Tuesday, September 11, 2012

part time job

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

xleh nak bebel panjang2. banyak pulak orang tua tu suh aku wat. dah la ntah hape2 ntah. nasib bek mmg aku free b4 ni..so xleh nak berkire sangat la kan..

semalam aku jadi tukang pasang lemari..

pekerja = aku
bos = aku
mandor = aku

sume aku..sebab aku wat sorang2..
(awal2 ayat dah riak)

memule amik dlu yang belum bukak

dah open, dalamnye cam gini

construct sikit2, jadi camni..

before mulekan step yang mungkin mencabar keimanan, start siapkan yang bahagian atas dlu..

bile nak pasang tu alhamdulillah, tak terlalu menguji sangat..

last pipe ni yang sangat menguji..aku dah berpeluh2 nak pasang bende alah ni..tangan menggigil toksah cakap la..

banyak kali try..keje nye just nak masukkan batang pipe tu dalam lubang merah tu je..
tapi just die tu...pergh!nyaris give up..tp memandangkan aku ngah bersemangat,akhirnye........

tara....!!!
mau tak nye... bismillah xstop2..

hasilnye...jeng3..
bangge giler dpat pasang lemari ni sorang..

tapi ni sume gara2 lemari k ngah dah jadi bahan eksperimen dlu..
masa pasang lemari die, berapa jam ntah..
ni aku pasang kejap je.. (cakap ngan hidung kembang)
rasanya dalam sengah jam gitu..

so, ngah penuh bangga nye aku terus try zip...


SEKALI KAUU!!!!!

hambik!!!

terus tukar keje part time jadi tukang jahit pulak..

hampeh!

pastu dah siap yang tu, try zip lagi...










.



.


.


.


NEXT!

tempat kedua..

aku memang dah ada instinct dah tadi...bende ni mmg tak tahan lame kat tangan aku..
ngah penuh sakit ati, aku jahit sampai bawah terus...

jeng3..dah leh tutup..tapi dari jauh... 


dekatnye...
buruk giler aku jahit,..haha
 dan secara tak langsung, lemari ni pun buruk jugak..lalala

memang tak la aku nak beli lagi bende camgini...


p/s:
ahad lepas, part time job saya jadi pemandu pelancong..hahaha


ade budak kecik bawak preve..
baru keje dah bawak preve..
ko ade???
hak3
-ko tu xreleven utk k ngah sebab budak kecik tu la kak ngah aka yana..haha-
*nampak cam preve tu gerak sendiri, xde drebar..hak3*



No comments: