Thursday, June 13, 2013

update day 3

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

Banyak ilmu n pengajaran yang saya dapat hari ni..daripada ilmu pasal keje ni dan tambahan pasal kehidupan..

1. Tugasan saya hari ni memang tak bes..serabut dibuatnye...menggigil2 ketaq lutut cheq dibuatnya..saya ni dah la jenis clumsy..kang ade je bende nak jatuh..ade je yang tak kene..stress ngan diri saya sendri..apesal ntah..saya lagi rela kene berdiri depan pintu sambut client *perkataan poyo* drpd tercongok kat department saya hari ni..department semalam lagi bes wpun penat tak hengat..

2. Mmg ilmu yang baru wpun saya menyampah plus kompius ngan tugasan saya hari ni..by the way,wpun 1st day saya kat department tu tapi saya PERFECT.haha..xtau ape nasib esok..fuh3

3. Hari ni rehat ngan sorg staf ni...saya ni kn 'pendiam'..banyak la mende saya tanya kat die..dia bukan lah orang senang. Bayangkan form 3 dah benti blaja sebab nak tanggung famly..saya ingatkan yatim piatu..rupanya ada ayah dan mak.ayah dah tua tak larat nak keje..maknye plak banyak penyakit..so dia la kne sara adk2 die..gle tabah k. Saya pun sedapkan ati die 'xpe...akak blaja tggi2 pun keje cmni gk..keje je carik pengalaman'. Di samping sedapkan ati die..saya nak sedapkan ati saya jugak sbnrnye..sob3

4. Pastu die ni plak gi beli air..mintak air manis2 plak tu..badan dah la comey bolat gitu..terus le kene lecture ngan saya.rupenye die xtau pun kencing manis tu penyakit keturunan. Nasib bek saya ada ilmu sikit2 pasal english education...eh!silap...health educatioooonnn...saya pun advice la sebaiknye..nak ikut ke tak,up to u..

5. Masa sesi mengajar bakal2 manager,saya tumpang dengar sekali...perkataan n ayat yang saya suka 'walaupun kerje kita tak standard...tapi kita tetap nak bg service yang 1st class'..yang tak standard tu xleh blah..akak ni baca pesbuk saya ke..hew3

6. walaupun saya masih terkenang2 tempat keje lama tapi saya hampir jumpa tujuan saya dtg keje ngan tempat yang dikatakan x standard ni..saya lebih bersyukur ngan nikmat yang ada sebab banyak lagi orang yang serba kekurangan. Bila keje dulu cite kebanyakkan nk bermegah2..kat sini mereka humble je..syukur sgt2..dulu rasa jauh jugak dari pemberi nikmat..moge rasa syukur tu bertandang balik kat hati saya . Bila kita selalu berada di atas kita tak nampak org kat bawah..saya rasa tindakan saya berada semula di bawah tidak salah cuma saya perlu kuat.. Moge masa depan saya juga lebih cerah daripada masa sekarang..amin..

P/s: nak belajar jaga orang bawah lak..time to be bossy..haha




No comments: