Monday, March 4, 2013

Tahniah buat adikku...


dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

Tahniah adikku yg telah ptong q kakaknye, Nurul Iliana *ade unsur2 jeles ye di situ..haha*..

SEMOGA BAHAGIA SELAMANYA INSYAALLAH..

ade beberapa pesanan di sini:

1. tq, sebab bg try baju pengantin+bulu mata pelsu..hahaha
2. cepat2 update blog n emel gmbr kat akak or maybe nnti akak amik kat rumah u ols..*xmalu menjemput diri sendri*
3. Tlg jgn cepat2 dpt baby..tunggu akak..bru aci lumba..hahaha
4. sory bg adiah biase2 je sebab nak sponsor barang cam tak mampu ..sob3

ok la..nak cite sikit..
memandangkan cuti sampai seminggu mengalahkan pengantin..molek la kirenye kite bercerita serba sedikit pasal majlis adik ak sorang ni.. 
sebelum tu, terima kasih nab sebab upload gambor..dapat den cilok sikit gmbor buat tepek kat blog ni..

tujuan sebenar aku sanggup cuti sampai seminggu ni adalah semata-mata aku takut nak nek bas sorang2..xreti aku nak cakap turun kat mana lagi2 klu malam..even kata gerak pagi pun aku takut menyusahkan famly dia ni..so bek aku korbankan cuti aku..apetah lagi dah dapat green light dari bos besor..haha

so beberapa hari before majlis, kitorang pulun la wat hantaran..ku sangkakan senang..tp rupenye jenuh juge ye..
tapi..hasilnye.....





















tara!!!!


















comey kan..masa buat tu cam tak yakin je comey..
tapi boleh org dtg n cakap cantik bru terasa nak bukak bisnes amik tempahan gubah hantaran..*tibe2*





so banyak masa dihabiskan utk buat hantaran, makan dan tido sahaja..
tapi bos...op2..sebelum marah baca dulu..(kalau bos baca la)
sempat gak aku buat keje yang bos besor suh buat..sikit2..xdan la nak buat sume.

khamis tu ade gak la aktiviti menjemput kawan2 k ngah, nab n azie..

jumaat tu, dalam kol 5 cmtu pas rombongan rasyid sampai, terkocoh2 jap gi tempat tepek inai..
pegi tu si darah manis yg drive..balik tu..muahahaha..BETA yang drive PREVE itu..
xbes langsung..bes lagi kancil..hahaha

pastu dah pakai inai kan..aku pun mane boleh klu xmenyibuk..pakai la sikit..
elok2 sikit tetibe jadi banyak sebab masa tu k ngah dah bising dh inai die cam dah jadi itam sebab lama sangat..aku ape lagi..xnk membazir kan..aku amik la inai die yang basah lagi tu celet2 kat jari2 aku..elok2 inai tu sebelah tangan je...tetibe jadi 2 2 belah tangan....dan......sangat comot..tapi ape ade hal...baru ade bukti aku pun turut serta 'membantu'...hahaha

pas isyak la sepatutnya nikahnye..
comey giler bakal puan sorang ni *time ni bakal puan lagi sebab belum sah lagi*..bangga jap dapat adik angkat comey..haha
aku tak tau ape dalam hati die, tapi siyes aku berdebar giler..aku plak yg poyo2 kan..
lepas tazkirah sikit, terus rasyid n tok kadi bersalaman utk akad..
baru je nak rakam, baaaaaru je nak dengar ape rasyid cakap..tetibe dah 'sah'..'alhamdulillah'..
aku dah blur dah..dah ke..cepat giler..dah la xdengor..untung betul..abg long aku dulu punye kuat pun xsah2 lagi, die senang2 cmtu je..
tapi alhamdullillah..sekali lafaz je..dan pelan giler..hahaha
adik aku dah jadik puannnnn...
die lek2 je..aku yg dok bergenang2 air mata..apehal ntah..jeles kot..kah3..


*saje amik gambar ni sebab ade tangan aku*

ni baju nikah...


lagi 1, masa majlis..


another 1, dorg amik utk photoshot semalam..aku dah pulang ke pangkuan keluarga dah time tu..

bile tgk2 balik, xbyk gambor aku rupenye..*eh..ye ke??hahaha*
tapi siyes sedih..pasni xleh kaco dah puan sorg ni...kang die gedik2 ngan rasyid buat aku rasa nak applykan+mendemokannye kat epy je..hak3..xlah..sedih..xdapat hang out sama2 dah pasni..dah susah dah..xsama dah macam dulu..



sambung la cite lagi..xmo sedih2.

balik dari kelantan tu, aku balik ngan kawan k ngah, nad..naik flight..*idung kembang jap*..pastu ade hairi othman si leftenan adnan tu...hahahaha..nasib bek bukan siti...so xeran sangat la kat mamat tu..*dalam pada tak heran tu tgk2 gak*..pastu semalam nad anto gi kl sentral..nek komuter..
nak diceritakan yang membuatkan diri ini sangat la bengong apabile aku tertido dalam train..
ni train dr rwang nk ke kkb..
selalunye train tu akan tunggu lame sikit sebelum gerak..maka aku pun letak pale jap ngan harapan tido kejap je..rupenye2 selesa benor gamaknye sampai xsedar langsung...
tetibe tersedar bunyik pintu train terbukak..
ngan refleks nye aku bangun, capai beg, keluar dari train..*kes mamai la ni*
tengok signboard, baru kat serendah...train tu baru sampai satu stesen...ade lagi 2 stesen utk smpai ke kkb..
nak masuk balik dlam train dah malu dah..malu je xpe..ni, train tu pun mmg dh gerak dah..xleh wat ape la....
pastu terpkse suh ibu amik kat serendah tu..hahaha..
malu i..

maybe ni balasan sebab aku gi gelakkan k ngah masa die gelabah sebab tak pakai tudung masa rasyid datang kat bilik pengantin..padahal dah nikah dah tu..bagus2..memang menjaga betul..pasni pakai je tudung 24jam kat umah korg tu nanti k...kah3...*sambung gelakkan sebab teringat balik eksperi muke k ngah..*


p/s: haha..rasa nak nanges lagi..bye la..wuek!

No comments: