Friday, October 12, 2012

dah lame tak hupdate...jom bebel..

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sekarang baru pas berkumandang azan zuhur.. hari ni jumaat, so yang muslimin2 sekalian, alhamdulillah sudah ke masjid...yang mane belum, jangan lambat2...nanti xperfect solat jumaat tu xckup kouta..yang xgi ni, ape jadahnye ni??
nampak benor dah gian nak bebel kan...
maka, silalah bebel puas2 kakpah oi...ko ade masa dari pukul 1.15pm sampai 5.30pm untuk bebel...

ke garisan....

sedia....

MULA!!!!

1. tadi aku baca blog kak Di pasal model . nasib baik aku tak tau...klu x dah join anto gambor kot...muahaha...walaupun aku tau aku mmg antara yang akan direjek...reason utama: HITAM!
sebab, klu syarat hidung mancung rasenye dah xle tarik lagi jd cam pinokio..kening plak, xnk nipis sgt, check mmg dah tebai dah...xkn nk sampai kening bercantum pulak ye dak... yes3...reason, hitam...hahahaktuih..

2. semalam aku dok bebel pasal Mr xtau nama (yet aku still xtau sebab aku lupe...tp kwn opis ni dh bgtau) kat fb.. today, aku sokong ngan bende yang die bebelkan.. die bebel pasal had umur bersara 60thn,.. padahal die pun dh tua ni..tp bgus la..sedar diri...die kata la xpatut bersara sampai 60tahun...tak proaktif  dh nak bekerja.. btol la kan..dah tua...kejenye nak duduk je la..tau2 gaji masuk...yang mude2 tercangak2 carik keje sambil2 tu doa supaya yang tua2 cepat mati supaya tempat tu available.. tak pasal dah mendoakan yang bukan2..  lagi...die kata patut budak2 u ni wat paper and survey pasal bende ni.. kan PM nak dengar suara belia...haha..eh...tergelak plak.. klu golongan pro tu xpe la sebab ilmu sgt2 penuh di dada...tapi klu ilmu tu x diturunkan, apakah yakin anda akan hidup lagi sesaat lagi.?wah!ayat aku..haha

3. xsangka dapat abeskan sebungkus asam secara individu...las asam je telah dicilok oleh member keje,..nasib bek die jenis xmalu men amik je sebab aku ade penyakit malu nak jemput orang makan. haha..tapi no wonder la....asam ni xmasam xmasin xbes sgt.. aku nak mangga pauh.........ooo....mangga pauh...mangga pauh mudaa...enak dimakan bersama kicap campur gula dan cili padi.. 
vallllaaweeeeyyyy... boleh jadi komposer lagu ni...weeeheee~~

4. terserlah aku ngah weng kan? esek dok sorang2 gini la akibatnye.. so, klu xnk gile, sile carik member.. 'member' yang aku nantikan, suami aku...jom kawen!!!hahaha

5. cite pasal kawen....ermmm....xjadi cite la...nanti bile dah stabil baru cite...tunggggguuuuuuuu........

6. sekarang bulan oktober.. tapi aku dah guna bajet shopping untuk bulan november. means no shopping at all next month...boleh kerrr?????

7. macam makin pendek pulak aku bebel kan..? aku nak hapdate buku akaun n kemas meja aku jap..dah cam sarang kucing.. *plez la jgn rosakkan bahasa sendiri* tu pun baru bangga dapat pc baru, dah kene amik ngan orang len.. ye laaaaa...aku la paling xde keje kan....

8. kenapa la aku payah benor nak memerut klu ade orang dekat ngan tandas...........geram lak aku..nk berak, berak je la.. segan2 silu plak die nak kuar..... kang aku bagi julap kang baru tau..padan muke aku...
<xsabo nak balik...nak berakkkkkkk>

9. aku kompius jap...aku ade keje ni....tp dok sibuk melayan blog ni pehal.. baca2 entry sendiri...xmalu kan..haha..tetibe teringat pasal offer interbiew sambung master... kesudahannya, interview itu di batalkan, sebab prof dh dapat studen....keciiiiiiwwwwwaaaaaaaa...

10. aku dah lameeeeeee giler xmain game...berapa lame dah aku dok sini....ermmmmm.... 3 minggu...3 minggu xmain game...lame tau...mesti segala gala pohonan aku dah mati....ehhhhhhh..................kat umah kan ade unifi...ngeh3....apesal la aku bazirkan 2 3 hari ni ngan xmain gem...? ape la...lampi btol...xpe2..mlm ni gak aku main...hahahahaha.. *bukan nak penuhkan masa ngan ngaji ke hape..bagi penumbuk kang*

11. tadi bos suh gi cash kan cheque...perst time dapat cek ade name aku..n jumlah 8k++...pergh...tiap2 bulan dapat banyak tu masyuk giler.. lepas cash tu, ketaq la badan dan jari jemari aku.. pastu aku gi bank in kan terus... tapi bukan dalam akaun aku la...akaun bos...haha...tu bukan duit aku pun.. tapi mesin die bengong btol...aku dah la sorang2, pakai baju cam cikai2, rupe cam budak xcukup umur, ade kisah silam kene samun, saje nak melambat2kan proses pengbank-inan.. sampai 3 kali nak deposit kan duit tu..tensen tau beta...klu ade bodyguard aka en someone takpe gak..wpun die pun sekeping hati di bawa berlari, ada la jugak seorang MAN yang boleh tengok2 kan kiri kanan.. setelah berpeluh dalam aircond, selesai sudah transeksi.. asalnye pas bank in duit, nk gi beli teh ais, gi petronas-berak *sanggup berak tempat len* pastu gi opis asma amik sample serangga. last2 sebab menggigil, berak tu aku lupe....dh nak balik opis hentian kajang baru ingat...ceh! nasib baik nak abes time koje..cepat2 balik, cepat2 nk berkejor gi toilet...brape jam dah tahan tu???whuah3

12. kenapa bangi ni kalau hujan o angin tahap cam nak ribut assangatteruk? takut giler...klu time berangin nak hujan tu, memang la syok angin tiup kuat giler, tapi seram nokkk...kilat die *haaa...panjang umur kilat ni* nauzubillah...cam nak tembus cermin nak attack orang2 berdose cam aku ni...takut i...ni klu dah hujan cam xnak bagi aku balik, achanner aku nak membuang awal ni? ce cite skit...aihhh...

13. ade 1 jam lagi untuk aku membebel..nak kemas2 beg jap..penuh sampah je dalam beg aku ni..

14. siti!!!!!!!!!!!!!siti dtg utm.... sawan aku!!sawan....!!!! nasib baik aku xde...tgk video ni pun dah lemah2 kaki...jumpe depan2 pengsan kot...haha...teruk kan tahap fanatik aku?sebab tu aku xsuke gi konsert ape jadah sume...nanti aku terlalu sangat..kang lupe yang patut aku agungkan ALLAH n Nabi SAW..jangan la bagi aku jumpe siti...siti datang jumpe aku xpe...hak3

15. disebabkan xde idea, nk meroyan kat blog len...heh3..blog mane tu....carik la sendiri...

p/s: yeay!5.30 pm oledy..bye..

No comments: