Sunday, October 21, 2012

aku si putaq belit

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang


pendahuluan cite, gambar xsenonoh ni..hambik..

semalam, once again...untuk kali keempat seingat aku, aku dapat title 'SUKE PUTAR BELIT'
giler sedih beb..padahal aku jujur kot..whuah3 (gelak org giler)

lepas dapat title ni kali ke4 baru terasa nak cite...

penganugerah title yang pertama

USTAZ R*_*m

#k ngah, ni la cite yang pasal akak kene tuduh menipu yang k ngah tanya dulu..if u can still rmmber la#

antara kelemahan aku, aku sangat2 la absent minded person..sangat2 dan bukan buat2..
masa tu aku form berapa ntah..form 1 klu xsalah..*kang kata putar belit cite plak kan*. minggu tu minggu balik kampung..hari jumaat..yes!ni kompom aku ingat..
balik2 tu adik2 aku terkinja2 sambut aku ngan ayat
"kakak...ciklan dah mati"

ko bayangkan la balik2 dari perantauan tetibe adik aku cakap camtu.for sure la bende tu dalam kepala aku..
pastu aku gi kat ibu,ibu peluk aku nanges2 cakap ciklan dah xde...
lepas tu....

SIYES AKU TAK INGAT LANGSUNG APE YANG JADI!

yang aku ingat, aku pegi tengok ciklan, and Ahad baru aku balik rumah. masa tu malam..ayah x sempat nak anta aku balik asrama. esoknye isnin sekolah, tapi selasa cuti. so, warden2 dah bagi warning, sape xdatang isnin kene denda.. dalam cuak2 aku tu, cam pasrah la kan..nk wat cane..dah balik malam..xkan nak pi redah sungai besor malam2 buta tu.. jalan dah la seram,cam naik kuda plak tu..

so, selasa tu baru ayah hantar aku balik asrama.

rabu.
aku kene panggil ngan ustaz bersama beberapa org yang len..
kene soal siasat cam polis..
sampai turn aku..

ustaz:awak! kenapa xbalik ahad tu?
aku yang bodoh: pakcik saya meninggal ustaz..
ustaz: bila pakcik awk meninggal?
aku jawab penuh yakin.. : jumaat..
ustaz: meninggal jumaat xkan xleh balik ari ahad? bile kebuminye?
aku yang pelupe+bodoh tapi jawab ngan kompiden gak..: ahad
ustaz (ngan nada tinggi) : xkan meninggal ari jumaat kebumi ari ahad??
aku yang dah jadi blur : haah kan..tapi btol la..pakcik saya meninggal.. ari jumaat.. 
ustaz : awak jgn nak menipu saya. 
tengok ni ha..kata pakcik meninggal ari jumaat tapi kebumi ahad. nak menipu pun pada2 la..(sambil buat announcement kat bilik guru lelaki..puii la ko ustaz! dah la ade ustaz hensem kat situ..jatuh saham aku)
masa tu aku dah start nanges dah..malu punye pasal..nak tuduh aku menipu tuduh la sebab aku xtipu pun..aku sedih sebab aku dimalukan je..
ustaz: ntah2 pakcik awk dah meninggal lame dah. time2 ni nak meninggal lagi sekali..
aku: dalam hati - *a*i ko ustaz- dlu aku ske mencarut, harap maklum- 
ustaz: nanti gi kemas bilik warden..

siyes kuar tu aku nanges giler2..
yang lagi giler nye, sampai sekarang umur aku dah 24 tahun ni pun aku xingat ape jadi..yang aku ingat tu je la.. dan lagi bengkeknye, aku dah first year masa arwah wan meninggal baru aku tau surat mati tu wujud.. bengong la..klu tau, aku unjuk kan je surat tu..

sampai saat ni, detik ni..aku cuba maafkan ustaz tu...tapi xboleh...susah giler.. cite ni pun rasa sedih lagi..sebak giler..taip ni pun ngan mata bergenang2.huhu.. aku harap sangat aku mampu maafkan ustaz tu..



penganugerah title yang kedua

cik _ _ _ _

dapat title daripada dia ni aku xkesah sangat sebab die mengeksplen kat aku..

die kata

'kakpah ni cakap putar belit la.. bukan putar belit nak menipu ke ape.. tapi sume benda nak cite..kang dah cite, tetibe patah balik cite ke belakang..pastu kang lompat ke depan balik..tu yang dengar cam putar belit tu'

aku xmarah pun die cakap camtu..tp aku terharu sebab aku rasa die kenal aku..aku rasa die cam boleh baca sifat aku tu. aku nak wat cane...sebab aku ni pelupa.. bile aku dah ingat, baru la aku cite.. 


penganugerah title yang ketiga

!@#$%^

haha...aku xingat pun kisah ngan die ni.. tapi masa ngah mesej2, die cakap aku suka putar belit.. tp ni kisah lama...aku memang dah lupe pun...tapi still die org ke3 yang cakap aku suka putar belit cite.. masa tu sedih gak...tp dulik ah..bukan penting sangat pun dia..

penganugerah title yang keempat

baru semalam dapat title ni..sebab tu meroyan tahap gaban....sedih..xtau nak cakap cane...ahhh!!lek2 mata..jgn nanges2...

kakpah........ko kuatkan.... (ni la ayat pujuk diri sendiri sambil usap2 kening sendiri..gila x?hehe)

sakit ooo...dapat title ni daripada org yang penting dalam hidup aku lak tu..

aku bila marah, aku akan cakap ape2 je untuk hamburkan marah aku walaupun aku xmaksudkan..
aku bila sedih, aku akan ingat suuuuuuummmeeee bende sedih yang ada dalam memory aku..
aku bila marah+sedih, aku akan cakap yang bukan2 luahkan setiap ape dalam hati aku yang resah *cam geli je resah* , yang xkeruan cam xde hala tuju.. ah!xyah cite banyak la.. air hidung dah keluar dah..
yes!aku akan cakap bukan2.. sume yang aku risaukan.. sume2 yang aku nak cakap.. tp kalau dah xle nak trime, aku no hal je.. aku leh hidup sendiri tunggu masa Allah amik aku,..aku pun dah rindu giler kat wan ni...tp dlm pada tu, cuak pun ade gak..ye la..banyak giler dose kot.. tak tertebus lagi ni..

mmg sakit nak lawan ape dalam hati...tp aku rela sakitkan diri aku..sebab aku mmg macam tu..

Ya Allah...Kau saja yang memahami aku..

klu aku suka putar belit cite, xyah kawan ngan aku la.. aku xnak kene tuduh macam tu lagi sedangkan aku cuba sedaya aku untuk jujur sejujurnya.. just kadang2 je la..ade taktik aku ngan k ngah buat.. pasni, klu k ngah dah jadi milik org len... aku......... ok..bye..nak nanges dah..shit!

p/s : better aku marah depan2 sebab sebutir haram jadah perkataan aku xcakap.. selalu yang kene maki hamun ni dalam mesej je..  klu aku marah depan2 aku akan nanges..sebab tu aku xsuke marah org depan2..biar pendam je.. tapi klu yang terpendam tu meletussss....pergh!

sekarang..biar aku pendam je la.. cakap byk nanti kata ske putar belit..xrela...!

(T____________________T)

3 comments:

Nurul Iliana said...

'just kadang2 je la..ade taktik aku ngan k ngah buat.. pasni, klu k ngah dah jadi milik org len... aku......... ok..bye..nak nanges dah..shit!'

Ayt ap ni??lme ag kot...lek2.byk mse ag kte ley gne taktik 2.evn k ngah da jd mlik org pun,taktik 2 still on kot.ha3

syarifah nur farhana said...

i xnk didik u jadi istri durhaka...hahahaha

Nurul Iliana said...

haha...sengal!