Monday, October 29, 2012

tip2 melawan rasa jeles..

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

* tips-tips ni sesuai untuk kakpah sp. je..dalam kata lain, sape2 yang spesies cam aku, ade perangai aku, rasa nak follow, silakan..tapi nasihat pakar, DENGAN MENGINGATI ALLAH HATI AKAN MENJADI TENANG*

masa aku form 1 dulu, aku pernah rasa jelezzzzzzzzzz giler ngan member aku sebab die dapat gi kursus. kursus ape ntah..tapi kat ILDAS (eh, btol ke name ni).. giler punye jeles sampai aku nanges2 kot.. poyo tak..hahahaha... tapi siyes ..ni tahap gaban punye jeles.. aku klu dah tahap nanges2 tu mmg kritikal la namenye..padahal kursus tu biase2 je pun...aku nak jeles bebenor apehal ntah.. pakwe kene kebas @ xlayan aku pun x sejeles ni..(gaye cam ade pakwe je dlu..sape nk kat ko ntah...SS je lebih.).. ala...setakat pakwe2 ni aku mmg xlayan sgt..saje isi mase lapang..tapi ni...mengganggu emosi dan mental aku..

pastu aku xingat kawan aku ke aku baca kat mane ntah..dia kata klu cemburu kat seseorang tu, kita kene doakan dia.

aku pun, ye ye la.......
doa bagai nak rak....menjejes2 air mata ni doa kan org..
tapi maybe sebab pengaruh syaitan tu lagi kuat, so...
xberkesan....

pastu dia kata lagi..
klu jeles kat org, kite bg hadiah kat die..

wahhhhh....mmg sedap dan enak la member aku tu..dah la dapat gi kursus, aku kasik hadiah lagik..
xsangka aku kuat terpengaruh jugak ek dulu...haha
aku belanja die ape ntah..tp ade la bg die something...
padahal duk asrama dulu berapa la sangat duit belanja aku dapat..
tapi.....hahahaha....suke benor belanja org...padahal tu duit ibu bagi suh buat makan tu...teruk2..

then, xjalan jugak...

sepanjang dorg gi kursus, aku berduka...

bila dorg balik...ape lagi...dorang bukak cite macam2 masa kursus tu...

zupppp!naik balik jeles aku..hahaha

pastu aku pikir...
tip2 yang aku dapat tu xjalan langsung..
so, aku amik keputusan

nanges
walaupun lega kejap...tapi at lis aku tenang sekejap..dah rasa bahang2 jeles tu datang, nanges je la lagi..sian mata aku..tapi tu la sebab diciptakan air mata tu kan??hehehe

last option,
keraskan ati..
haaa....ni aku expert..dulu la...sekarang ni.. payah woo.. maybe sebab dah tua..emosi tu lebih2 lak..
mmg boleh nak keraskan ati sekarang...tp nanti lambat laun aku rasa bersalah sendiri, pastu kang xpasal2 aku nak kene mintak maap ngan org yg berkenaan...ah!malas...

alkisahnye sekarang,
aku kembali mengalami rasa cemburu yang teramat sangat..
aku paling2 klu en someone buat aku jeles, aku merajuk je.. 
je ey..haha..mesti en someone buat muke baca statement ni..
die je la yang paham cane aku klu dah majuk sebab mmg die je yg kene..org len xkene dah..
zaman dolu2 ngan sume org aku bantai majuk...sekarang, org2 tertentu je aka en someone..sian die..
tapi, tu la padahnye klu ngan aku kan..

tp rs jeles yang aku alami ni xsekuat rasa jeles atas perbuatan en someone tu..
aku sampai sakit pale pikio ape yg patut aku buat...
doa dah..
hadiah, ngah pk lagi nak bg ape..
nanges, sampai bengkak2 mate dah..
keraskan ati..ni je belum kot..aku xmampu nak keraskan ati..xkan aku xnk layan mangsa keadaan tu? die-die (terserlah jeles kat ramai org) xsalah pun...perasaan aku ni je yg over...tmbh2 plak setan ni syok tambah minyak..kang aku naik minyak kat ko bru tau..

alternatif aku sekarang,
aku hepykan la diri..sebenarnye kadang2 kite kene hipokrit jugak..
hipokrit ni pun ade positif nye..
klu aku hipokrit aku hepy, kan korang jugak hepy?
so, aku juz sakitkan diri aku je..korg xterlibat..bukan ke bagus camtu?

ok gak tu kan?
tapi sampai bile aku nak buat camni..
nasib baik aku ni pelupa.. kang dah lame2 sikit, aku lupe la kot...

so,
nasihat untuk diri sendiri..

wahai syarifah nur farhana syed hassan....
hidup kat dunia ni sementara je..
yang ko nak pi jeles ngan org len awatnya?
ape ko xbersyukur dengan ape yg Allah dah bagi ke?
ingat lah org yg dibawah ko..
ramai lagi yang x bernasib baik macam ko..
jadi, sekarang ni...move on...jalan ke depan.. jalan mengundur tu nak buat ape..kang xpasal2 jatuh tersungkur..kan sakit sendiri.. mane tau, satu hari nanti ko boleh berlari ngan tenang n hepy?
pk positif.......

p/s: sob3...tu la yang paling penting aku rasa..
kene pandai motivate diri sendiri..
nak pk positif tu aku xmampu lagi...huhu



 En someone....tulun azan and zikir di telinga saya..

*nak jugak ade unsur2 gatal...panggg!!!!*

No comments: