Sunday, January 12, 2014

bubur @umah baru

Dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyayang


Yeahh...ni la masakan pertama saya kat umah ni..ehhh..kedua la...1st dlu wat hotdog..rebus gune jug letrik..ni sume gara gara xde dapor lagi nak masak..syok jugak xde dapor masak ni..xpayah saya masak..haha..tapi nak hadap nasik bungkus setiap hari pastu kene tunggu en hubby balik bawak makanan memang seksa..nafsu makan saya ni boleh tahan jugak mentekedarahnye...prefer masak sendiri walaupun saya tak berapa pandai masak..nak kata tak pandai masak langsung tipu la kan..masak megi..masak air lepas la jugak..ngeh4

Sekali masak memang xreti beragak..tu yang terus berlambak sepiuk tu.. Memule bau dah masyuk dah..ala2 bubur ayam mekdi ..siap en hubby kata pasni xyah dah beli bubur ayam mekdi tu..saya boleh wat yang lagi sedap..katenyeeee...tetibe dah lame2 terasa kemasinan kiub ayam tu..mau taknye..letak sampai 4 kiub terus..mau tak bubur tu jadi stok ayam terus.. Mesti en hubby menyesal puji bubur tu sedap..las2 kelaut..haha..sian dia..saya okey je..masin ke lemak ke .kalau boleh makan,saya bedal je..

Now,ade lagi berbaki bubur tu dalam peti ais . ...xsabo nk panaskan..wpun en hubby xgemor,kt bedal je sengsorang..muahahaha

P/s: xkelakor pun boleh gelak..ape2 ntah..

No comments: