Thursday, April 18, 2013

abaikan insan yang emo ini..

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

hidup..
bukan sentiasa cerah..
bukan sentiasa di atas..
bukan sentiasa bahagia...
bukan sentiasa gembira..

kadang2...
kita akan rasa suram...
kita akan rasa berada si bawah..
kita akan rasa duka..
kita akan rasa sedih..

walaupun..
perkara yang buat kita suram,
perkara yang buat kita berada di bawah,
perkara yang buat kita duka
perkara yang buat kita sedih

tu,
sebenarnye kecik...
sebenarnye simple..
sebenarnye tak bagi impak yang berat pun..
sebenarnye boleh diselesaikan dengan mudah..

tapi,
bukan mudah nak ubati hati yang luka..
ape lagi luka yang tak nampak..
luke yang pada mulanya kita sangka akan pulih dengan gelak, dengan buat lawak, dengan cuba hepykan diri..
tapi hakikatnye luka yang simple tu boleh merebak, jadi barah dalam hati dan akhirnye tak boleh diubati lagi..

aku tak mintak
bila aku jatuh
orang tanya kenapa aku jatuh..
tapi
aku hanya harap
ada tangan yang sudi dihulur untuk aku bangun semula..
supaya aku mampu melangkah lagi..

dan setiap kali aku jatuh
aku tak mampu bersuara akan kesakitan yang aku rasa
sebab lidah akan kelu bila mata dah berkaca
di saat itu sebenarnye aku cuba untuk bangkit dan bagi semangat pada diri..

dan ketika tu jugak..
aku tak lagi perlukan tangan untuk membantu..
sebab aku yakin, aku mampu berdiri sendiri..
walaupun aku tahu, aku akan jatuh lagi..


p/s: hahahaha...jiwang...
PUI! 

siyes xbes hidup sorang...
B-O-S-A-N








G-I-L-E-R




















B-A-B-A-S

No comments: