Tuesday, March 26, 2013

cite weeken yang lalu

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

meme selambe dog le aku pi lepak2 menaip blog segala..padahal keje xsiap lagi ni...hampeh tol mamat sorang ni...janji semua ke laut...mentang2 yang kene marah tu haku bukan hengko...tapi aku plak jenis lantak ko la nak marah ke ape....ade aku kesah????

ok la...stop meroyan...sambung cte..

tadi baru dapat emel dee..die bagi gambar2 kawen k ngah...dapat le aku membebel kat sini..ntah kenapa sekarang aku liat betul nak amik gambar...mungkin masih suke pada hp sony aku tu kot...senang nak amik gambar...gambar pun cantik...pastu dulu2 rajin nak transfer2...sekarang malas dah..haha

bebel je kejenye...keje sendiri xbuat...

kembali kepada storyline..

*lajunye yes bos ni upload gambar2 saya...nak pinjam lame2 boleh?muahahha*

ni kire renteten kisah debaran hari istimewa tu la...
tu sebelum kejadian...
ini, hari kejadian..

pagi2 tu semangat nok....aku pi goreng karipap segala..
ngan harapan, leh la kunyah2 masa drive..
bangun pun xleh blah awal...kol 6...subuh pun selama ni nak dekat2 terbit mentari baru terhegeh2 bangun..
tapi memandangkan baju di bakul hampir melimpah ruah, aku gagahkan diri jua bangun pagi2 pastu basuh baju..haha..

siap2 sume...pi jemput yang berhormat kat umah kakak beliau...
sampai2 putrajaya, yang berhormat jemput aku kat keta, 1st komen 'macam mak org'
PUI!!silap dressing hari ni...jubah tu gelobos plak..tapi baju2 aku memang gelobos pun..bile ntah yang berhormat nak belikan saya baju baru...heh3

pas sembang2 sambil makan cekodok yang kak jah *berlatih panggil nama siap2..hik3* buat, kitorang pun gerak..pastu disebabkan cekodok kak jah yang simple tetapi marbeles tu aku pun mengabaikan karipap yang aku goreng tadi...apetah lagi, setiap kali aku goreng mesti hitam..xyah nak ikut aku la...ce bagi kaler2 comey sikit...haih..masa ngah drive, aku suh la yang berhormat amik kan karipap tu..tapi malangnya mungkin kerana rupanya sebegitu yang berhormat tegar menyuruh saya berhenti untuk membeli buah..maka kami pun membelasah buah sebanyak 4 bungkus..lantas, karipap itu sekali lagi diabaikan..

setelah menghabiskan minyak keta ulang alik ditempat yang sama kerana kesesatan yang dialami, akhirnya kami tiba juga di rumah pengantin..


tu pengantin...yang tak cun+selekeh tu 'macam mak org'=aku

mak dan mak laila...
giler lame xjumpe..last hari tu masa aku kombo la.pastu harapkan niat je nak jumpe, tapi malangnya keadaan tak mengijinkan..

 
mencik la...kenapa aku buruk2 di majlis orang ek...pastu rs rendah diri sndri...haih...

hem3....hehehehehehehehe...xnk la komen pape...hahahaha
*yang kiri tu ejan...yang kanan tu dee..*

jenuh la beta nak suh yang berhormat ni amik gambar...
bile ayah angkat aku pakse, baru la nak gi...
menjeruk rasa hati, masamlah muke hari ni..ewaaahhh..haha

pasangan ideal...diyana dan farhana...pengantin xyah menyibuk...wuek!

kalau aku mekap boleh jadik putih tak?ke jadi kelabu asap?

ske gambor ni....sebab aku xde rosakkan gambar kot..hahaha

ni pun same...tapi ...tengok lauk tu wat aku lapo la plak...


tot tet tot tet amik gambar, makan2 sume *daging die sedap...i like* kitorang pun gerak ke destinasi yang berikutnye...siyes malu giler...hahahaha..nasib baik ade dee teman...xla aku mati kutu sangat...setelah makan beberapa kali sehingga muatan melebihi had, kitorang pun gerak pi pontian...aku tido umah dee malam tu..yang wat den ketaq kaki bile maghrib keliwon menjelma...mata aku dah sayup2 dah...dee pun ewah2...mentang2 area die...berdesup je die tinggalkan aku...naseb bek ade pakcik gps..die la temankan aku...dendang2 aku lagu sambil bagitau arah mana aku patut lalu..akhirnye sampai juge saya...
sampai2 sembang jap, mandi...tido...dokdang dah nak makan lagi...penat giler...pastu esek makan je hari ni...kite kasik la perut ni rehat...*sebenarnye nak tido tu lagi kuat*

pagi tu, bangun2 dee dah masak mee... sangat sedap.. deee..............terasa lagi mee ko goreng...nak lagi...hohohoho... lulus dah tu... aku pun xpass nak goreng mee, meehun...haha..siap2 sume, gi umah kak tirah....ikutkan majlis die sabtu ngan ahad...plan nak gi la umah belah laki die...wpun dekat, tapi katanya naik atas lagi...disebabkan xnk sampai lambat jumpe kat rumah je la...

pastu gi batu pahat balik amik yang berhormat...singgah jap kat tanjung emas, makan nasik ngan abc, pas solat asar terus gerak balik...
kol 9 baru sampai umah...

*malas dah nak menaip...hehe*

wpun telah dimarahi, tapi aku tegar melawan dalam diam..keje still xsiap, tapi dah start plan ape nak buat minggu ni..hahaha....marah la...aku pun xeran...setakat marah je...dulu aku siap kene bantai sume..suara mu ditiup angin je la...*statement keji*

k la...penat dah bebel..bye2..

2 comments:

dee.diyana said...

1. aku suka post kau yg ni sbb ada byk gambar aku.. hahaha..

2. sorry sgt aku tglkan kau haritu. rushing nk kejarkn solat mgrb kat umah. aku ni ada tabiat kalo da nk dkt smpai umah mmg xnk singgah masjid ke surau nk solat dlu. huhu

3. bangga jap kau puji mee goreng aku. muahahahaha.... ops! x baik riak..

4. thanks sudi tdo umah aku.. aku je yg blom tdo umah kau lg. hehhh

5. moga mak napi tak berkenan kat aku. kahkahkahkah..

syarifah nur farhana said...

1. aku mmg nak bg org bace blog aku sebab ade gmbor ko..klu gmbor ak, mesti xde org nk baca..haha

2.xpe...sje nk ungkit..kah3

3. aku teringin lagi mee goreng ko..kecur liur lagi.

4. same2..pasni tido umah aku plak..umah sndri..wah!haha

5.klu berkenan pun ape salahnye...untuk abg die..kui3