Friday, November 8, 2013

Timbang tara

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

rasanya tak perlu lagi la kot saya nak ceritakan isu ape yang saya nak bebelkan ni..sebab for sure orang dah bosan dan saya pun malas nak melayan komen2 anynomous yang tak pueh ati dengan entry saya..*ceceh..dah tau dah kan pasal ape...*

seperti yang saya cakapkan sebelum ni..saya memang sorang yang sensitif..hal yang kecik pun boleh wat hati saya bertambah2 kecik..tapi tu tak bermakna saya perlu tinggalkan perkara yang saya sayang. mungkin saya terlalu terkenangkan kenangan manis bile bersama dan saya tak boleh terima bile kenangan manis tu diranggut *pegh!perkataan..dulu time spm xterkeluar pak perkataan hyperbola camni* oleh yang lain..memang saya tau ape yang saya sayang tu bukan milik saya,,tapi tak bermakna yang saya sayang tu perlu buat macam ni kan..
atau saya je yang terasa?
kalau saya je yang terasa mungkin silap saya...
tapi kalau yang seangkatan dengan saya pun merasa perkara yang sama, apakah maknanye?

menasihati seseorang itu bukan mudah..sebab kite akan diuji dengan kata2 kite semula..ye..cakap memang senang, tapi bile kite yang kene, hanya bahu yang merasa berat tanggungan bebanan..untuk melepaskan bebanan tu, saya akan pergi.. pergi bukan bermakna saya tinggalkan perkara yang saya sayang tu..*ikut term mengadanye: bawak diri---bende yang selalu buat pun..haha*..tapi saya akan bagi ruang seluas2nya kepadanya sebab saya terasa bile saya diperlakukan begini, saya umpama menyesakkan dunia barunye. saya pernah keraskan hati..dan rasanya tak jadi masalah untuk saya keraskan semula hati saya.. hanya perlu menanges, dan tido..esok pagi..bangun dengan semangat baru.. dengar seperti mudah..tapi proses tu tetap makan masa. 

bukan saya benci atau cemburu..tapi sejujurnya saya terasa.. ibarat berada di dalam sebuah rumah yang harmoni tetibe dihalau keluar kerana saya bukan lagi setara dengannye.. saya bukan orang yang pandai amik hati orang lain..saya bukan jenis yang pandai mengampu.. kalau orang tak suka, saya pergi..dan siapa yang perlukan saya, saya akan berlari mendapatkannya untuk sama2 berdiri .. kerana saya juga seorang yang memerlukan.. tapi kerana kerasnya hati, mereka memandang saya seperti seorang yang kuat dan mampu untuk dikata sepuasnya..sedangkan dalamnya, saya ibarat kuih suji@biskut arab yang saya buat hampir tiap2 tahun *tetibe..hahaha* untuk raya.. rapuh dan tak berapa sedap sebab buat tak ikut sukatan..hehe
saya akan berundur bila masanya tiba.. saya akan pergi bile waktunya sampai.. saya akan menjadi saya dengannya bila ia perlukan saya..tapi saya bukan saya bila ia dalam dunianya.. 

sejenak bila terfikir, medan itu mungkin bermanfaat tapi kebanyakannya manfaat itu tiada. saya gembira bila melihat sesuatuyang saya suka..tapi saya akan sedih bile melihat sesuatu yang saya tidak gemar..kalau isunya timbul bermula dari medan itu, saya tak mampu untuk menarik yang lain dari memaparkan ape2 mengikut kehendak saya. saya pun tidak layak untuk berbuat begitu.. oleh itu, saya yang akan keluar dari situ..supaya tiada lagi paparan yang merosakkan hati menghantui fikiran saya.

setiap yang hadir dalam hidup saya, saya panjatkan syukur kerana Allah memberikan warna kepada saya melalui mereka. bila saya pergi bukan bermakna saya benci. tapi saya perlu bersendirian utk tenangkan hati dan percaya saya mampu hidup tanpa nya. ya!saya mampu hidup tanpanya. ia dah ada sokongan nya..walaupun saya 'ditinggalkan' sebegini, saya akan cari sokongan saya..wpun tanpa sesiapa, saya yakin saya tetap mampu berdiri..

sokongan saya akan tiba..
apakah semua akan kembali ke asal bila saya pula seangkatan dengannya?
walau apepun,saya cuba untuk tak lakukan perkara yang sama kepada yang bukan seangkatan dengan saya...ketika itu...


p/s: mesti tak paham ape yang saya bebelkan ni kan? hahaha..bile hati mule berkata2...begini la jadinye..



hepykn diri ngan melayan dct mase mude2..ngan video klipnye yg kelakor..

2 comments:

dee.diyana said...

aku paham ape yg kau cuba sampaikan ini...
moga kte akan tros bersama dlm waktu aku mengejar utk menjadi seangkatan dgn kau. =.="

syarifah nur farhana said...

hehehe...phm ey...malu i...
ko ni xlame ni nak seangkatan dgn ak...amin....