Monday, April 23, 2012

selamat hari lahir EN SOMEONE!

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

yes!hari yang aku tunggu2 akhirnye tibe..
dari 20haribulan ari tu aku dah dup dap dup dap xsabar nak tunggu ari senin ni..
ye la..boleh gayut 7ari..hehehe
last year xdapat sebab aku kat oz..
tahun ni pulun abes2an..
(dapat ke??? semalam pun dah rugikan masa)

k2..xmo cite sedih2..

nak cite, 10 benda yang aku terlintas kat kepala sekarang pasal en.someone

1. sangat baik
ni memang reason utama aku taknak hilang die. bukan senang nak dapat orang yang baik,jaga ati kite ..ye dak..  sebab tu aku menyesal giler masa xterima dia awal2 dlu.. aku yang cakap nak kawan,aku pulak yang nanges..ye r, aku tak penah kot tengok muke orang seseih cmtu..owh..xsanggup2..

2. hensom!-ngan syarat pakai helmet atau topi..
yang ni,of kos aku teringat masa first time jumpa die. masa kat padang lawn bowl..die atas motor pakai helmet ngan jaket itam kalau aku tak salah ingat (kot2 berangan ke kan). pergh!baekkk punye aku usha die..muke ala2 hero kampung. tu yang bes nak usha tu..aku memang xleh tengok muke orang2 kekampungan ni. feel die len skit..kalau muke artis k-pop ke melaram over2 ke,aku xminat.. contoh cam aaron aziz, xde melaram mane pun..hensem gak.. tetibe masuk aaron aziz..spoilsport!

3. caring
disebabkan kecaringan die ni,aku suke la amik kesempatan wat die risau..padahal tak de ape pun..aku ok je.. kadang2 sakit tu memang sakit..tapi bile ade orang caring,sakit nye ditambah dengan mengada2 maka jadilah sakit yang sangat over..

4. memahami
ni aku penah cakap sebelum ni kot..ke xpenah..ah!lupe la..xpe..aku cite lagi..
die ni paham aku lebih dari aku paham diri aku sendiri..kadang2 aku kompius kenapa aku jadi camni (cth ade kes2 kekompiusasn diri sendiri), nanti bile die cite tot tet tot tet terkeluar jalan penyelesaian yang wat aku berpikir. padahal aku tak penah pikir pun sebab aku memang malas berpikir.
ni ape aku melalut ni..senang cakap, bes la ngan die..aku tak yah cakap banyak,die paham je.. (tapi aku selalu provok die, cakap die xpaham aku--jahatkan???)

5. matang
haaaaa...........ni kalau ibu baca mesti tak caya..muahahaha
tapi betul la.. matang nak bandingkan dengan aku ni haa...aku ni name je kakak,tapi perangai+otak aku cam ape je..still lagi terkinja2..sebab tu aku awet mude..nak bandingkan dgn die..tua...hahaha
walaupun die anak bongsu,tapi pemikiran die matang gak la..sebab die budak meki kot..--ade kaitan kah???

6. suke bebenor kat gadjet
 ni yang paling latest sekali... galaxy s2..
mase die nak beli ni,berapi jugak la aku..tapi bile aku xde idea nak bagi adiah ape, kasik ni je la..tapi tong sikit je ..nak tong banyak2 tak mampu den..
pasni kene listkan la gadjet ape yang ade..
pastu aku yang ketinggalan zaman aka buta IT ni akan terkial2 nak gune benda alah ni sume..
jumpe sat gi,aku basikan henpon die cukup2..muahahahahah

7. romantik
wah!haha
xbanyak pun..tapi ade jugak la tang romantiknye tu.. nak explain tak reti aku..sebab hati yang merasakan sume itu...cecececeh!ayat aku!xbleh blah seh!

8. selalu nak yang terbaik untuk aku
yang ni selalu giler kot. ape yang aku mintak sedaya la die nak tunaikan.. tapi biasenye lambat la.. aku ni plak jenis xsabar nak tunggu..sian die selalu kene pakse..haha

9. pak lawak
kadang2 lawak die ni xkene mase.aku tengah berangin die leh wat lawak sengal. kadang2 aku gelak la..tapi selalu aku diam je..gelak dalam ati.. jual mahal la kunun.. tapi disebabkan kesengalan die ni la aku suke..suke wat aku gelak.. cam katun pun ade gak aku tengok mamat sorang ni. tapi disebabkan aku selalu tak layan bile die wat lawak, sekarang die dah xmo berlawak sangat ngan aku..=( xmo...xmo camtu...teruskan lawak anda. walaupun saya kunun2 tak layan tapi sebenarnye saya suke..n dah tergelak pun..paling2 tidak saya senyum..sebab kalau gelak kang awak tau saya dah ok..xbleh2..(selalunye dalam tipon la..)

10. penyabar
ni yang paling kuat dugaan untuk die kot. nak layan karenah aku yang ntah hape2 ni..tau tapi buat jugak.ye je kate tak nak carik pasal,tapi carik jugak..ye la..aku kan wanita..hati cam tisu.. mudah cedera.. kadang2 benda kecik je. makin cube tak nak terguris, terhiris jua akhirnye.. (ayat jiwang..yek!) tapi tu la masalah komunikasi ngan sms ni.. kang die ok je,aku baca salah nada plak..kadang2 aku ok,die pulak yang terasa tibe2.. tu r..orang soh nikah je senang... jumpe face to face..tengok sape yang menang,sape yang kalah.. =P


-pictures have been removed-
gambar mude2 time matrik..
nak letak gambar ari ni..tapi xleh upload lak..

HEPY BESTDAY TO U!!!!!!


p/s: semalam banyak giler habuk masuk mate,so ari ni gi keje ngan mate yang bengkak..sekian..

8 comments:

Nurul Iliana said...

setahun sekali je abg epy dpt pujian cmni...kalu x,asyik nk cri psl je ngan org tu.cian2

syarifah nur farhana said...

ye ke..slalu la akak puji die....kan abg epy kan???--xngaku jgn msg org lg..muahahahaha

Nurul Iliana said...

keji tol...haha

Anonymous said...

yele mula2 memang caring lah loving la hensem lah ambek tahu lah.Lama2 dh basi taulah mcm mana...

syarifah nur farhana said...

haruslaaahhhh..hak3

syarifah nur farhana said...

sementara blom basi amik kesempatan dulu la..whuah3

Nurul Iliana said...

Kn?kn?nkmati saat2 manis yg b'baki.. *sokongan padu* ngeh3~

syarifah nur farhana said...

hahaha..sengal k ngah..