Thursday, June 7, 2012

Ko-BoY-Ot

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

dah agak dah!

hati aku cam nak bercerita, tapi xjumpe ape benda yang duk berlegar2 dalam otak..
malam tadi, bukak kamera henpon baru pasan gambor2 masa gi MELAKA ari tu..

1, 2, and 3 JUN 2012 saya gi Melaka.
harap maklum..hehe

KAK UDA GEMOK: bagi ak bawak keta ah.ko mesti penat keje

KAKAK KURUS: (dalam ati: podah cit! penat mende..penat men game sepanjang hari??apekes??) Eleh..sebenarnye mmg dh lama ko nak bawak keta ni kan...haha

KAK UDA GEMOK: haah

ini lah mesej sebelum aku amik si gemok ni..

pas hambik die, terus gerak gi Melaka..
opkos la die yang drive..die nak kan..

kol 4 lebih baru gerak..

pastu masuk bandor melaka, leh la aku tengok pemandangan..
ko nak drive sgt kan...??tgk depan je la..(antara bende yang die kene maki ngan aku)

pastu, aku pantang ade orang wat hal ni..
mesti ak nak amik gambar punye..
haha

 
haaa!sape ni??memotong sebelah kiri..
 ish3!
wak lu lah

 lupe kan pasal tu..
kembali ke topik..
sampai chalet maghrib sebab sesat kat dalam bandar.
cam hangin je tengok signboard tu..
huh!


sampai2, join ibu gi mancing kat laut...
aku dapat ikan sekor.....yeay!
pastu tetibe tgk ramai giler orang kat pantai ngan pancing yang gedabak panjang giler!

 rupenye ade petandingan mancing..

dan tak pasal2 ibu meroyan kat pancing yang panjang tu..
*tadi ibu call kata dah beli pancing panjang*

excited bebenor...

then, xlama pastu balik...
xlarat den nak tunggu sampai pertandingan abeh...


esoknye ,
pagi mancing agi..tghari gi jalan2..

gi la kat MUZIUM KAPAL SELAM yang xde rupe muzium tu..

masuk singgit sorang dewasa.
hasilnye,




*minah yang pakai skirt tu jatuh masa kne kejar pony..hak*
-padahal diri sendiri pun lintang pukang sebab terkejut-
akibat dari berniat nak pegang pony yang tengah makan




 nah...tengok le puas2..
xyah korang nak gi lagi...bukan bes pun...
ingatkan boleh la masuk tengok camne kat dalam tu..

tapi,las2 leh tengok luar je...

otak aku xleh nak berpikir ape pekdah dorang bawak bende alah (bak kata nenek aku: besi buruk-refer tu bende2 antik) ni datang mesia??

siyes dowh..xpuas ati giler..

bangga sangat ke beli besi buruk?
habis duit berlambak semata2 nak hangkut benda ni..

setakat untuk tourism (kalau alasannya itulah), bek engineer yang ada kat mesia ni reka 1 then show off...bru la leh nak bangga even hasil awalnye cam hampeh...

tapi selalunye barangan buatan malaysia ni terbaeeeekkkk!!

terbaek yang dihantar kat orang luar.
rakyat sendiri dapat sampah..

ni lagi 1 isu yang aku tak paham..

suke benor nak folow barat, tapi yg elok xnak ikut.
dorang tu, gred A sume bagi kat rakyat. gred B,C, D- Z baru bagi kat orang luar.
kite plak, gred A jual kat orang. Gred B,C, D -Z tu beli dari luar bagi kat rakyat sendiri.
ntah2 org barat tu gelakkan je kat Malaysia ni..
amik yang ntah hape2..

hangin tul..
sebab aku xpaham apekejadahnye matlamat dorg ni?
barang2 yang Malaysia ni banyak yang Gred A, barang2 Malaysia memang terbaik..tapi klu rakyat xdapat manfaatnye camne?

ade org leh tulun wat ak pham?

kalau x, sampai sudah aku xpuas ati ngan orang2 ,golongan2 koporat cmni...

pape ntah,..

ok..dah..xpasal2 banyak bebel..

lupekan tempat xbes ni..



kite gi tempat yang bes pulak ek...

MUZIUM MELAKA

yang ni memang berupa muzium la..
sangat bes, sangat besar, sangat puas ati dan sangat2 yang len la..

cara dorang present bende ni,susun atur, deco sume bes...
cam real...
bes sangat!

tempat yang akan aku pegi lagi insyaallah..

lepas ni, bawak orang len lak gi..hehehe

petang tu, mak long n pak long datang..
so together2 malam tu makan ikan bakor kat tepi laut...bes!!!

tetibe lapo lak perut ak ni..jual mahal,tadi xnak makan,..padan muke..
pastu tibe2 malas nak cite dah...
kesimpulannya, hari last tu balik then singgah nilai jap carik baju koboi untuk si gemok tu,,
teringat sangat ngan cite ni..



p/s: teringin nak makan kit kat...
pagi tadi pas brekfes nasik dagang tros melahap ni...
puas ati ak...haha

No comments: