Tuesday, April 2, 2013

aktiviti apa yang berpekdah?

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sebelum memikirkan ape bnde yang aku boleh untuk isi masa yang 'FREE' giler ni, aku nak mengumpat sikit...

semalam, aku gi jumpe bos besor..aku nak tanya la pasal CD seminar tu...aku ingatkan nak edit cume isi2 dalam nye tu...tp die repeat gak lagi yang die komen pasal cover cd tu...berasap giler guwa..lu yang dah approve pastu lu lupe lu xnak dengar cakap guwa...siyes guwa dah bosan ngan perangai lu tu...aku kalau ulang balik cite ni aku rasa berasap giler...memang ni la last....pasni ko kerah la tenaga orang len...aku xminat dah nak keje ngan ko..

cuma tu la...
nak carik keje len pun payah...

kelebihan tempat ni,

aku bebas, aku boleh wat keje aku ikut fleksibility aku...kalau aku ade hal boleh je kuar sukati...sebab aku kan sukati....solat boleh lame2..xtergopoh gapah..online lame2..cam sekarang...gaji not bad walaupun lambat...keje bukan banyak sangat pun...pastu aku seronok bile gi kabin...ade geng, wat keje teamwork...tapi ni bukan keje aku la..aku nyibuk je..

tapi keburukan die:

1. aku dah xde ati nak layan perangai orang2 besar yang ntah hape2 ni..
2. aku bosan tengok muke dorang...bosan ngan suasana yang disebabkan orang len, aku plak yang kene..
3. keje sorang2 cam orang gile kene cakap sorang2..aku nak gak partner buat sembang2 mintak pendapat KHUSUS untuk keje aku ni..
4. keje ni xbwk keuntungan malah kerugian yang melampau...ke aku yang xreti manage duit dah? elaun minyak bagi 100, telepon 100..ok la...aku pun gune topup 30rm je..so, duit minyak 170..ok je asalkan aku kejenye dok opis je...xgi mane2...ni tak..suh ke sana sini, nak claim xboleh...nak bekap ngan ot, ot pun xde..sakitnye ati! nak menyimpan pun xleh...aku nak kawen la nooookkkkk!!!..
5. time aku mintak duit nak wat keje, lambat manjang...aku ni ske kalau 1 bnde aku dah setle aku tak yah pk dah...ni tak...saje je ke lambat2kan? pastu kene  marah AKU!.puiii!!!
6. suh aku buat keje yang bukan keje aku tapi xbagitau direct kat aku...pantang betul la...sebab xnk byr aku kan???

haaa...nampak tak...buruknye tu lagi banyak..so, bek blah kan?haha
sakit pale aku ...padahal cite je pun...die punye berasap die tu sampai nek kepala..tekanan jiwe camni..

ak dok menunggu je la keje kat sini...
ni tgh tunggu bos lagi sorang ni...kata ada kat opis kol 11, ni dah pukul 1 lbih...nampak tak janji die cmne...
erghh!!!


xpe2..nasib bek bos bagi yes ni kat saya...
sory r...memang saya taram abes2an la ye..

kesimpulannye aku xde keje berpekdah yang aku nak buat...aku letih pikir sume ni...rasa dah terhuyung hayang badan...rasa nak balik kampung, tanam jagung..haha

bye..

p/s: keje berpekdah adalah update blog n mengumpat orang...berat lagi la bahu kiri aku...ish3

No comments: