Thursday, July 26, 2012

TIDO...

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

memandangkan aku ngah bosan giler ni,
ape kate kite meraban sorang2..
ye lah...mane ade org baca blog ak ni sangat kan..
lagi bagus, leh aku menggile segile-gilenye...whuah3

tido ngan aku mmg susah nak dipisahkan. sume orang kene tido, kene rehat tapi aku bukan setakat tido untuk berehat, malah tido itu adalah hobi aku. tapi bile gi interbiew ko giler nak cakap hobi aku tido?kompom kene rejek la..TERPAKSA aku menyembunyikan kebenaran ngan cakap hobi aku membaca. padahal, kalau tanya info terkini haram aku tak tau.jangan kata tak tau je, memang aku xnak amik tau pun. sesak pale aku je. ape yang aku alami semalam pun aku lupe, bek xyah baca banyak2, kompom lupe jugak nanti.

aku tak xsure bile aku start suke tido ni. maybe masa masuk asrama dulu koooottt.. ke sebelum tu dah suke tido tapi aku xperasan xtau la kan..rasanya masa sekolah rendah dulu xcamni..

biasa la, dok asrama, 1st time lak tu pagi2 5.30am dh bangun, kunun2 takut lambat gi sekolah, nanti kene berebut bilik air sume, so, bangun awl mandi2 leh tido blik. pastu member2 aku selalu suh kejutkan dorang bangun. yang mana senang bangun tu ok la.yang jenis liat tapi nak suh orang kejut tu rasa nak tunjal je kepala.hak3-keji.

bangun dah awal, pastu nak kene kemas katil segala, pastu gi kelas. ngan prep, basuh baju, sidai baju ape sume, mmg penat tapi bes. memang tu yang aku nak. maka disebabkan itu, impaknye aku suke tido dalam kelas, masa prep n masa tido pun tido gak. haha

setiap kali abes 1 subjek, sementara tunggu cikgu datang, aku kompom tido..bukan aku je, ramai yang cam gitu. mana member yang baik2 die xbagi aku tido, dia ajak la aku sembang ke, gi toilet ke what ever la asalkan aku tak tido. tapi tetap jugak aku akan curi2 mase nak tido.

sammmmmmpai la aku form 3, wujud rasa2 nak insaf. berazam tak nak tido dah dalam kelas. n aku berjaya tak tido. ape aku buat? study?? of kos not la kan. teruk bebenor. bukan nye nak study ke ape masa cikgu xde. aku gi merayau gi wat 'lawatan sambil belaja' kat kelas2 len. pastu lepak kat toilet sampai cikgu masuk. owwhhhh...masyyukkkk!! toilet kat sana bukan cantik pun. tapi bes sebab ade palang boleh gantung tudung. yup!tu je reasonnye aku suke gi toilet. nak gi koop, jauh...so memang 2 aktiviti ni la yang aku buat.dannnn sangat berkesan. adik2 nak wat, silakan lah...buat cikgu2 pulak, selalu2 la melawat toilet, kompom ramai budak..whuah3

once upon a time, aku penah baca komik doremon. dalam tu jadi isu bile nobita jadi raja tido ke ape..lebih kurang camtu la. pastu nobita bagi tips cara2 nak senang tido. die kata, bayangkan bende yang indah2. ngah berlari2 kat taman sambil kejar rama2 ke ape. n aku yang sengal ni pun follow tips die tu. wah!berkesan hokkkkkeyyyy... dah la aku ni jenis senang tido. bukak spek je aku dah mgantuk. amalkan pulak tips si nobita tu..haaahh..memang carik pasal la.. senang je aku, letak pale tros tido.

tapi....sekarang, aku cam berazam nak kurangkan tido. paling2 12jam tido sangat masyuk k.. tapi pk gak. kan xelok tido lame2. dalam proses nak insaf la ni. aku ni klu ade keraguan dalam azam aku memang azam tu akan sia2 terbang dibawa angin je.so, bek xyah kan. bukan pe, klu aku tido lame sangat, mata aku memang segar la.tapi belakang aku jadi sakit giler. sampaikan ade 1 masa tu, sebab dah tido lama, belakang aku dah sakit, aku decide xnak tido sebab baring pun xselesa sangat belakang aku ni.

tapi, aku mane leh biar kan katil tu keseorangan tanpa tuan.haha...aku pun carik jalan cane nak tido lame, tanpa sakit belakang. caranya, aku letak 1 bantal lapik belakang aku. vavava...selessssaaaaa sangat... so, mungkin aku terpaksa tangguhkan azam aku nak kurangkan tido. sape suruh panggil aku baby..baby kan tido lebih 12jam... whuah3


p/s: kadang2 kuatkan semangat xnak tido lame2 dengan mengingatkan diri 'mati kang tido lame gak' tapi xjalan...........belum tentu tenang nanti kan... (-_____-")

No comments: