Saturday, October 12, 2013

nyanyuk

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

kebelakangan ni penyakit lupa saya makin teruk la. mule2 saya cam xperasan.. tapi bile en somebody cakap baru saya sedar diri..haha

dalam satu hari tu banyak bende yang saya lupa.
contoh pagi semalam gi pasor sebab nak beli bahan2 buat laksa..boleh plak saya lupe beli laksanye..
time nak masak tengahari tu baru teringat pasal laksa dan baru teringat jugak adik saya sorg tu kempunan kerang rebus..xmasak kang lari gi batu belah plak..dah la ibu ayh xde kat sini..baru brape hari ibu ayah gi mekah die dah lari gi bukit kutu..*tetibe*...macam terkeluar dari tajuk je kan..heh3..haa..sambung balik.. punye la lame jarak masa nak ingat balik tu..
then nawaitunye lepas amik adik nak singgah kedai la.. sebab nak beli laksa+kerang.. sementara tunggu adik tu saya baca lah buku sikit..

bile adik dah sampai ingatan saya dah ke laut dah.. saya rasa bile saya sampai tempat park tu, saya capai buku baru sempat bace 2 page je adik dah sampai.. saya memang singgah kedai..tapi pasal nak beli laksa n kerang tu sikit pun tak menyapa memori saya.. siap saya pikir 'apesal aku nak pegi kedai ni ey?' last2 saya terus gi kedai len.. *asalnye nak gi kedai yang ade jual brg2 basah..last2 gi kedai yg jual brg kering..* ..dok la saya ulang alik kat area kedai tu.. saya tau ade bende nak beli.. tapi saya tak ingat.. pengakhiran blur utk jam tu saya beli kertas majung ngan slurpy.. what!! langsung xde dalam list hokey! stress giler rasa..nak lagi stress..saya teringat nak beli bende tu masa saya ngah layan cite tanah kubur.. makin melampau jarak masa nak ingat balik..

untuk kes2 cmni nasib baik ingat balik..antara kes2 yang saya tak dapat nak ingat sampai sekarang:

a. bile arwah cik lan kebumi.. hari sabtu ke hari ahad..
ni kes masa sekolah dulu la..kene tuduh menipu sebab ponteng sekolah.padahal memang btol pakcik saya meninggal .. tapi sampai hari ni saya xdapat nak ingat bile die dikebumikan.. penah jugak saya ingatkan diri saya untuk tengok kat batu nisan arwah..tapi macam biase la kan..dah sampai tempat nye, semedang xingat..*owh...dari dulu lagi saya memang pelupa*

b. kat mana saya misplace hp s2 en somebody
siyes saya xleh nak ingat langsung kat mane kali terakhir saya letak hp tu..adeh...nak nanges rasenye teringat kat hp tu..sayang giler kot.. kadang2 sampai sekarang saya cuba jugak nak ingat..pejam mata bayangkan hari kejadian..akhirnye yang dapat sakit kepala..setiap kali saya cuba ingat , kepala saya akan terus rasa macam berpusing..saya rasa mual..jadik cam pekak sikit..kenapa ey??
hati saya kuat mengatakan hp tu masih ade dalam kedai..tapi teringat detik2 jenuh mengorek almari yang dah disusun, terus hampa ..nak sedapkan ati terpaksa pujuk hati cakap hp tu org dh amik kot.........

 c. di manakah kad atm maybank saya?
yang ni dari saya brenti keje saya dok tercarik2 kat mana saya letak .. duhh..sakit pale dah ni..sambil taip sambil nak ingat.. nak cite kat en somebody, tapi mesti kene marah..so diam je..rasanya die pun dah lama tak baca blog saya ni..hehe..rasanya ade kat umah ni kot...saya je xjumpe..maklum lah...barang sume bersepah2..haha..
nanti bile dah kemas, xjumpe jugak saya tak nak sakitkan pale ingat kat mana saya letak kad tu..bek gi buat baru je senang...

haaa....ni baru sikit..dalam sehari banyak kali sangat saya lupe..
yang xboleh blah bile gayut..
nanti kang tanya kat en somebody 'esok wat ape?'..xlame pastu kang mesti kuar ayat, ' rasa cam dah tanya tadi..tapi xingat jawapan....esok wat ape ek?'...x sakit ati member esek kene jawab soklan yang sama je..hahaha

ari tu ade jugak saya bincang ngan en somebody *bukan bincang la..cite2 skit* ape faktor2 buat saya jadi pelupa..

bile die kata saya ni banyak makan dalam ke..? saya jadi terdiam..ade kene ngene ke? ade kemungkinan jugak walaupun tak logik..

pastu die cakap sebab saya suke makan asam... haaaa...ni ade kaitan jugak kot..xdinafikan asam adalah peberet saya..tapi xlah selalu sangat makan asam sebab saya tak rajin nak beli..tak rajin sebab ape? sebab asam tu xmasam pun..masin je lebih..xsuke.. nak yang masam.. yang kompom masam opkos la mangga muda.. mungkin ni la sebabnye... saya memang suke gileeeerrrr makan mangga mude.. mak buyung ngidam mangga pun surrender bile tengok saya makan kot...tapi sedappp... cicah plak ngan cili letak kicap letak belacan...tambah gule....perggghhh!!!terliur bebbbb!!!

lagi, sebab semut.. agaknye dalam air yang saya minum ade semut kot..kadang2 semut yang haluih sangat tu bukannye nmpak..minah ni pulak bile minum tak reti nak tengok ok ke tak..main tonggang je..padan muke..

kemungkinan lagi, sebab sy pernah jatuh kot..yang sampai kene jahit kepala tu.. *padahal berapa jahitan je pun..kecoh!*

faktor usia...yeahh!! saya kan dh tua.. eee...kalau umur camni boleh teruk pelupanya..macam mana la bile dah tua nanti..



over sungguh kening saya tu..hahaha
tapi kulit licin lagi...
xpe..haha












try jap lagi sekali...























ape jadikkkk...

















debor den..



mule2 tadi lebih kurg umor 45 tahun..



yang ni..55 tahun plak..


























































































eeeeeuuwwww.....!!!xcantiknye!
arghhh!!kene gi facial tiap2 minggu la cmni...
macam hantu...takut!!!

hahahahahaha


p/s: layari http://www.in20years.com
 kalau nak main la...sape yang ade application kat hp xyah dah la tgk website ni..kite kan xde hp canggih..gune kat sini je la..

No comments: