Wednesday, October 31, 2012

kau nak sangat kan??? hambiklahhhh...

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

ape aku nak cite ni....adeh...bru nak membebel dah de org masuk opis pulak...
hilang mood...
lek2...
tarik napas....
afuh3..

ok dah..
tadi dalam keta sambil drive aku terpkir..
aku ni kan banyak cite2..
nak jadi doktor haiwan la..
nak jadi kerani la..
nak jadi tu
nak jadi ni..

minat aku sangat la bercambah2..sampaikan aku blur..ape aku nak sebenarnye? karier yang macam mana aku nak tetapkan..siyes makin blur..

semalam pulak, aku mengalami ketensenan yang hamat sangat sebab keje yang aku tak tau disuruh buat.. serentak plak tu dtg... kalau badan aku boleh adapt ngan keadaan sekeliling mesti dah jadi sotong..
sampai ternanges tau.. pastu mule la pikir nak cabut la ape la.. maybe sebab aku pun lapar kot...badan menggigil2.. sape suh xmakan kan..tapi ye la..mane dan.. aku dari dtg keje...saaaaaaampai balik duduk je ngadap komputer buat akaun.. aku dah la xsuke nak ngadap komputer lame2 pastu kang mule2 page ni..tetibe page lain pulak..aku boleh biol tau ngak?? ni pun pagi tadi aku perasan pinggang aku cam ada cara2 nak sakit..ntah pinggang ke tulang belakang aku tak tau...gatal miang gi angkat fire extinguisher smlm..pdn mke nokkk...

*teruk benor cara penceritaan aku...kejap kang semalam..pastu hari ni...pastu tukar balik cite semalam*

aku ni kan xboleh nak ade masalah... nanti mule la aku nak stress2 sorg padahal bende tu secoet je pun..
dan bile aku dah berpikir...mule la aku nak salahkan diri sendiri..
tapi mmg salah aku kan..

aku pernah teringin nak jadi kerani - yes! Allah dah tunaikan..sekarang ni aku ibarat kerani..
aku pernah kata 'seronoknye jadi akauntan' sebab setau aku akauntan dapat duit banyak - yup! aku kene buat akaun sekarang..
aku pernah kata 'besnye la org dok opis..dok dlm aircond je'- yeza! syok sgt la dok dalam opis kan.. mati kutu aku..
aku pernah terasa nak jadi cikgu tadika - offer dah ade..aku je pulak yang teragak2..
aku rasa jaga budak adalah syok - syok jugak la sebab dapat go Oz..hahah..tapi tu xmenjamin masa depan aku pulak..
keje kedai makan..keje jawab tipon..

macam2 lagi la..

so..sekarang Allah dah bagi aku rase sikit2 camne rs utk setiap profession.. 
tu pun banyak songeh gak lagi.. tu xkene, ni xkene..
aku jadi tertekan..
sebab hidup ni memang perlu duit..nak kawen pun perlu duit..xkan nak kawen free kan...eh!haha
tapi duit bukan segala2nya..
aku xsuka la bila kene keje teruk2..hati xsyok..buat muke aku berkedut tau x..
biar keje tu teruk, tapi hati bahagia..nak tido pun tenang.. ni dok..tiap2 malam nak tido pun tertekan sebab kepala dok pikiaq pasal nak keje..nak bangun pagi toksah cakap la..malas giler..
aku keje IKBN dulu xde feel camni..
padahal gaji ciput je.. tapi feel die tu...pergh... bes..
bangun kol 5.30am..balik keje kol 7..makan2 tido..tido sangat nyenyak, pagi bangun penuh semangat..
sekarang ni..aduh...

tu la kan...susah jadi manusia tak bersyukur ni (tuding jari kat diri sendiri)
aku bosan ngan org yang dok kejar duit semata..
dalam kepala duuuuuuuit manjang..sume projek nak cekup pastu susahkan org len..
keje mintak las menet padahal aku punye la dok tunggu ape bahana die nak bagi..
tp last2 ..time 2 3 jam nak deadline bru nk suh aku pulun siapkan..
ape punye minded la org koporat skrg..

argh!!!
stress!



1 comment: