Thursday, February 21, 2013

uuullllaaawelwelwel...sewel....

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

gile...gile...gileee!!!

hahahaha...

alhamdulillah(ptut ckp alhamdulillah dlu...xsenonoh minah ni)..

tadi aku gi jumpe bos besor..
dr semalam hati dah debor dah sebab keje tak siap lagi..
dalam pada nawaitu nak bangun balik wat keje, haremmmm...
tido ngan lena..
siap sambung tido agi pas subuh..
hampeh sungguh terasa pada diri yang comel ini...(wuek!)

pastu pas mandi, baru sedar diri balik..
menggelupur la pi opis...
janji nak pi jumpe 9-9.30 cmtu...tapi rupenye janji tak ditepati...
ape yg aku berangan ntah,..
15mnt nk gi putrajaya?ape yang ada dalam otak aku ni smpai leh pikir camtu?shut!
klu dh tau lmbt tu pecut cm arnab xpe gak..ni tak....cam gi jejalan kat pasar raya la gamaknye pemanduan tu..
aku ingat nk bawk laju2 tapi tak tau kenapa...maybe sebab aku banyakkan berzikir (sebab takut kene bambu), maka sebab itu aku tenang...


sampai2 putrajaya, bos ngah meeting...naya...
kol 10 aku sampai opis die..hahaha
pastu die kuar jap dr bilik meeting, jwb call...tapi sempat marah aku sebab lambat..
ngan muke tenang aku menjawab..
'bos meeting la dlu'
ceeewwaaahhh!skati koje kan...

pastu baru la turn aku jumpe die..
cite la pasal seminar sume...
aku tune2 la sikit supaya nampak aku buat keje tapi tak siap lagi..
bahangang..wat muke tak berdose langsung...

tapi yang aku nk cite yang excited benor ni sebab ak kan dah baca jampi serapah dalam keta tadi...
n alhamdulillah Allah kabulkan...

die nak keje2 aku ni siap next week...
ngah sore pelan, muke tunduk aku cakap aku cuti...
memule die diam..keep sambung bebel pasal keje2 tu...
laaaaast baru die tnye berapa lama aku cuti..
ngan yakin tanpa was-was aku cakap seminggu..
jom la wat perbualan...payah lak aku nak taip ayat penyataan ni..

bos: ai...lamenye...adoi...apesal lame sangat..
haku: saya nak gi kelantan ,ADIK sy kawen.. (adik k...ingat nak sembunyikan kebenaran)
bos: oo...kawen kene pegi la..kawen ngan org kelantan ke?
haku: xla..adik sy la org kelantan.. (xnk ngaku lagi tu)
bos: adik awk laki ke pompuan?
haku: pompuan..
bos: awk org kelantan ke? (ces.....dah agak dh soklan ni kuar...sebab tu baca mandrem dlu)
haku; xla...yg kawen ni adk angkat sy...tapi dah rapat cam famli...(whuah3...ayat xnk sedap plak kan...)
bos:ooo...abes la burn seminggu cmtu..
haku: ala...balik nanti sy buat la sikit2 dlu..
bos: xpe...awk bwk la laptop buat kat sana..
(masa ni aku dah uncit sikit2 gi kat pintu...nak cabot)
pas bagi salam, aku pun blah..

kuar je bilik die, aku ketawa kecil...ade PA die rupenye..
nasib bek akak tu tau aku sengal...so, msti die xpikir pape kan masa aku gelak tu...

AKHIRNYE AKU DAPAT PI KELANTAN SEMINGGU DENGAN TENANG..
tapi still kne buat keje gak...mampu kah?
xpe...malam ni berpoye2 dlu..

yeay!!!


p/s: aku punye cuak die nak bebel pasal seminar tu...rupenye lagi banyak bebel pasal
AKU KURUS..
terus keluar fakta2 die..
tapi pape pun..
THANKS BOS...bile nak nek gaji???hahahahahah

2 comments:

Nurul Iliana said...

bru terasa cam nk ktuk bos k long. da trg2 k long ckp nk g wedding adik angkt kn?nk g umah yg org cbok nk wt preparation kwen n ley die suh k long wt kje opis tyme tu?agk2 la~

syarifah nur farhana said...

jgn men gile....die dh luluskan dgn tenang pun akak dh bersyukur..die suh je...yg buat kptsnnye akak...skati akak la nk buat x..kan cuti...muahaha