Thursday, May 3, 2012

apesal aku tak balas mesej korang agaknye??

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sejak menjak ni ramai kawan-kawan aku mesej tapi aku tak balas..pastu xpasal-pasal kene cop sombong..penah tanya kenapa aku tak balas?suke tuduh bukan-bukan..
so, walaupun aku tak pasti korang baca ke tak, tapi bile korang mesej,aku xbalas makne nye aku:

1. xde kredit (90%)
limit aku untuk sebulan 30RM je..kalau dalam tempoh sebulan tu dah abes,memang aku tak topup. kalau aku topup pun sikit je..itu pun untuk keje n benda2 penting..nak jimat la wei..banyak lagi utang nak kene bayor ni.......

2.busy (4%)
walaupun aku makan gaji buta,tapi sekarang dah jadi gaji rabun sebab dah mule ade keje..alangkan cuti hari pekerja pun aku kene keje gak.ape kes?? so kalau aku xbalas tu paham2 la ye.. lambat laun aku balas jugak

*iklan*
teringat besfren aku ckp:
"ko ni kan kakpah, ape kate ko balas mesej aku tahun depan je..."

3.kredit menyikit (3.5%)
ni memang aku risau giler..
kadang2 aku cakap ngan kawan2 aku kdt tggl sikit bukan bermakna aku kedekut (ni faktor minor) tapi bile kdt sikit,aku terus teringat masa aku kene samun dulu..siyes aku trauma..bukan main2..bile kdt sikit aku mule la pikir yang bukan-bukan..kang emegency cane aku nak contact orang...tolong la paham k..

4. lupa (1%)
ni kadang-kadang la..contoh aku ngah men game,tibe2 mesej masuk..aku baca jap pastu tros sambung men game..last2 sampai kesudah aku lupe...saaaaaaampaila bile aku cek2 balik mesej,rupenye ade lagi mesej yang aku tak balas...hehe...sory..

5. malas (1%)
ni jarang tapi ade gak.. time aku xde mood ke aku ngah terajin nak wat benda len, tiem2 tu la korang nak mesej..memang aku tak balas la..tapi paling2 pun biase aku balas pendek2 je..

6. aku jaki ngan orang yang mesej aku tu (0.5%)
kadang2 penah tak rasa rimas bile orang yang kite tak suke mesej,tapi rasa cam jahat plak kalau tak balas?so bile orang2 cam gini mesej, memang 10 mesej dari die, 1 je aku balas..muahahahahaha!!!-gelak keji


p/s: bulan ni gaji lambat.xdpt topup lagi..nnti aku balas la mesej korang sume k....

No comments: