Friday, October 4, 2013

pakej perkahwinan dll @KKB

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha Penyayang

perghh!!giler sejuk pagi ni..matahari dah keluar pun terasa lagi kedinginannye..chewah...ayat nak puitis pagi2 ni kan..tapi siyes..tido pun sodap nih! sampai naik la bulu roma saya ni menahan sejuk...owwhhh...xdapat nak bayangkan ape jadi kat saya kalau bulu2 ni xde..beku agaknye..sebab tu klu org suggest sy buang bulu2 ni, mentah2 saya tolak..sory k...saya sayang bulu saya..muahahaha

dah lama rasenye tak meroyan kat blog ni..so hari ni sambil layan lagu siti moh kite menaip..yeay!


saya tinggal kat kuala kubu bharu..status bandar tapi xde rupe bandor pun..ala2 pekan gitew.. tapi!!harga2 pakej khwin kat sini boleh tahan jugak..telan air liur saya yang kedekut ni..haha
kalau kat sini pun harga dah macam ni, kat betul2 bandar macam mana la pulak regenye ye..

buat sape2 yang nak kawen kat area KKB boleh la guna list2 ni sebagai direktori ..saje je..kot2 la kome nak..xbanyak pun yang saya usha sebab saya ni kan pemalas skit..ala2 kadar sudah..


Butik Pengantin

saya rasa tak banyak butik pengantin kat area KKB ni..ade tu memang la ade tapi xbanyak choice..
yang saya usha ade la dalam 2 3 tempat..

1. BUNGABUNGA Bridal and Beauty
yang ni  butik pengantin anak murid ibu saya. kedai dia atas Maybank KKB tu..
pakej kahwin start dalam RM1200-RM5000
pakej lain like tunang n nikah ade jugak.range RM350-RM550.
Kelebihan dia banyak.. mekap die tiptop, sentuhan tangan die untuk pelamin insyaallah cantik..
tapi saya tak amik kat dia pun..hehe..ade la sebabnye..biar je la kami2 yang tahu..saje promote mane tau korang nak pelamin die.
mekap sahaja: RM200
boleh contact dorang:
Che' Eila: 0172409665 / cheeilabunga@yahoo.com
Amanda: 0173495659 / bungaamanda_bbem@yahoo.com

2. Sazrin Bridal
ni plak kedai mak kawan adik saya *payah btol susur galur gini kan*. xtau la ok ke tak..xgi tengok pun..tapi dri luar macam ok je..baju2 dia la..
ni pun same..mahal..
pakej dewan : RM3900-RM8900++
lain2: RM850-RM4250++
klu tunang : RM 450-RM1200++
pastu mekap sahaja: rm250 *sebenarnye standard je rege ni..tapi sebab saya pernah tengok lagi murah tu yang berkira tu..haha*
boleh bukak la pesbuk dorg ni
facebook.com/SazrinBridal
http://www.sazrin.webs.com/
tak pun call je terus: 019-6538432 / 012-3309235 / 03-60645199
nak lagi bes?datang kedai die..kat pekan tu sederet ngan 7E..ke sebelah 7E..macam tu la lebih kurang..

3. SriAndaman
kedai ni kat Batang Kali. saje ari tu gi jejalan ngan ibu..dah jumpe terus singgah jap..
xtau la nak cakap pakej die ni ok ke tak..sebab tengok gambar die macam pelamin tu biase je..baju die pun biase jugak..yang cantik kat mata saya tu seketul 2 je..
pakej start dari RM550- RM2500
ok kot yang ni..saya pun xpasti sebab mostly saya tak perlukan pun..
no contact: kak Gee 012-2358757

4. ade lagi 1. xsure namanye ape..
sebab saya tak gi coz awl2 dah rejek..haha
bukan sebab ape..masa abag saya kawen dulu dah amik kat die. mekap die xtahan lama..so xperlu la usha kan..tapi klu ouls nak gi boleh la tengok..kedai kat area masjid besor tu..mesti tau kan...

5. lissa boutique.weddings.events
ni cara contact, bukak pesbuk..uptodate la style die.tapi jarang no nak reply gune fb..pastu memandangkan macam jauh *die kat area kl or batu cave or selayang camtu*, saya pun xde la amik port sangat..tapi makanan die boleh tahan sedap..saya pernah try masa gi umah member saya ni dulu..owner die kakak kepada kawan saya..heeehhh..

Beauty House

kalau dah nama nya nak jadi permaisuri sehari kene la cantik kan..selain daripada butik2 yang dinyatakan kat atas, ade lagi yang buat perkhidmatan kecantikan ni..

1. Azalea Anggun
dari saya sekolah dulu saya selalu datang sini wat facial ngan ibu..*ceh!kecik2 dah wat facial..haha*
bukan pe..saya kan men sukan dulu..hitamnye tu len macam skit. so wat la facial ngan harapan jadi putih..tapi haroomm xputih2..kalau dah hitam tu kene la sedor diri ye dak.. tapi kan..tapi kan..hehehe..ade kawan saya kata saya tak la hitam pun..muke je berbelang..seeee..kan saya dah kata...saya putih la sebenarnye... *nak jugak tu*
k, untuk pakej pengantin
RM165 untuk full treatment facial, body scrub, sauna, hair treatment, body masker, mandi bunga
ok ke tak rege ni saya pun xtau..tapi sebab dah selalu gi ngan dia, so kali ni insyallah saya akan amik pakej dia.
yang ni boleh contact kak ifa: 012-5774490
kedai die kat jalan yang ade sekolah tamil tu..atas kedai dobi..

2.Pusat Kecantikan Sarimah
jauh sikit yang ni..kat damansara damai.
kakak kepada kawan saya yang keje kat pasaraya dulu punye kedai..
mesra alam giler owner die..die banyak jugak wat servis2 cntik ni..tapi xde plak die tunjuk harga pakej pengantin macam kat atas dalam brosure ni..xpe..nanti kite gi jumpe die sendiri..hehe
saya amik mekap ngan akak ni la..saje nak cuba..
oh ye...sape yang berminat pasal mekap2 ni, akak ni tengah carik pekerja merangkap student utk die turun2kan ilmu die..kire gaji tu dapat half je la..half tu tolak yuran pengajaran.
berminat boleh call kakak ni: kak sal 017-6243491

 Homestay

saya pun xcall lagi depa2 ni untuk tau harga..minggu depan baru nak call
tapi boleh la jadikkan rujukan.

Zaara Homestay - 0195536126
Homestay RM100 isnin-khamis *xde name..ni yg ditulis atas banner tu* - 0133338169
Hotel Sri Melati - 0360642629 / 0360642772

tapi ayah amik chalet kat IKBN Pertak..xtau harga die berapa..no contact pun xtau sebab ayah yg settle..

Catering

sekarang catering je senang..mintak tolong jiran2 belum tentu ikhlas lagi..*kejadian ketidakikhlasan berlaku depan mata i k..terkejut omak*

saya xde nombor tipon caterer masa abg saya kawen dulu..yang tu, sume puji sedap..insyaallah tak mengecewakan la..

1. Sri Angsana
brosure ni saya amik kat wedding kawan saya kalau tak silap..tahun lepas kot..haha..gatal kan kite...wheh3
pakej start dari RM8.80/pax hingga RM12.80/pax...utk 1000 pax..
contact pn jasmin : 012-2740008

2.Sutera Katering
pakej start dari RM5/pax- RM17.50/pax
5 hengget tu...mane nak dapat la ni...tapi simple2 je la lauk die..tapi saya tengok ok je..ade nasik putih, nasi beriyani lauk 2 jenis, sayur 2 jenis, papedom, buah, air manis, air mineral..siap ade kek percuma lagi..owh..tapi payah la sikit..sebab x ade pelayan kan..
boleh la usha lagi kat
www.suteracatering.com
fb.com/suteracatering
019-3239436 / 012-2754832 en Anwar

dalam sume2 ni, sume saya tak hambik mane2 caterer kat atas..again..hahaha...rasa nak hempuk je kan..promote bukan main..nak wat cane..yang ni pun ayah settle..so xtau la katerer mane die amik..yang penting dapat harga yang ok utk 1500 pax..tak rasa macam nak kawen kan anak raja ke?banyak hokehhh...saye bajet 1000 je.xpe la..ayah bayar..haha
nak tengok makanan die ok ke tak...harap sedap tiptop la..huhu..

Kad kawen

ni dah order..saya order dekat

1. kadkahwinku.com
ala...tempat scha ngan awal buat kad kawen tu...nak amik tempat artis2 je kan..hahaha
sebenarnye ex-kakakhousemate saya keje situ..sebab tu saya amik kat depa..ye lah..kot2 die dapat gaji lebih ke kan..hahaha..
dah order xmo banyak komen..harga agak boleh tahan mahal jugak la..ikut la uols nak macam mana...boleh runding..dengan dia la..ngan saya jangan..saya pun xdapat ape2 kelebihan..ceh..haha

2.kadkahwin4u.com
kat sini la saya suke ade 1 kad tu...sedih....dah dapat dah quotation harga dalam 590.00..tapi en somebody xsetuju plak.. *kantoi nak kwen ngan en somebody..hak3*

Photographer

uihhh...yang ni penting ni..saya kan giler gambar..haha

1. ainuddin hata
try la bukak pesbuk die..saya rasa gambar die cantik..tapi..tu la..saya kan nak cut cost..haha
boleh runding ngan die la..mak dia ni kawan ngan ibu..cikgu kat sekolah..pada saya gambar die memang ade kualiti..

2.kawan saya punye pakej..
dalam list tu azwan name die..
gambar die pada saya elegant la.cehhh...promote tapi xamik..haha
die lagi senang..xyah nak tnye banyak2 kali..terus bagi pakej macam ni..kan senang cite..
boleh tengok la ye..kalau berminat, call die..hehe

3.AcongFotoART
huh!die ni suke wat saya geram..gambar die cantik, pakej die memang awesome giler tapi manjang je susah nak book..ye la..org bes mmg la susah kan..lagipun die ni student..atau die amik kawan2 saje saya tak tau la pulak..ni kawan kepada kawan saya masa keje kat Putrajaya dulu..ce la bukak pesbuk die..gambar die sweet..owh..xsanggup tengok lame2..kecewa..haha
ahkak kecewa ngan ko dikkkk..hahahahahaha*sawan*

4. Sricandid Photography
anak murid ibu n ayah punye bisnes..tapi xtau pun time tu..maybe lepas die tengok nama baru tau agaknye..xmelekat aura nye tu...pastu harga die ok..standard..xmahal, xmurah..bukak pesbuk ye klu nak tau..

5. amiirulikhwan
saya amik ngan adik ni...kawan kepada staf saya masa keje pasaraya..student..
boleh tengok blog die . ok la gambor die..yg penting murah...ngah3
dik...ko amik gambar akak cantik2 ye...xcantik siap kawan ko tu..hahahaha


p/s: rasanya dah abes kot..saya jenis yang cut cost...amik pun pelamin mini je..mekap pun chokia2 je..baju pinjam..takot plak hasilnye pun chokia...xpe la...redhoooo...huhhuhu

saya promote xdapat komisen pun ey...nak buat kenangan tempat2 yang saya dah usha untuk kawen.







4 comments:

Kakak KKB said...

Terima kasih adik blogger sebab promote Butik Sazrin Bridal ni....
Walaupun pd adik harga kat butik ni mahal tp alhamdulillah & insyaallah butik ni telah & bleh bg service yg baik pd customer yg kebykn nya customer dr luar kkb...
Apa2 pun terima kasih byk pd adik sbb sudi masuk kan contact no & fb butik ni serta komen yg membina kat blog adik ni...
Owner butik ni (yg skg ni) juga bekas pelajar ibu adik...
Nnt klu ade lg story,share la yer ;)...

syarifah nur farhana said...

hehe...sebenarnya harga kat kedai akak standard price..sesuai dengan hasil dan berkualiti..juz saya time tu nak cut cost...tu yang carik semurah mungkin... wpun dah kawen, kalau lalu kedai akak still lagi usha2 baju pengantin kat patung tu...heee...

Unknown said...

sis ambil catering kat mne...sya bajet sribu je...

syarifah nur farhana said...

nurul khairah, saya tak tau awk dpt bc ke tak komen saya ni..
tapi kalau awak nak contact number caterer dgn segera, awk contact saya. ni no saya 0137141201. saya kena tanya ayah saya dulu nombornya..ayah saya yang deal ngan caterer tu..