Thursday, January 16, 2014

sambung belajar

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

berbulu je kalau en hubby tengok hari-hari ade update kat blog ni..mentang -mentang duk umah, tenet pun ade, dok online je kejenye...haha

hari ni nak cite pasal sambung belajar.. kan saya berazam nak sambung belajar tahun ni...
alhamdulillah, Allah dah bantu...

sangat tak sangka sebab masa saya isi form online tu ade dimintak untuk hantar hardcopy ke pejabat. tapi saya tak hantar sebab time tu dah kalut-kalut nak uruskan majlis kawen saya. tarikh tutup plak 29 nov 2013. sehari sebelum saya nikah.dan saya perasan bende tu 2 minggu sebelum tutup. tanpa pikir panjang terus je beli no pin kat bsn. 50rm tu.. lepas saya isi2 then baca kene hantar saya dah macam , oh no! pesal bleh tak pasan kene hantar hardcopy... so saya tawakal je la..xhantar hardcopy..dan redha je dengan kerugian 50rm yang saya dah kuarkan tu..


beberapa bulan kemudian......


*bunyik mesej masuk*

'syg!!!..' panggil en hubby.
'amende......' jawab ngan malas.
'meh sini cepat!tengok ni!' panggil en hubby dengan penuh semangat.
'ape nyeee.....' datang dengan langkah malas sebab tengah basuh pinggan time tu..
'tengok ni....' kata en hubby.

saya terus baca mesej tu..
'aaaaaaaaaa!!!!alhamdulillah....ya allah................' bla3...terus excited.padahal tadi malas nak layan laki sendiri.sekali dia nak bagitau berite bes, baru nak terkinja..
hepy sangat2...sebab tak sangka..tak berharap pun akan dapat...saya dah bercadang2 nak carik keje dah..

tenenggggg....offer letter saya...
kantoi tengah main game kat situ...hek3..

so saya akan sambung belajar kat uitm shah alam..
start daftar 22.2.2014 ni...
perasaan berdebar, takut, cuak sebab dah lame tak pegang buku ilmiah..
takut xleh bawak..tapi berbekalkan minat, saya kene jugak buat..
entry ni plak dibuat sebagai reminder masa saya rasa down akan datang..mane tau kan...


masa muda2 zaman matrik, setahun je belajar kat sana.. tu pun 1st sem kantoi, 2nd sem baru dapat 3 pointer..tapi total still tak lepas 3..
masuk u, ade la yang advice 1st year ade lah penting...drop 1st year abes di drag sampai final year...tapi still tak paham ape ke bende yang dorang bebelkan ni...
dah final year baru nampak...final year wehhhh... dah terlambat... last sem baru merasa dapat 3.. nampak nau bengap.. lampi tahap gaban..
masa 1st year tu fail pun boleh wat muke badak....maklum la..xsedor diri...
so bile dah nampak ni baru la nak wat betul..lagi2 bile dah tua ni macam appreciate ilmu tu macam dah ade...dulu bukan xhargai..tapi lebih kepada orang len belajar kat u, saya pun nak..sekadar ikut2 je.. tapi lepas keje ni baru tau ilmu tu bukan sekadar masuk u..lulus pekse..dapat 1st class..bukan tu..now saya dah sedar.. betapa seronoknye bile jadi orang berilmu...lepas baca buku2 imam HANAFI *sibuk nak caps lock*, imam malik, imam syafie, dan imam hambali, lagi membuak2 rasa nak belajar.... dorang berguru lepas sorang2 cikgu..hormat cikgu.hormat ilmu...kagum dengan dorang.. saya bukan lah tergolong dalam golongan yang hormat sangat kat cikgu..lagi2 cikgu yang perasan bagus.. xboleh nak pandang la guru2 yang macam tu... tapi imam2 tu, walaupun belajar dengan orang bukan islam, pasal ilmu yang biase2, mereka masih lagi hormat pada guru 1 ilmu tu.. insap beta bace...huhu

so, ini lah masa untuk tebus kebodohan masa lalu..
semua sem tu sangat2 penting...bukan 1st sem je..
hormat lecturer..
kene rajin jumpe dorang...
jangan nak main je kejenye...
dah kuar kang xde nye company2 nak tengok aktif sukan ke hape..last2 tanye nye pointer berapa..cait!


environment......here i come....heh4..

p/s: checked azam ketiga...







No comments: