Wednesday, June 6, 2012

Jalan2 tengok orang kawin

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sejak ibu bagi aku pinjam CYRA ni, dapat la aku penuhi jemputan kawan2 aku yang kawin..
dulu nak pegi sangat la susah sampai aku termiss besfren aku kawin..sedih sangat,,
rasa 1 perasaan yang sukar digambarkan..so bile dah de kenderaan, aku akan cuba penuhi semua tempat yang aku larat nak gi..

yang terbaru, 
MIRAE dan ABG AYIE (abang angkat aku)

sangat gigih okeh sampai ke segamat..
tapi xpe la..aku teringin sangat nak tengok matrik aku. lagi pulak makcik aku tak penah gi segamat ni..so leh bawak die gi jalan2..

so pagi tu, pas amik cik oji (makcik aku) and aina (cousin aku) kat KTM, tros gi Segamat. tetibe sampai awal pulak..

kuar kat tol tangkak tu, cik oji kata "eh!gunung ledang kat johor ey? i thought kat kedah"

err...hehehehehe

jom la kite gi tengok. aku pun tak penah pegi sepanjang aku dok MATRIK JOHOR tu..





pape hal, singgah MATRIK dulu...rindu giler beb! dah makin buruk dah matrik aku ni,..
tapi kemudahan bertambah,tu yang bes tu..heh3

pastu singgah gunung ledang,
 mok cik den

 kazen den



 air yg sangat menggamit..





 
 
di bawah, muke org yang berjaya naik ke paras yang dibenarkan dengan memakai BAJU KURUNG.
panjat bukit pakai baju kurung...aku ingatkan masa kat penang dulu dah last time wat hal masuk utan,tracking pakai baju n kasut jalan..rupenye kali ni lagi teruk..
sume org tengok pelik je...





turun2,cotcet2 dah dkt kol 3...
bile gi majlis kawen ngan makcik ak memang kompom lambat punye...
nasib bek bkn mase mejlis dh abes..

so ngan berpeluh,muke minyak2 cam tumpahan  minyak kat laut redah je majlis org..
sungguh xsenonoh...
tapi ape de hal kan..
pakai cun2 pun tetap muke camtu...
xde berubah jadi muke siti nyeeee...


photographer baru pegang kamera, sebab tu senget sikit..hehe

ucapan:
TAHNIAH MIRAE. SEMOGA BAHAGIA SENTIASA HENDAKNYA BERSAMA SUAMI DAN KELUARGA BARU..


then, terus gi solat...
pas solat zupppp!!!gi melaka...

aku ingatkan nak jalan2 kejap je kat situ...
alih2..........hmmm...


langit yang masih cerah...




 

 bersama vellerie, orang yang bawak beca i.e kenalan cik oji..

 rantai kapal yang tertinggal ...kata vel

 kapal terbang yang PM 1st kite gune gi LONDON


 pokok melaka
(kabur sebab zoom)

menara taming sari dari jauh,,

 Menara taming sari kecik..

menara taming sari besor n dari dekat...

1st time aku tgk tau...dah berapa tahun dah benda alah ni ade..
tapi kan xnaik, sebab 20rm..
xmo den...
 
 kuda yang budak tu naik cam bes.......nak jugak...utk org dewasa xdok ke...huhu




langit dah bertukar...



akhirnye gelap langit itu.....


jalan2 la kat jonker walk..
kne beca 80RM k!

terkejut beruk jugak..
tapi nak wat cane..
xnego..men nek je...

so, untuk makluman

beca kat Melaka,

pusing2 saje RM10
kalau suh drebar tunggu 40RM 1jam..

sekian harap maklum..

sampai kampung baru kol 1 lebih...
mate xyah cakap la..sangap abes...
pastu drive pun men redah je.. sebab aku kan silau...bawak ikut suke la..heh3

ahadnye plak, tengok abg ayie kat taman melati..
walaupun dah mintak direction dari kawan aku,
sesat jugak...

aku ni dah jadi cam kak Di plak,,,bawak keta je sesat...
gi mane2 pun aku men redah je..
yang aku tau sampai..
masa n minyak la terpaksa aku abeskan..
adeh...

siyes...sejak pinjam cyra ni, xsesat masa dari opis-rumah-hentian kajang-econsave..yang len2 kompom sesat...
pastu aku kalau plan nak ikut jalan dekat, nanti tangan aku men putar je stereng ikut suke, last2 lalu jalan jauh...adehhhh... (-_-")

cam lari topik je..

ok, kembali ke pangkal jalan..

nak tengok muke comel abg n akak aku?
















before balik sempat snap ni dlu..hehe

gambar goyang sebab debor tengok org amik gmbor dekat2 ni..whuah3

ekceli, sangat excited tgk abg aku kawin..xtau nape..
kawan2 aku yang len kawin aku rasa biase je,,,tapi bile abg angkat aku ni kawin rasa sangat2 hepy..
aih..xtau nak cakap camne..
hepy..sebab pengantin xmalu kot..haha

pape pun,
SEMOGA ABANG AYIE N AKAK HIDUP BAHAGIA, DAPAT BABY CEPAT N HEPY EVER AFTER.....AMIN...

p/s: dapat goodie beg byk gler,...sebab datang lambat...heh3

No comments: