Thursday, June 27, 2013

surat cinta untuk allah..


Dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

Ya allah....
Hamba mintak maap sangat2 sebab hamba ni jahil..selalu buat salah..yang dah tau salah pun hamba buat..leka...pastu hamba kadang2 selalu komplen ngan ujian yang dikau bagi..padahal hamba dah penah rasa nikmat keindahan aturan yang dikau dah tetapkan..lagi sekali hamba lupa akan nikmat indahnya aturanmu sehingga dikau sekali lagi menunjukkan kuasamu..


Sungguh ya allah...dikau permudahkan urusan..aturan mu ini menenangkan hatiku..walaupun untuk sementara waktu mungkin tapi hamba bersyukur..xtau lagi macam mana hamba nak panjatkan syukur hamba ni..

Hamba2 btol2 xsangka dikau akan aturkan perjalanan hidup hamba sebegini indah..sungguh xdijangka atas aturanmu hamba di hantar ke sini bersama kenalan yang sudah dikenali..di  tempat lahirnye hamba..senang hati hamba ya allah..

Ya allah..
Hamba tau hamba tak layak nak memohon lebih2 lagi2 dengan kuantiti dose hamba yang macan gunung ni..tapi dikau kata kalau nk mohon,mohonlah syurga firdaus..kalau hamba berdose sebesar gunung pun dikau akan ampunkan..betulkan ya allah..

Teruslah pimpin hamba keluarga bakal keluarga sahabat2 dan semua muslimin ke jalanmu ya rabb...kami tiada tempat bergantung selain denganmu..segalanya pada kami ini milikmu..dan kepada siapa lagi kami boleh memohon selain darimu ya allah..dikau saja yang tahu apa di dalam hati2 kami..

Permudahkan urusan hamba
tenangkan hati hamba
selamatkan diri hamba
jangan tinggalkan hamba..
dikau pemilik mutlak seluruh diri hamba..

Tunjukkan lah lagi kebesaranmu agar hati hamba terus merasa nikmat syukur ini kepadamu..

No comments: