Friday, October 23, 2015

Car signage

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

Ini dinamakan xde keje..padahal dissertation tu secebis pun xsentuh lagi..pemalas tahap gaban..tapi bab2 mempeghabihkan masa dengan bende lagho memang terer..

Untuk keje melagho kite pada kali ini,saya nak menunjuk2 la ni saya buat car signage utk baby..biase la..nak beli ala2 kedek jugak kan..bek diy je.. Kite kan banyak mase terluangggg.. (°.°)

STEP 1:
Bersumber encik google image,kite google je design mane kite nak..ye la..memandangkan iols ni xberapa nak kreatifkan..kt cilok je idea org..whuah3

Sebenarnye ni bukan lah design yang saya berkenan tu..tp dia punye stroller baby tu same...so tepek je la gmbr ni ek..

STEP 2:
memandangkan ini kali pertama saya nak main deko2 ngan kain felt ni,harus lah buat acuan dulu..kalau jari jemari eden ni macam jari jemari saleh,boleh la kot nak free style je..
Mula2 saya buat bulatan besar dulu..saya guna mangkuk tu je..ikut la saiz mane kita nak..pastu nnti,potong mcm dlm gmbr di bawah..
Untuk roda lak,saya guna selotep tu..hehe


STEP 3:
Ble dah ade acuan,guntingkan la kain felt tu..
Dapat lah seperti gambor di bawah..



STEP 4:
Utk bekground itam tu saya ukur gak,pastu gunting..


STEP 5:
Yg stroller tu kene sediakan 2 keping..roda 4 ketul..line pink tu 2 gak..utk tampal depan blkg..dan bekgron hitam tu 1 je udah...

Pastu kita tampalkan semua sekali dengan gam uhu..
Tapi sebelum tu,saya jahit la siap2 corak atas stroller tu..siap ngan nama sekali..lepas dah pueh ati sume,baru la tmpal tau..

 

STEP 6:
berbekalkan reben yang dicilok di rumah,kita guna kan jadi penyangkut..tampal reben dlu sblm tmpl stroller tu..pelekat utk letak kat kereta tu blh bli kat daiso..
Pastu tampal tampal tampal dan tampal,
Hasilnya seperti di bawah ini....


FELT CAR SIGNAGE BERBENTUK STROLLER TANPA PEMEGANG..
pemegangnya lupe nk letak..whuah2..patutnya jadi mcm dlm gmbr no 5 tu..tp lain pulak yg jadi..xpe la..sndri buat kan..nasib r..hahaha

No comments: