinding sebab jumpe org baru..nak berkenalan lagi sekali..tapi nasib bek ngan muke xmalu aku ni la dorang leh sembang baek punye ngan aku..aku plak jadi pendengar yang setia..hehe

sebenarnye aku dah selesa keje kat kafe tu sebab aku rsa selamat dapat dok umah. sekarang ni,aku takut...huhu..kakak housemate aku penah cite umah tu orang penah masuk 2 thn dlu..aku bile dh dengar ,kepala aku dah pikir yang bukan2..sejak kene samun ari tu memang xde yang positif dalam kepala aku ni...sume negatif je..paling takut kalau ngah tido orang masuk umah n tetak aku..giler kate ko!xrela aku mati cmtu..mane x nye..dalam tu sume pompuan..3 org je plak tu..takut..bile nak nikah ni......sob3

ermm..kan aku dh kate...las2 aku xtau nak cite ape lagi..ni sambil2 taip sambil tu baca berita online pasal dirang kene bakar..hope family dirang bersabor sebab allah tu maha adil..lagi2 mak die dh cakap cmtu,mmg xmustahil doanya diangkat.doa seorang ibu n teraniaya memang akan dikabulkan.al-fatihah buat adik dirang.

No comments: