Sunday, March 31, 2013

Cube teka ape rangka sape ni???

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang


ok...untuk introduction, ce teka ni binatang ape?
ala...bukan susah pun.....
teka ey...
pastu carik jawapan dalam entry ni..


semalam, sabtu, seperti yang dirancang, aku gi la tengok pameran katak dan kodok kat muzium alam semulajadi, Presint 15, Putrajaya.

pastu, malas nak cite sebab gambar banyak..haha

bergambar bersama paus..


 
datang bersama cik fatin yang turut mengalami tekanan jiwe seperti saya..

 
muke hepy beliau semasa bertemu dengan teman lama..wakakaka

kongkang aka slow moris yang xsempat gi masjid untuk solat subuh setelah jatuh dari pokok. disebabkan keslowannye itu, bala tentera semut telah menghurungnya. namun begitu, sudah tertulis ajalnya belum sampai. Dia diselamatkan oleh Cikgu Syed, lalu dibawa ke rumah..tak sempat nak bermanja, tuan rumah telah pun memanggil bapak tiri (PERHILITAN) untuk datang mengambilnya pergi...tamat la kisah si kongkang ini..
*aku penah cite kan bapak aku jumpe kongkang dulu...ni flash back la ni..hew2*



kat tingkat bawah sume pasal mamalia..





xle rotate plak gmbr ni...
aku plak jumpe geng..kat belakang nun..



naik tingkat atas,
serangga dan katak serta kodok..























siyes kagum giler ngan ciptaan Allah..
banyak giler yang unik2 dan xpernah kite tengok.
yang ada kat sini sebahagian je..
banyak lagi yang tak terjangkau pikiran kite..
maklum le, kat pernah wat keje sorting serangga..sebab tu tau ade lagi spesis2 yang xde kat sini..hehe

next bahagian katak dan kodok..
walaupun aku geli kat katak, tapi still gak nak tengok..
n...kagum jugakkkkk..




sebab terbukti, 
pepatah yang mengatakan katak di bawah tempurung...





yang kaler biru tu katak...yang sebelah tu tempurung...
lepas sesi fotoshot ni terus katak tu masuk kat bawah tempurung tu..
hehe

pastu semua pelawat2 termasuk aku ngan fatin join pertandingan cari katak tapi xde hadiah..
giler juling mata masing2 nak carik katak..
ade yang give up kata xde la ape la...
ade....ce carik kalau teror..
lassss nanti aku kasik lokasi die..

ni ade sekor..

ni pun ade gak...
tapi xclear sebab ceremin die koto..


besor giler rangka die ni..
aku rasa ni spesis putera katak tu la..

kitaran hidup katak...
cantik die wat cmni...
 
katak gergasi...bukan yang kiri, tapi yang kanan tu kkkkkk....
 
 
hepy betui minah sorang ni..haha

katak albino..yang secoet kaler kuning tu..

spesis yang sama, tapi yang ni normal..kaler ijau..nampak x? depan batu laer putih tu...




ye, name katak di atas adalah katak budget...sama ada die suke bajet hensem, atau bab kewangan die sangat bajet, itu saya tak pasti...


yang dah syahid ni, katak demam name die...sebab tu dah mati...mungkin kne demam kapialu, demam katak, demam panas dll...

katak taiwan je ade..katak korea xde lagi ey..sebab dorang xpandai dancing2..



tengah syok2 pusing, nampak gambar makanan...
bile baca rupenye katak goreng!!

fatin: ee...cam burung puyuh je..
aku : nasik katak penyet..haha

tak rasa cam nasik ayam penyet ke?
ngan ulamnye..
ngan sambal, siap ade limau lagi...

yierkkk!!!
geli!!!

muscle die tu yang xleh blah tu...
wuek!


tamat la sudah jalan-jalan hari ni...



lepas abes jalan2 kite wat press conference kejap...
heh3

 


tamat sudah...




p/s:

jawapan teka teki...

rangka tadi tu rangka,


pertandingan carik katak...

di sini la lokasi katak2 tu...






No comments: