Sunday, November 10, 2013

customer service

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

lokasi kejadian: kedai cenderamata kat batang kali
masa: malam..tadi pukul berapa ntah

saya: (pusing2 dalam kedai sambil usha brg2 yg bleh dibeli..lepas pusing 1 kedai, cekup barang harga rm1.50 n rm1.90. then terus gi kaunter nak bayar)
cashier: (terdiam sekejap daripada dok bergosip ngan member sebab saya datang nak bayar..muke terus ketat n scan barang)
* kat komputer stated rm1.90 dua kali- maksudnye 2 2 barang tu berharga r.1.90*
saya: (dengan muke tenang) eh..bukan barang tu satu singgit sengah ke?
cashier: (korek2 balik tanda harga yg die buang) harga same je singgit sembilan sebab barkod sama (muke kerek)
saya: tadi saya tengok harga die rm1.50...camtu saya taknak la yang tu (yang tu refer to barang yang rm1.50 tetibe jadi rm1.90)
cashier: (muke dah start bengang tapi masih kekal kerek) kita tak leh delete kak
saya: (muke tenang tapi serius) panggil manager awk
cashier: (bertambah bengang mukenye) sistem memang macam ni, xle delete
saya: (muke maintain serius) saya taknak yang tu.saya nak yang ni je (yg rm1.90)
cashier : (muke dah sakit hati) yang ni dah masuk dalam sistem dah
saya: (still serius) saya nak yang ni je
cashier: (terus blah gi jumpe sape ntah then datang balik ngan muke bertambah2 ketat...kalau boleh dengar ape dalam hati tu kompom tengah menyumpah seranah saya) yg ni je?rm1.90
saya: (bayar n terus blah pas amik barang)

giler kerek hokeh!!! saya ni customer.. ape ke ceteknye ilmu khidmat pelanggan ko dik..
cube ko layan akak ni elok2..dah memang salah kedai ko kan..sape suh letak harga 1.50 utk brg 1.90..bukan salah ahkak..  nampak sangat meroyan giler... kalau die cakap elok2 n lemah lembut.. 'oo..maafkan sy kak...harga brg tu mmg 1.90..tersalah harga kat situ...maaf ye.. kami pun xleh delete item yang dah masuk dalam sistem..mmg sistem kami ni CHOKIA giler sampai xle delete item yg salah..ape kata akak amik brg yg hrga sama 1.90 jugak utk ganti yg 1.50 ni'
haaaa...kan sedap ahkak dgr dollll...

ikutkan tadi saya pun dah panas dah...bukan kesah pun nak kene bayar berapa..tapi panas sebab cara layanan tu..macam ci je..macam la je..macam ka je.. haa kau...saya senyap je tadi..padahal kepala dah berasap..kalau guna kanta pembesar mmg ade dah satu kedutan kat muke ni..tunggu je ape reaksi die..kalau kerek jugak ade beberapa kemungkinan

1. saya blah je dari situ. terus tak beli ape2.
2. tak beli ape2 n pakse die panggil manager die, then suh manager die buang budak tu sebab muke xpresentable..biar muke xcntik, tapi layan custome bagus..ini muke pun xberape nak cantik, perangai lebih kurang je macam muke tu
3. mengamuk n membebel

nasib bek tak jadi yang mane2 seperti di atas..saya sabarr kan je tadi...ngan xde terima kasih nye..mcm tu ko layan customer..ni bukan kali pertama. masa first time saya pegi kedai tu ngan adik.. adik gi amik gambar barang2 kat situ sebab ade hello kitty..my makcik sgt fanatik ngan hello kitty..tapi org kedai tu ngan nada agak kasar cakap 'xle amik gambar ey.' ape payah benor ko nak cakap ' maaf dik...kat sini tak boleh amik gambar' ngan nada yang elok.. susah sangat ke.. siyes..memang xgi dah kedai tu..kalau pegi pun, pasni nak hambur kat muke budak tu puas2.. lantak ko la nak rasa ape.. biar bodoh, tapi berbudi bahasa.. budi bahasa pun xde, ngan ngong lagi bek gi terjun loji taik la

p/s: jgn bg saya marah
sebenarnye ade lagi nak bebel+kutuk...tapi skit2 dh la...kang makin keluar perkataan bukan2..

No comments: