Thursday, December 5, 2013

Cite Kawen: Ep 4 - Bunga tangan dan Hantaran

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

Haigooo...payah jugak wat hal2 kawen ni..
saya suggest pas ni, sape nak kawen tempah je la..
bukan pe...last2 barang2 yang saya beli untuk hias hantaran cecah jugak ratus ringgit.. bek xyah.. lebih kurang ngan tempah je kat kdai.. cume bile tengok kat kedai tu rasa cam 'alahai..setakat camni aku pun boleh buat'..kite akan rasa macam tu la..memang la boleh buat..masalahnye nak carik barang2 utk buat tu satu hal..minyak lagi..ngan xjumpe nye lagi..pening pale..byk hal..bek tempah je la senang..cakap je nak kaler ape, bayar2,siap..
tapi tu la..kalau dah dok umah sesaje ape jadah plak beriye nak suh org kedai buat..
xcantik pun xpe la..tapi kte akan rasa lebih bermakna bile wat sendiri wpun tak secantik kat kedai.. sentimental value katanyeeee...

cam saya, saya ada masalah nak mematchingkan kaler..kat mata saya ni, sume kaler cantik..saya xle tengok kaler yang cantik2.. sebab tu bile org nye tema kawen kaler ape saya xtau..kat mata saya merun gold tu cantik..tapi org len tengok cam ......hahahaha..xyah cakap la kan..
saya punye berangan nak pelamin merun gold..brg merun gold..ape2 sume merun gold la..tetibe org tunjuk gambar pelamin oren yang cantik..terus lenyap merun gold, tup2 dah setuju ngan kaler oren..
hantaran plak, gabung je la kaler ape2 yang masuk..saya dah malas pikir dah..sakit pale tau..yang mana ade, gune je la...

tu saya, tapi adik saya len..
tengok hasil tangan die








cantik memang la cantik..
haih...saya punye la tahan nafsu nak beli bunga foam macam tu sebab mahal...die boleh beli ngan slumberland banyak macam tu..blom brooch2 tu lagi..kain nye..rebennye..
dh la org suh wat kaler merah, die gi wat off white ni..
tapi dah buat kan..xpe la.. 
die nak gune utk kawen die gk kot..hahahaha


well..saya ni kan kedekut sikit..haha..bukan pe..saya suke perabih kan duit saya kat tempat lain. so brg yg kecik2 mcm ni murah2 sudah..
tapi ape yang uda buat ni kene la jugak ngan taste saya seperti yang dibebelkan sebelum ni..

hasil hantaran pulak..


cincin.. 
 

Al-Quran
 
 quran juga disponsor oleh ayah..

 wallet & belt
 juga hasil sponsor ayah..

Kek
 hantaran ni disponsor oleh kak akma..

Jam
 pilihan en suami iaitu jam chomoforce *bantai je la eja ni*
dan juga jam sponsor juga dari rina...jam hijra...

 kesemua hantaran ade di bawah...
 yang kami beli sendiri cuma jam dan cincin je...yang lain barang sponsor...hahaha
dan seperti biase, simple2 je sudah...
bersyukur hantaran 5 je...kalau lagi banyak, lagi botak pale saya dok pk nak gubah macam mana...padahal simple je bende ni...gubah pun bukan cantik benor...tepek2 bunga je...tu pun susah...haha

alas dulang....dulang....polisterin putih...sume mama punye...gle2 cut cost...hahaha

p/s:
 bunga tangan 1: hand made by sharifah nur atikah
*muke pelik sebab silau*

bunga tangan 2: by mak andam

No comments: