Monday, March 25, 2013

kompius..bingung...sedih...

dengan nama Allah yang Maha pengasih lagi maha penyayang

ini la jadinye bile hidup xde impian..xde wawasan..
daripada aku kecik, aku tak de la beriye sangat nak bercite2..
so bile dah besar sikit, aku cume pikir..pas aku abes spm..aku nak belajar...pastu belajar...pastu belajar dannnn belajar...
ble belajar kat u, aku dah pikir...nak sambung lagi mampu ke..pastu tambah plak ngan kegatalan yang melanda jiwe, aku pun bercita2 jadi surirumah sepenuh masa...

tapi xboleh...
kne keje.....
yang aku peliknye bile keje ngan company yang bernama company ni, aku ade je yang buat aku rs xseronok..
contoh, masa keje kat astro dlu...siyes rs xbes..
sunyi yang tahap gaban wpun aku tgh keje..
same gak cam sekarang..
xbes hokey wpun gaji boleh la...taraf2 aku la jugak..

masihhhhh jugak aku teringatkan masa keje kat koop dlu..keje kat kedai makan dlu...
wpun gaji kecik secoet...tapi aku rasa seronok...rs puas yang amat..

sape yang tak suke dapat gaji besar...
tapi duit bukan segalanya untuk aku...
kalau aku jenis mata duitan, aku dah amik dah si engku gen 2 mintak coklat balik tu...sebab boleh korek duit die..
kalau aku jenis mata duitan, mesti aku lagi semangat keje bile kene bambu ngan bos ari tu..

ye..
tujuan aku cite sebab ari tu aku kene marah ngan bos besor sebab aku xsiapkan lagi keje seminar aku ni..
yup bos!
saya memang tak siapkan lagi keje ni...
abes bos ingat saya suke keje ni xsiap?? kalau ikutkan saya yang simple ni, awl bulan ari tu dah boleh siap..
ni ade je nak mintak macam2..nak tu la, nak ni la..tu tak kene, ni tak kene..banyak songeh tau tak..
tu xpe lagi...yang buat saya touching sebab bos ugut xnak bayar gaji saya..
untuk pengetahuan bos, saya tak heran la ngan gaji tu...
banyak lagi keje len saya boleh buat...
daripada ngadap orang2 besor yang banyak songeh tu wat saya bosan je...
dah la memang saya anti org2 besor ni..
menyampah...

tapi xpe...disebabkan en someone aku kata kene sabar...aku sabarkan lagi...
kalau bos xnak bayar gaji saya xpe..
pas saya siapkan keje ni, saya boleh blah dengan segala hormatnye buat diri saya sendiri..
bos amik la sape2 sedara mara bos yang nak keje tu...lagi senang nak berurusan..paham perangai mulut bos tu camne..
wpun saya ni nampak hepy2..tapi hati saya sekecik badan saya..
dan saya sangat2 kecik ati..
mekasehhh la bos oiii....


p/s:
kompius nak keje ape..
sekarang aku cam ske nak keje kat tadika or keje jaga budak or jga org tua, or bukak biz sendiri..
sabar farhana....nanti tanya planner hidup ko ye...

No comments: