Friday, May 31, 2013

saje membebel tapi mintak maap awal2 dlu ye..

dengan nama allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

saya...hehe..kelakar plak membahasakan diri saya ni...padahal membebel ngan diri sendiri je..ok2..

saya baru balik dari terengganu ni..*dah cam buat ayat bm la plak*
bile balik ni rasa excited plak nak beblog.tapi bukan nak cite pasal travel kitorang tu..nak bebel bende lain..pasal travel tunggu gambor...yang tu pun xsabar gak nak bebel dalam ni..menghabiskan duit demi merasai pengalaman candat sutun..siyes bes wooo...tu nanti saya cite kat episod yang lain ye..ceh!episod katekoo..

ermm..nak bebel isu perasaan..
ni bukan perasaan cintan cintun ke ape..tu kalau ade yang nak sembang share2 bebelan boleh la roger2 saya..haha..yang saya nak bebelkan ni adalah ........nak start pun payah..terus je la..sape terasa saya mintak maaf..ni sekadar membebel..k..peace yo!

ramai kengkawan saya..p/s: saya ramai giler kawan..*perasan* termasuk saya ada yang cakap cemburu bila teman2 dorang atau kenalan2 cite pasal kawen la...ade anak la..u know..cite2 macam tu la..bile saya tambah lauk yang menunjukkan saya paham ape dorang rasa, lagi la hebat cite tu diperkembangkan..

saya tak cakap saya ni baik giler..tapi saya paham ape dorang rasa sebab saya pun pernah rasa jugak..anda tidak berseorangan...ade yang memerhatiiiii...ngeh3

starting mule2 pakwe makwe la..ala..tapi yang ni saya tak rasa sangat sebab saya bukan minat benor nak bepakwe2 ni..bersparepart2 saya suke..ngah3...tapi jujur dulu selalu gak pujuk diri supaya tak jeles ngan bende2 macam tu..ye la..tinggal tanya diri sendiri je...nak ke tak nak..kalau nak terjebak kan diri dalam industri makwe pakwe cinta monyet yang sementara buat sakit ati je lebih, silakan lah...tapi ingat...memang tak bes..bek pasang sparepart..xbes, still jadi kawan...lalalala~xlah..gurau je.. 
pujuk diri gak la sebab naluri manusia kan nak ade seseorang jadi peneman.. 

saya mula rasa sedih bila baca pasal orang kawen-org beranak-dll yang seumpama dengannya bila impian saya nak kawen umur 20 tak tercapai..haha..gatal miang bebenor kan..ye r..time tu saya pikir nanti kalau si dia ada dia boleh jaga saya..saya bayangkan dulu bakal hubby saya gagah perkasa supaya boleh dukung ibu ayah bila tua, lebih tua sebab matang dan dapat saya kawen awal..haha..hensem sudah pasti..ini semua gara2 mimpi dapat laki hensem giler babas masa form 3 dulu..ceh!last2...dapat yang comey, sedang2 aja, sebaya..tetapi alhamdulillah menyenangkan ati..yang kesiannye die menjadi mangsa saya menghamburkan kejelesan saya dulu tu..siannn die..

ni cam dah lari topik je ni..ok..kembali ke track bebelan..

saaaampai la bile saya dah ade en someone..masa tu memang malu giler tahap lipan la nak ngaku yang die tu boipreng saya..malu sebab
1. saya beriye xnak kaple..last2 ape jadik?malu la kan kene balik kat diri sendiri..walaupun kitorang xpernah declare, tapi kalau dah tengok perangai saya dok tergedik2 camtu kat die n die pun same apekeheynyeee...
2. saya segan ngan orang yang xde sape2..

isu no 2 ni la yang buat saya paham ati member2 saya..
saya dah pernah melalui *melalui ke melalut kakpah??haha * fasa di mana saya xde sape2 dan nak ada sape2 tapi dalam masa yang sama xnak..haa..paham x? komplicated kan..malu tapi mahu namenye..haha..ni sume gara2 nak merealisasikan hasrat xnak kaple tu la..last2 tumpas jua...hehe 

masa tu ramai member2 saya pun dah ada, kalau tak boipreng tegar pun at least ade la somebody yang depa dok mesej2..walaupun sekadar member je, kire ok la tuuu...mane tau ade improvement..heh2
lagipun masa tu zaman belajar..mende ni xamik port terlalu meluas lagi.. paling2 pun jely2 je klu ade pakwe makwe gedik2 depan mata..nak buat camtu ngan en someone xle lg..haha

masuk pulak zaman abes belajar.....time ni la kemuncak penceritaan..
ni saya cite bab saya je ni..ape yang saya rasa..ape yang korang rasa saya tak tau la..

berrrderet2 member kawen..padahal saya yang gatal miang mengeleyor ni tak kawen2 lagi.. e'ehhh...siap nak uji diri sendiri pegi tolong uruskan majlis member2..depan die muke manis je excited tolong itu tolong ini..ye la kan..xkan nak masam2 muke plak kan...belakang2 menanges sorang2 nak tahan perasaan cemburu tu..heyy...ape punye perangai la..mane tak nye..bile gi majlis dorang je , ade je statement yang menambahkan jeruk di hati

'awak bile lagi?'
'jangan lambat2, rugi..'
'bes woo kawennnnn'
'bile turn awak plak?'
'kawen la cepat2 kakpah..bes tau kawen ni'

banyak lagi la..
tak payah la bagi statement camtu dah..nak bagi pun bagi kat orang2 yang dah kompom tak lame lagi nak langsungkan majlis..tu pun xdigalakkan jugak sebab keadaannye still same sebab time tu blom kawen lagi ye dak.
ye la..yang mane dapat kawen awal tu memang bertuah, memang beruntung..tapi ples la jaga hati orang lain..ketahuilah sangat payah nak buat muka manis bila air mata rasa nak menjejes keluar..tau..ye..tau..memang bes kawen tu..kalau dapat ini jam juga saya mau kawen..tapi nak buat cane..blom masanye..klu allah kata 
'ok...syarifah nur farhana ni kalau tengok2 gaya cam dah sedia je jadi isteri orang, cukup bulan nikah'
sheeengggg...terus bulan depan dah jadi binik orang..hehe
ye la..kan allah lagi tau bila kita sedia nak pikul tanggungjawab tu..kalau dah dapat anugrah mcm tu bersyukur la... 

sekarang ni pulak, dah kawen mesti la ngandung, beranak ye tak..
yang mengandung dok la cite pasal baby tendang2 perut, yang ade anak esek la mengupload gambar baby..siap berlumba2..lepas sorang2 cite mende yang sama..
macam kawan saya pernah cakap la..bile nak kawen perlu ke update segala tok nenek persiapan nak kene buat? nak bagitau 1 dunia ko nak kawen and ko paling bertuah kat dunia? memang ko bertuah dapat kawen, tapi diam2 sudah.. 
memang ko bertuah rasa macam mane mengandung ade anak sume tapi ingat la...xsemua orang dapat rasa pengalaman tu..insyaallah akan dapat tapi belum dapat..kalau xdapat langsung macam mana? ramai jugak yang dah bertahun2 kawen tapi masih belum dapat nikmat ade zuriat..xpernah pk ape orang2 yang xsebertuah u ols tu rasa bile baca/tgk?

saya rasa bende ni..sebab tu saya taaaaaakut sangat nak cerita pasal en someone kat kawan2 yang belum lagi jumpe en someone dorang..mungkin en someone dorang sesat akibat gps tak update btol2 kot kan..memang pernah jugak saya cite...tapi setiap kali saya cerita atau tercerita saya rasa satu perasaan bersalah yang teramat kat dorang..pastu ape lagi....nanges la sorang2..bukan nye reti nak mintak maap ke ape kan..haha..sebab pada pemikiran saya, ianya satu cerita..tapi bila memandang dari sudut perasaan tu yang rasa bersalah tu..

saya pun tak berani nak cite pasal en somebody kat kawan2 saya sebab dalam situasi saya sekarang ni pun saya boleh jeles ngan orang yang fasanya lebih tinggi daripada saya, dah pasti kawan2 saya yang lain pun merasa bende yang sama kan? senang cite letakkan diri kita kat tempat orang..lain orang, lain sensitivitinye. mungkin orang2 yang cerita perihal kebahagiaan dorang tak pernah rasa perasaan camni kot..sebab tu dorang sewenang2nye berkongsi cerita. 

saya ade kawan yang masih belum berpunya
saya ada kawan yang masih selalu putus cinta
saya ada kawan yang masih belum bertunang
saya ada kawan yang pernah putus tunang
saya ada kawan yang dah lanjut usia masih belum bernikah
saya ada kawan yang masih belum berkahwin
saya ada kawan yang masih belum mengandung
saya ada kawan yang masih belum punya anak
disebabkan tu saya faham ape kawan2 saya rasa..setiap kali isu ni keluar, sama hebat la saya menanges sama..my bad..huhu
*taip ni pun meleleh2 air mata..hadoiyaiii*

p/s: saya mintak maaf kepada sesiapa yang pernah saya ceritakan pasal en someone..saya sedaya cuba meminimakan cerita pasal beliau lagi ye..

kepada yang terasa dengan entry ni pun saya mintak maaf..xde niat nak mencantas kebahagian u ols, tapi saje je nak cite dari sudut pandang orang yang tak berapa nak bertuah ni..

i'm sorry, i can't be perfect..


No comments: