Friday, July 27, 2012

sepetang di pinggir wetland

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha Penyayang

semalam berpeluang ikut dorang gi wat night survey kat wetland. bertolak kol 5 lebih. mule2 tengok burung2 yang ada kat wetland tu..baaaaaannnnyakkk giler!!!
comey2 plak tu...
arghhh...geram2...

*gambar2 dr google sebab gmbar sebenor dalam kamera opis*

ni purple heron

ni lak sepupu die, grey heron

ni lak painted stork. semalam tengok ade baby die 2 ekor.. sekor ngah main, sekor agi tido ngan lena..
ccuuutttteee sangatttt!!!
goreng mesti sedap...whuah3

yang kecik tu anak die...tapi yang ni xcomey...yang aku tengok tu comey..

ini large tailed nightjar
jumpe masa jalan malam2..

belajar pasal burung plak ni ekk...
tp ni la sebahagian burung2 yang ada kat wetland. banyak agi sebenarnye.
aku pun bukan kenal..aku tau yang kat atas nun pun sebab dorang sebut2. ade agi cam egret, bulbul, burung hantu sume la..

pastu jalan2 semalam, maybe ade musang, tikus tapi xsempat snap gmabr sebab depa lari..
memang bes sangat...tapi prob nye, aku ni xleh gelap2..
dah la gelap, keta plak slow, ngan tingkap terbukak....owwwwhhhh....sungguh mengantuk..

ha!semalam artis terkenal kat wetland,
katak micro. kecik je katak ni. masuk kain pun xpasan...eee...geli!

pastu ade ni,
ce teke ape ni....haaa....cepat2...
















*
*
*
*
*
*
*
*

dapat dak teka?



kalau bagi yang ni leh teka tak??


yup!btol2...kunang2...
excited giler tengok..
dorang lepak je...
aku yang terkinja2...
ye r...dah nak pupus dah die ni.dlu kat umah aku banyak giler..
ni, berjam2 aku pusing wetland tu nampak 2 ekor je..
tapi siyes comey...

moge2 keturunan ko wujud sampai anak cucu cicit rakyat malaysia ni..



tu je la nak cite.nak men game lak..petang ni nak balik, buka kat umah...
YAHOOOOO!!!

P/S: kemalasan melampau nak upload gambar dalam henpon.
n 1 more thing,

AKU DAH GILER NGAN DSLR!!!
bile la dapat beli ni...aih...

No comments: