Thursday, January 30, 2014

bank, trauma dan .....

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

hari ni kan saya keluar rumah...banyak la bende nak cite..haha
tapi cam biase la...mende merepek je..tengok tajuk pun dah tau... dan ape tu saya pun tak pasti..xtau nak letak perkataan yang seswai..ngeh3

tadi saya pi bank...nak pi bank pun kene redah tol (-_-'')..sehari sebelum hari ni aka semalam saya dah google2 dah mane maybank yang terdekat..so, selidik2 maybank UEP kat subang jaya yang dekat...dalam kepala dah terbayang dah betapa sesaknye tempat tu..sekali pegi..memang btol telahan saya...

depan bank tu jangan harap la nak ade parking dengan keta yang berderet2 macam ni..

*ske bagi gambar yg over*

so, saya pun pegi jalan belakang..
parking banyak giler!
kenapa dorang nak jugak pegi belah depan tu?pelik...
memang saya suke dapat parking...tapi yang tak sukanya, jalan tu tak ramai orang...seram hokehhh...
trauma saya masih belum hilang lagi...
kalau dah namenye jalan sorang2, ade motor, ade kereta, gi bank, gi jejalan TANPA TEMAN..memang saya cuak...matikan engin pun tangan menggigil2..xkesah la gi mane pun..kadang gi giant sorang2 pun  saya takut...sebab tu saya rela tak gi beli makanan wpun dah kebulur masa awal2 pindah dulu..nak gi kedai depan pun malas takut...

sambung lagi cite..lepas matikan engin, saya pun jalan lelaju gi bank..kat satu lorong..tak gelap pun, sebab siang kan..panas terik ade la..tapi lorong tu xde la macam lorong kat jalan TAR tu..penoooh je orang.. masuk bank, wat urusan..then nak balik ke kereta.. time ni la kemuncaknye.. ye la..baru keluar bank kan..orang mane tau kite ni masukkan duit ke ape..pikirnye bile kuar dari bank, maksudnye keluarkan duit..dan saya kene rompak dulu pun lepas kuar bank gak..tu yang lagi menjadik2 takutnye...jalan memang dah serupa keretapi la..rasanye nampak kat muke saya ni tengah kecuakan.. nak pulak kat area saya park kereta tu ade kereta cermin gelap..kereta besor..dalam kepala, ah!sudah! ...memori cerita kawan sekerja hampir kene tarik masuk kereta terus menambahkan cuak saya..pastu siap bunyik macam kebak kebuk..ntah ape tuan kereta tu buat dalam kereta die tu ntah..tapi siyes, bunyik tu menakutkan saya..lagi cepat saya jalan..

time melintas tu ade pulak moto..moto yang sederhana besor..orang tu pakai helmet besor ngan sarung tangan hitam..pastu agaknye orang tu saje nak takut saya kot..jalan yang punye luas tu, nak jugak die drive moto ke arah saya..hampeh punye worang...tu la die..nak pikir buruk je..sebenarnye org moto tu tengah elak kereta besor tadi tu..takut tak bertempat..

bile dah masuk kereta tu, rasa lega giler..masuk2 terus kunci kereta..cuak wooo...
tapi kaki menggigil lagi..haha

sekian la cerita trauma saya pada hari ni...
disebabkan mende ni, saya nak suh en hubby je masukkan duit dalam bank pasni..takut la...
xrela rasa takut mcm ni...xpasal2 saya batalkan niat nak beli nasik ayam goreng berempah dan nasik ayam penyet tadi..juz lalu je depan kedai2 tu..sob3..

p/s: sedang merancang sesuatu yang istimewa..tak tau jadi ke tak..haha

No comments: