Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang.

Akhir dapat jugak aku cite pasal g melaka ari tu. Disebabkan cite terlalu basi,maka letak gambar je la ek..

Sampai2 je ujan lebat tapi xlame pas2 ujan brenti.tp laut ngah surut,so amik pluang g merayau..sambil2 tu kutip la remis skit2.


laut ngah surut

ikan kecik secoet yang tersangkut

di dalam bubu moden yang bessssooooorrr



bile laut ngah surut tapi degil nak redah gak,
NI MAKAN DIE!
berlumpur sume


sape yang tak kenal remis,sila lah nikmati gambar remis yang tak seberapa ni..

ini remis ye anak2..
jauh sangat?







zoom lagi sket...






aaa...xjelas jugak kan..
ai..jaki btol aku ngan kamera ni...sony jugak bes..



remis tu ibu rebus pastu terus kendurikan dalam piuk 2..haha

(gambar senget..malas nak btolkan)




lepas abes makan,laut pun pasang..

~~aku ni cite lupe plak nak bagitau kat ne..melaka kat sungai baru..(eh!ntah..xingat plak..lalalala)~~

malam tu, gi makan kat
KOMPLEKS IKAN BAKAR TERAPUNG PORT SUPAI,KUALA LINGGI

-tempat kitorang gi ni dekat ngan jambatan kuala linggi n alam melaka-














lantak kan gambar senget...malas giler nak btolkan..
lagi pun bukan best sangat pun makan kat sini..
biase2 je..

makan ikan jenahak 3 rasa, pahat masak sambal,udang goreng tepung,sayur kailan..
bek makan siakap stim halia..lagi bes kot..
tapi xpe..merasa ikan jenahak ni camne..


petang tu,kutip lagi remis..
tapi product len plak..
masak kaghi kering..sedap...

--remis nye sngat banyak..korek sekali 5 6 7 ekor leh dapat--

ni makanan brekfes selain dari sandwich air tangan aku..ceceh..padahal gune sardin je pun..

bile air surut, merayau lagi kat laut..tengok orang tangkap ketam..
menyebok2 sikit kat orang kampung dapat beli ketam
2.5kg=25 rm

berbaloi2..

tapi kesian..ade yg baby lagi..
tapi bile dah mati,xleh membazir kan..
so,dapat2 terus rebus..haha


mengkendurikan ketam rebus plak..
manis......sedaaaapppp..


ketam yang besar tu idup agi..besar giler..garang plak tu..

orang yang tangkap tu gi pusing2 keliling die,die ni pun sambil angkat sepit die yang besar tu pusing sekali ikut orang tu..cam nak gadoh tu!
(xpaham ey?lantak la..aku pun lupe nak amik video..excited bebenor)


2 hari je kat sana..sabtu n ahad..tapi rasa sangat bes.....hehe





tukar topik lak....ni alang-alang dah terupload gambar2 len,aku cite je la ekk..


FYI, ini cendawan busut.. sedap giler!!!!besao plak tu...



ni plak gambar2 mase aku gi site visit yang sampai menggeletor kaki






wetland ni cam best..kak ngah!lai3..datang bangi..akak bawak gi sini!!hehe








ni sume sekitar putrajaya..malas nak cite...haha


yang lebih penting nak diceritakan adalah



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

sabtu ari tu pas balik wat pat time, gi econsave beli bahan2 memasak..

sedih tau shopping sorang diri...
beli cool blog-choco blog double pearl- minum sorang2
kalau dapat men suap2 bes la jugak kaaannnnnnn..

eee..geli..hahaha


so aku pun mulekan operasi memotong2..


abes kecah2 dapur..


pastu kalau dah namenye xreti masak,

memang aku campak kan je sume bahan dalam tu....


hasilnya

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

tomyam putih campak xsedap!
haha 

di makan bersama mee hun 

makan sambil nanges2, ko selera??
hazab aku nak perabihkan..mee hun nye sket je padahal..
tapi sedih punye pasal,xselera giler walaupun sangat lapar..


yang tomyam nye plak, aku memang xreti nak bajet2..so berlebih2..
simpan dalam peti ais..

esoknye(yakni semalam:ahad) panaskan wat lauk tengahari..
tapi nak masak nasik malas,
so makan gitu je la..
sambil menanges jugak...(T________T)


p/s: kecewa..patut ahad semalam aku gi wetland ngan en. someone..tapi disebabkan perancangan yang tergesa-gesa pastu rasa tak berbaloi,tak dapat la jumpe..lamenye tak jumpe... (-_-)
but,lepas berbual panjang n dengar luahan die,aku lebih tenang.. (ye ke..nanges je jugak..haha) tapi  
paham la aku, aku tak patut gesakan dia teruk sangat..tapi saje je..nak carik pasal..whuah3
sory en.someone v^_^v..nanti kite gaduh2 agi nak??hehehehehehe(tanduk kuar)