Wednesday, October 9, 2013

Status

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

hari ni saya mengalami gangguan emosi. ceh!padahal hari2 gangguan emosi..haha
saya rasa bende ni saya dah pernah bebel kan dulu.tapi hari ni rasa nak bebel lagi pasal bende ni.

saya tak tau la berapa ramai kat luar sana yang terkena atau terasa macam saya ni. well, saya ni kan memang sensitif bab hati and perasaan ni.*pui!haha*

soalan saya: patut ke kita ketepikan or abaikan kawan kita or org sekeliling kita yang dah biase ade ngan kita semata sebab kita dah berstatus lain? contoh saya bujang,awk dah kawen. saya dah kawen, awk janda/balu.eh!haha..gurau kasar..tapi lebih kurang macam tu la situasinye.

ntah la ey. mende ni saya dah lama perasan dah. mule2 saya ingatkan memang perasaan saya je. tapi kalau setiap kali ade orang sekeliling saya yang kawen mesti saya rasa lambat laun wat saya pikir dia ni terpikir tak yang saya ni pernah wujud dalam hidup die?jurang nye tu terlalu besar *ayat hyperbola..belajar bm sikit..kan nak spm ni*. saya ke yang cipta jurang tu atau mereka tanpa sedar pikir yang kita ni tak setaraf dah ngan dia?

mungkin saya tak paham lagi kot komitmen org yang dah bersuami ni macam mana tapi suppose to be dorg yang dh kawen ni dh paham la kan macam mana pulak rasa nya hidup xbersuami lagi. siyes terasa giler. kalau dulu before kawen tag la nama kita ni. update sikit tag..update sikit tag. bile dah kawen, tagnye pun dekat kawan2 die yang dah kawen je. pergh!giler touching seh.. last2 bek bukak pesbuk tu wat men game je. 

mesti ade yang kata ' eleh, jeles la tu' . yup! memang jeles. tapi tu perasaan masa dulu2. sekarang jeles tu xberapa nak ade.lebih kepada terasa dibuang je. ni baru pasal status bujang-kawen. blom lagi status kawen-ibu. haa...ape mende pulak ni kan..

saya rasa ade la dalam 4 5 orang member saya yang dah kawen tapi sampai sekarang blom jadi ibu lagi. *org tu xckp ape, kite plak yg kecoh..haha..dulik ah!*. skrg ni saya blom ade feel lagi la nak ade ank..tapi ble tengok org post gmbr anak, gmbr pregnant saya terpikir xde ke org yang xdpt ank ni terasa bile tengok post ni? xkn saya plak yang emo sorang2.bukan xleh post. tapi tgk la..ni pregnant 1month sampai terberanak nak post. anak dr umur sehari sampai umo masuk 24tahun nak post. xyah la kot..mentang2 kawan die post gmbr baby die pun xnk kalah nak post jugak.ceh!

tau..bile dah kawen, masa lebih kepada laki,lebih kepada family. tapi mcm kawan saya pernah cakap, selama sebelum kite bersuami kan kite dengan kawan2.
hahaha..u...i cilok ayat u..
saya sokong statement kawan saya tu. xkn sebab dah kawen, kawan2 yang blom kawen kita nak pinggirkan. ye la kan..nk wat ape lagi kawan kite tu..bukan bg input pun. pengalaman ape pun xde..kite yang dah kawen ni lebih byk ilmunye..*gitu la ayat2 setan yang membisik kat hati yang sedang bersedih*

saya harap sangat bile saya dah kawen nanti saya tak buat macam tu dekat kawan saya sorang ni..bukan pe..dari dulu sampai sekarang die je yang selalu contact saya..takut jugak kalau terbuat macam tu kat die kn..tapi saya dah pesan kat die supaya tegur saya kalau saya terbuat macam tu. kat kawan2 yang len pun sama. hope saya dapat layan dorg sama macam sy layan dorg skrg. steady je.dorg mesej, kite reply.dorg call, kite jawab. dorang xmsg, dorg xcall, kite pun diam laa....hahahahaha
tapi diam tak bermakna lupa. saya pernah kecewa sebab frenship ni. so saya dah terbiase dengan prinsip, ' kalau kawan aku sedang hepy, xcarik aku pun xpe..tapi kalau susah, tolong la carik aku'..masa saya sedih dulu saya kuatkan ati dengan statement tu. so, sampai sekarang saya jadi xreti nak mesej or call sangat..klu sy msg or call tu btol2 rindu yg tak tertanggung la tu..ceceh..

lama plak bebel..nak update pasal bende lain lak.
ni cuma pandangan org yang sedang berstatus BUJANG je. kalau org yang berstatus KAWEN rasa pendapat ni salah, saya tak blame pun. terserah. kadang2 kita tak rasa apa orang tu rasa bila tak berada di tempat orang tu kan.. tapi kalau kita dah ada kat tempat orang tu, masih jugak tak rasa apa orang tu rasa, haaa..tu bahaya..buta hati namenye..

hahaha..daa~~

 
keciwaaaa~~

7 comments:

Anonymous said...

Alahai..ilek la,mcm la org yg buat post ni x prnah buat camtu,selalu org yg da buat camtu xkan ingat ape yg dia da buat kat org lain,sblm & slpas kapel pun da brubah inikan pula kalau da kawen, ade anak & so on. Bende ni normal dalam
kehidupan. Zaman student ngan da kerja pun da beza, so camne u nk expect keadaam still sama?So cermin la diri dulu,jangan sedap je ngate org sblm tau ape org tu lalui..adios!!

syarifah nur farhana said...

kutuk gune anonymous..haha..pape ntah
xkesah pun.. mesti kamu pun wat cmtu sebab tu terasa..kah3
xde hal la..dipersilakan untuk bebel panjang2 jugak kat komen ni.. at lis dpt satu pandangan macam mane org yg pernah buat cmtu plak kan..thanks..

Anonymous said...

Hahaha..org mcm ni pn ade ke?bg pndangan kata kutuk. Aku da ckp bende ni normal,semua org buat just perasan atau x je & org yg bajet bagus je buat post camni,macam xpernah buat,padahal die sendiri da buat.disebabkan bajet diri tu mulia tu yg x sedar diri sendri pun buat bende yg sama. Lain kali jangan minta pendapat atau pandangan org kalau xboleh terima. Tengok dari sudut positif bukan terus tembak kate kutuk la ape la..very funny!adios!!

syarifah nur farhana said...

nampaknye awk bukan lah pemberi pendapat yang bagus. ngan kata2 macam tu better xyah bagi pendapat yang tak membantu tu. langsung xmenjawab persoalan hati saya. xpe la..saya dah jumpe jawapan yang saya cari..awk pun very2 funny..xtau ke manusia ade pelbagai perangai kat dunia ni? selalu orang yang bajet bagus pun akan komen macam ni..haha.. ape2 pun, terima kasih banyak2..saya lagi suka jawapan yang saya jumpa dari jawapan dari awk yang ntah hape2 tu.haha adios berambusss! ngeh3..daa~~~~~

Anonymous said...

adek manis, jgn suka sentap.
x comel woooo

dee.diyana said...

aku macam baca cite kelakar kat komen ni... hahahahahha..ops! maaf tergelak pulok!

syarifah nur farhana said...

ak pun rs cmtu dee....haha
tapi bes la...dah lame xde geng gaduh.... jom gaduh!hak4