Monday, April 9, 2012

backstabber

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

aku xtau ape salah aku sampai die wat aku camtu..kenapa................




hari tu,aku tercarik2 mane hp aku hilang...
bila jumpe balik,perkara pertama yang aku bukak kat tempat mesej..
nampak 1 mesej yang menimbulkan kontroversi
tapi aku xpernah bagi mesej tu kat kawan aku (lelaki)
bila aku tanye kawan aku ni,cukuplah aku namakan sebagai S (perempuan dan bukan nama sebenar) die gelak2..dan saat tu jugak kawan aku yang dapat mesej tu datang dan marah2 aku.

aku tanya kat S kenapa die wat camtu..
dan ngan muke kereknye die cakap
"SUKATI AKU LA NAK WAT APE..AKU MEMANG XSKE KO.AKU BENCI KO!"
nadanye tenang dan menaikkan hangin aku..

aku belasah die tapi die diam je..
aku ugut nak heret die ke balai polis..
tetap tenang
malah S menjawab

"AKU TAU APE NAK GORENG KAT POLIS NANTI BILE POLIS TENGOK LUKA2 DAN LEBAM2 KAT MUKA AKU NI..HAHAHAHAHAHAH!!!!"

kurang ajar!

aku terus cite kat kawan2 aku,dan2 tu kawan2 aku terus datang dan belasah die..

sekali hentak kat kepala, S pun pengsan....

kami seret S ke dalam kreta, dan baru je kami kecoh2 nak bawak S pegi balai polis, mak ayah S sampai..
kami keluar dari kereta dan mak S mengamuk dan seperti histeria

"MANE?MANE ANAK AKU??!!!!!APE KORANG BUAT KAT ANAK AKU??!!!"

aku yang ketika itu berada di dalam kereta bersama S yang sedar xsedar selepas kepalanya di hentak. 
serentak itu,aku terdengar ketawa kecil S
"HAHA..PADAN MUKA KO!"

aku yang sangat marah masa tu terus panggil mak S masuk kereta dan terus memandu kereta tanpa arah..

"ORG XTAU APE SALAH ORG KAT S.KENAPA S WAT ORG CMNI?ORG SYG SGT KAT S. WALAUPUN KITE KAWAN SEKEJAP JE.TAPI ORG DH SYG KAT S.NI PERTAMA KALI DALAM PERSAHABATAN ORG KNE TIKAM BELAKANG. KENAPA S??KENAPA??"
aku meluahkan segala yang terpendam di hati sambil menanges teresak2 kepada S.
mak S ketika itu hanya terdiam mendengar dan memerhati setiap yang terjadi.

S hanya berdiam diri. ada tanda2 keinsafan di riak mukenya masa itu.

dan

selepas itu...



.


.


.



.


.


.


.


.



.




.




.




.


aku mengesat air mata yang keluar...


ape punye mimpi sampai menanges btol2..sengal!

tapi siyes,mimpi ni sangat2 mengguris ati aku..

aku xsedia dan takut kalau2 ade antara kawan2 aku yang berperangai camtu..

aku tak nak kawan aku jenis 

TIKAM BELAKANG!!!!!

(T________T)

sumber: google image

p/s: walaupun dalam mimpi je aku sangat2 sedih dan xpasal2 hari aku hari ni suram je....cube la mimpi kawin ke....leh bangun ngan muke yang ceria...ahakz!

4 comments:

Nurul Iliana said...

k ngah xphm starting cte.cnpuse..ce tgk blk ayt.

mmpi kwin ley ceria??xde mknenye.wt k long ag meroyan ad la.haha

syarifah nur farhana said...

ape yg xpaham nye..tu persoalan yg terpikir2 bile bangun tido la..

mimpi kawin wpun meroyan ttp leh wat akak senyum smpai telinge..hahahaha

Nurul Iliana said...

mmg meroyan.hahaha

syarifah nur farhana said...

jeles..