Monday, May 14, 2012

lege dapat membuang toksik2 dalam badan..


Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha Penyayang

Nak cite aktiviti weeken aku yang sangat masyuk..

Sabtu ari tu aku gi exam PTD. Dari bangi bertolak kol 7.30am and then gi UPM jap pinjam kalkulator adik aku. Pastu ngan penuh gelabah,bawak keta cam pelumba haram tepat 8.30am sampai la kat UM. Tu pun men redah je..aku tengok ade banyak keta,aku follow. Kalau sesat pun,memang padan la kan. Ade gps pun leh sesat. Siyes dollllllll..

Pastu, sampai2 tengok orang dah ramai giler. Pastu ade 1 notis tu,ape benda ntah die nak maklumkan. So aku Tanya sorang minah ni. Ngah muke berlagak,sikit pun xsenyum,pandang muke aku pun x,jawab ntah. Siyes kerek. Aku pun kerek la jugak..tapi dalam ati je la..xyah la orang cam die jadik PTD..whuah3..keji..carik pasal ngan orang yang xtahan nak wiwi,kene la camtu..

Pastu,aku pe lagi..cepat2 gi carik toilet. Dah lega,baru ati n otak jadi tenang. Pastu stay 1 tempat,kepala ke kiri kanan tengok baju n tudung orang. Bukannye reti nak review ape2 ke, boleh aku pi layan pesen org..ish3..

Orang len sume muke cuak2,baju cantik2,muke matang2,mekap tebal2..aku pulak,muke selamba bajet bagus padahal dalam otak kosong, baju celoreng2 saiz kecik, muke comey n baby face (keh3..muntahlah klu nak), mekap sekelumit pun xde. Bangun lambat,siap pun ala kadar la.pastu x brekfes plak tu.

Time jawab tu, xyah Tanya la..soklan memang susah bagi orang yang malas membaca fakta cam aku ni. Tapi bab kire2 alhamdulillah,aku boleh buat..just lembab sikit sebab xle gune kalkulator.sia2 je aku gi pinjam bende alah tu kat adik aku. Yang buat aku tersenyum untuk control gelabah,masa jawab esei BM. Nak tergelak pun ade. Lupe plak step2 nak wat esei.. ayat kalau baca memang ingat hantu budak tadika dah masuk badan la..ayat terabur,isi tunggang langgang, ntah boleh dipanggil isi ke tak pun aku xtau. Esei Bi lagi la.. ayat cam aku merepek kat dalam blog ni la.. aku kene tulis skema la lepas ni.ergh!!!xsanggup….

Pastu aku ingat,aku lah paling xready dalam dewan tu,rupenye ade yang lagi mantap… minahcungiler depan aku memang buat aku kagum lah..duduk2 je,sengih pandang aku..

Awekscun:awak…ade pensil lebih x?
Aku: (dah tergelak dulu sebab pikir,ko boleh xbawak pensel nak jawab exam ni) ade2..
Awekscun:tq..hehe
Aku: tu pemadam ade x?
Awekscun: errr…xde..hehe
Aku-yang baikhati-: nah,patahkan pemadam ni, layan diri ey..
Awekscun: eh,xpe ke?
Gegirl sebelah aku tetibe menyampuk : xde pemadam ke?xpe,saya ade pemadam lebih.
Aku (dalam hati): selamat pemadam BARU aku.

Ok..kesimpulannya,kompom aku xdapat pahala pape..ade unsur2 xikhlas kat situ ye..huhu

Masa rest 1 hour, aku lepak luar dewan sebab kat dalam sejuk sangat. Perut aku dah cam nak keguguran dah. Lapo sesangat..duk luar plak tgk org makan roti la,bawak milo ais 2 bungkus la, makan biskut la..perut aku plak nasib baik xbunyik2.. so aku sambung hobi aku,tengok pesen orang.. layan r tengok minah2 cun kat sana.. haha..sound cam bengkok je aku ni kan.. tapi x…aku straight la.. kalau dulu hobi aku ske tengok mamat2 ensem jugak tapi sekarang xmo dah..dah cukup en. Someone… ceh2..geli ke? Lantak ko la..haha..

Pastu masuk balik dewan men game..memang xde ciri2 insan Berjaya kan? Tapi nak wat cane..aku mane ade buku2 nak di baca..-alasan- pastu, amik ni..
Alat2 yang digunakan semasa exam.

Abes tu terjumpe senior aku,sembang2 jap,pastu chow. Amik kak uda kat upm then balik umah coz ibu n ayah dtg..

Malam tu kami pegi mancing!!!!!!!!

Tasik putrajaya

Bes giler….sampai kol 2.30pagi..

Mancing kat tasik putrajaya nun..berbekalkan sebatang pancing tanpa umpan kitorang gi kat sana. Pastu cilok umpan dari member ofis,then mulekan aktiviti.
Kat port 1st xkene, member pun xdpt. Kat port ke2, baru je baling member2 dah dapat 2 3 ekor ikan..kitorang plak hampeh..esek tersangkut je kat kayu..
Masa detik2 terakhir,mase tu dah nak give up dah,tetibe kak uda dapat keli.. aaahhh..ape lagi..xjadi la nak balik.. xbaling jauh pun, sejengkal kat depan je..pastu dapat ikan besar..bangge2..haha


Pastu naik lagi 3 4 ekor..memang bes la..letak je kene..letak je kene..pastu ikan dah cabut lari dh kot..sampai member dh blah,baru tergerak balik..Sampai umah lebih kurang kol 3 lebih nak dekat kol 4.

Esoknye nak bangun,mata pedih je..pastu ayah kata keta kene clamp. Kompiden je aku park kat depan surau nun. Last2 kne clamp. So pg tadi, terpakse gi wat muke comey kat orang Nepal tu suh die bukak clamp tu. Muke cam shah ruk han.. xcaye?ce tengok ni..


Alamak..xnampak plak..pandangan sisi je..haha

Pastu, kitorang gi nilai.. shopping tudung ibu..then,petang tadi…ibu balik umah…….

Malam plak, aku menaip entry ni untuk dipublishkan pada esok hari…n now,aku dah sakit pale sebab ngantuk yang hamat..so, nite eberybadi..

13 mei 2012
9pm
Bilik kat BBB s.7

p/s: kol 9 dh tido..baby kene tido lebih 12 jam..sekian…haha


-tajuk entry je dibuat pada hari ni sebab baru je pas kuar toilet...whuah3-

No comments: