Tuesday, March 20, 2012

10 perkara meraban

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

disebabkan task baru aku ni kene bace2 je..maka aku dalam mood mengantuk.so,moh kite buat dose curik mase sikit update blog.tapi nak cite ape ekkkk...

ha!

10 perkara yang terlintas dalam kepala aku sekarang:

1. rindu kat utm..
siyes..rindu gler beb!ntah knp sejak 2 menjak 3 menjak ni aku esek teringat je kat ktr,kat org2 ofis,zaman2 gi join prgram,zaman2 aktif sukan n lawn bowl. ni sebahagiannya lah..banyak lagi. rindu kat utm menyebabkan aku rasa xsabar nak sambung master dan impaknye menyebabkan aku sangat2 tenang bile menjejakkan kaki ke mane2 tempat belajar cth sekolah ibu n UKM..aku nak sambung belajar!!!!!

2.aku suke jadik tukang pomen
semalam aku beli mentol utk bilik air yang lampunye dah rosak.dan housemate aku sangat terkejut tengok lampu tu dah elok setelah sekian lame bergelap je tandas tu. beliau cam xcaye aku pandai tukar mentol u..lantas beliau soh aku tukar paip air sinki plak. boleh.....tapi alat ade ke?? maka sekarang aku bertekad nak belajar mende2 camtu..wiring,betul2kan mesin2 dan barang letrik dan seumapama dengan tu la.btolkan paip sume..boleh kan???en.someone,boleh tak?

3.rindu kat en.someone..
ceceh..ni yang nak wat muke gatal ni..haha..masuk ari ni dh 2 tahun 5 bulan aku kenal ngan en.someone ni.. dan hampir 8 buln xjumpe sejak kali terakhir kitorang jumpe time aku gi utm dlu..nak dekat setahun kot..sedihnye..ape kate genapkan setahun terus..wheh3..tapi xsangka baru 2 tahun..rasa cam dah 10 tahun kenal..(nak cakap sejati sangat la tu.....moge2 betul..amin..heh3)

4.aku nak beli laptop and bb
ni memang aku dah uar2kan kot. aku ngah tunggu lappy company ni..mane ntah.bos kate nak bagi..nak tuntut malu plak..tapi yang tang bb tu aku nak yang laju punye.nanti bleh aku men game fb hari2. sape la ajar aku men game fb ni..hampeh tul..aku dah kate aku mmg xleh maen game..memang giler la jawabnye..naya!ni gaya2nye cam dah berani nak buakak game kat com ofis.bertamabh la dose aku gini..adeh...

5.sejuknye duduk kat sini.
ala2 oversea gitu..tempat duduk aku btol2 bawah air cond.alangkan kat Oz dlu berlapis2 aku pakai baju,adekah aku kene pakai baju berlapis2 juge di malaysia gara2 sejuk air cond ni?sat gi ade la yang bertapa kat toilet setiap 10minit ni..adeh..tu xpe lagi..tulang belakang aku yang dah nak meragam ni sape plak nak jawab..haaa..sile2 jawab..

6.masak nasik manual
akibat lahir dari keluarga yang serba ada,aku memang xberani nak masak nasik manual. kat umah yang aku sewa sekarang ni xde piuk letrik.tergamam kejap tengok nasik kat dalam piuk biase. kakak housemate aku dah siap bagitau lokasi beras sume kat ne.tapi yang merisaukan aku sampai xleh tido adalah mampukah aku nak nasik secara manual??aku penah try sekali je..tu pun kat umah..memang la jadik..tapi keperluan yang aku nak tu memang ade..tapi ni?ala....xretinye aku...kang hangit kang wat malu je..klu sorang2 kat umah leh gak aku sembur2 perfume klu terhangit..muakaka

7.ape benda pun xboleh
aku kene baca pasal ecosystem,ecosystem management n ecohydrology..suke memang suke tapi mengantuk giler kot..adoih..dapat gi site cam dorang2 ni bes gak..leh jalan2..haha.kang dh dpat keje berlambak kompom aku komplian agi..xbersyukur langsung dah dapat banyak mase free sampai leh men game.ingat lah masa lapang sebelum sempit..
(xpasal2,kene tazkirah ngan diri sendri..bahek lah..saya men game sekarang..hehe)

8.dah lame aku xwindow shopping
aku kan ade penyakit suke masuk setiap kedai untuk usha2 barang n cara penyusunannye. tapi dah lame aku xdapat membazir mase wat mende2 cam gini..mungkin dalam mase terdekat ni aku akan aplikasikan semula sebab kat bawah umah sewa aku ni banyak giler kedai!suke3!leh jalan2 masuk tiap2 kedai..tapi....xde geng..xbes la..=( minggu ni duk umah je la aku...huhuhu
tulun la bawak saye gi jalan2..saya tak betah duduk kat umah.....huk3

9.jatuh cinta pada wwm 1324
dulu jual mahal giler xnak keta myvi.nak gak kancil berhand2 pun xpe..tapi jumaat ari tu balik umah ,tengok keta baru dah sampai.terus usha2 sebab cantik!extreme 1.5..ade tv..(cm batak je..bukan tv.tapi utk gps die tu)..tapi aku takut plak nak bawak keta baru gi bangi ni.kang calar kang,naya aku..tapi kelihatannye cam aku kene bawak viva tapi tu pun klu ibu jadi beli la..masalahnye,yakin kah aku bawak manual?oh man!tengok keta berlambak2 kat sini pun buat aku rasa nak jalan kaki je.aku dah menambahkan faktor global warming.maafkan aku bumi..huhu

10.malas
yang ni patut no 1 tadi.bile bos xde ngan serta merta aku jadi malas dan bukak benda yg bukan2..fb la blog la..tapi bile bos lalu je cepat2 aku pasang balik keje.inilah impaknye bile ade tenet..haha..trase nak masuk lab n wat experimen pasal daun kesum lagi..Dr. Farediah,xnak amik saya keje ngan Dr ke? -cakap sorang2...- saya ngah rajin nak pegang bahan kimia ni..nanti dah kawin,xleh pegang selalu..bahaya untuk family saya..heh3..

ok stop merepek.nak sambung baca pasal ecosystem ni..pastu boring kang nak men game plak..daa

p/s: b4 masuk umah sewa aku terniat nak bayar rm135 tp kak ct mintak 130rm je.tapi semalam aku terbeli mentol rm5 padahal ade 1 kedai tu jual rm4.50 je. Kagum ngan aturan Allah..Allah tu maha adil kan..renung2kan..hehe

No comments: