Friday, September 21, 2012

this is what we called as... LIFE....

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

~ perginya seorang dia ~

kelmarin, ngah syok2 aku layan hati malaya sambil sorting serangga kat dalam bilik, dapat mesej dari ibu cakap mak ngah aida dah meninggal.

Innalillahiwainnailaihiraji'uun.. al-fatihah..

kirenye rabu malam tu meninggal, n semalam (khamis) kebumi..
memandangkan aku pekerja yang `rajin` aku gi la opis dlu...mesej bos mintak EL -mesej je hokey..beskan?- pastu dalam kol 10++ abang long datang amik..

mase sampai tu dorang dah mandikan...ngah siap2 kapan..

pas dah siap, time nak kiss tu.. aduhai..sedih...
aku rasa aku dah tua la.. makin emo... arwah wan dulu pegi pun aku terer...leh tahan.. nanges pun mase sorang2 je.. tapi kali ni...pemergian sedara aku lepas wan, aku jadi sedih lak..
nak ternanges masa kiss tu.. sejuk je dahinya..

tapi time tu ok lagi..

masa kebumi tu air mata aku menitik 2 3 das.. huhu..
ni sume gare2 anak sedare aku yang nanges tu. kalau die xnanges, xde la aku nanges..(salah kan orang len plak). tapi kagum giler ngan suami n anak2 mak ngah.. mungkin depa dah redha kot. tenang je muke masing2.



masa baca talkin..giler ko.. terbayang ape aku dengar kalau aku kat dalam tu..??

paling cuak bile terbayang,

WAHAI SYARIFAH NUR FARHANA BINTI ZALITA

ketika ditanya

Siapakah Tuhan kamu?
Siapakah Nabi kamu?
Apakah agama kamu?
Apakah kiblat kamu?
Siapakah saudara kamu?
Apakah pegangan iktikad kamu?
Dan apakah kalimah yang kamu bawa bersama-sama kamu?

ape aku boleh jawab ke??

Allah Taala Tuhanku,
Muhammad nabiku,
Islam agamaku,
kitab suci Al-Quran ikutanku,
Baitullah itu qiblatku,
Semua orang Islam dan yang beriman adalah saudaraku,
Solat lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, keluarkan zakat dan kerjakan haji wajib ke atas ku itu iktikadku.
masa hidup dan matiku aku mengucap 
La ila ha illallah Muhammadur rasulullah

 bukannye boleh hafal..amalan kite yang jawab.
kalau bahu kiri lagi berat..cane aku nak jawab??? ( T__________T )
kalau kecintaan aku kat Allah n Rasulullah xcukup kuat,
MACAM MANA AKU NAK JAWAB???

sedih2..


pastu aku ni klu dah sedih...start la aku ingat yang sedih2 je..

aku teringat macam mana xberjiwe nye aku masa wan pegi..
macam mana sakitnye hati aku masa kene tuduh menipu masa pakcik aku pegi..

dalam sedih2 tu, tambah lagi kesedihan..


~ masa depan dalam Asrar (rahsia) Allah ~

before mak ngah meninggal, terkejut dapat tau pak long masuk spital..
blood pressure dia tinggi sangat sampai efek otak.
sampai hari ni xsedar2 lagi..
kata mak long, clog kat tengah2 otak. so efek saraf kalau operate.
% nak selamat sangat tipis. klu selamat maybe paralyze.

Allah je tau yang terbaik..

Aku sedih sebab ayah hilang geng sembang..
walaupun perangai depa ni ... ade la perangai depa ni.. tapi aku suke tengok dorang kalau sembang2.. ala..aku kan memang suke tengok orang lelaki berkawan2 or rapat.. rasa cam sweet je..huhu


moga pak long selamat.. Ya Allah..berikan yang terbaik..

Al-fatihah..

~ Permulaan fasa baru ~

bunyik cam aku je kan? haha..sebenarnye nak update gambar je..
before ni kan aku ade cite pasal aku gi wedding sepupu aku tu..

ni nak letak gambar la ni..

*ekceli nak show of aku pakai shawl*haha

ni petang ahad tu..








gedik kan?

malam tu aku xamik gmbar sebab kan bateri kong... gambar2 atas ni pun gune henpon ibu..heh3
tapi bayangkan la, aku pakai baju coklat bawah ni..ngan tudung coklat yang ibu pkai kat atas tu..

cam xde baju lain je kan..

baju yang mengelip itu je.. tunggu en someone belikan...heh3


budak ni, dalam keta pun leh pkai tdung.. las menet bgtau pun boleh nak ikut..klu aku , jgn harap..



makanan2 yang dihambik..

dato seri n datin seri... haha

p/s : sebelum aku meraban lebih jauh, post ni aku buat sebab masa ni aku alami, di mana family aku
- ade yang kawen
-ade yang pregnant
-ade yang bersalin
-ade yang ade baby
-ade yang sakit
-ade yang meninggal 

sungguh ini cuma hidup..hidup yang sementara..

moh baca buku 'indahnya hidup bersyariat'

*promosi+testimonial untuk buku tu-tetibe meraban balik*

2 comments:

diba said...

itulah kehidupan..takziah ye,btul jugak kkdang rasa makin tua ni makin emo..kui2

syarifah nur farhana said...

ni bru umur 20-an...klu dah 50-an xtau cane emo nye..huhuhu