Friday, September 27, 2013

buku tetamu

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang


orang len buat buku tetamu, budak sememeh ni pun sibuk nak buat...
tapi semua nak cut cost..so, kene la buat sendiri..masa saya gi usha kat tempat2 yang buat buku guest ni rege mesti cecah puluh2 ringgit nak dekat seratus..guestbook je pun...maka ngan nada berlagak, saya pun cakap dalam hati...elehhhh...setakat macam ni kite pun boleh buat sendiri..
dah tu sampai ke hari ni sakit pale dok pikir cane nak buat guestbook sendiri..kah3..padan muke kat diri sendiri..dah tau tangan tu bukan 'jari jemari salleh' macam dalam upin ipin tu sibuuukkk gak nak berlagak buat sendiri..tengok la ape jadik kang..kalau buruk padan muke den..hahahahaha

1st skali,
usha kat buku pengantin dulu..sekarang buku pengantin best jugak...ade ruangan DIY..tapi bile dah banyak sangat, saya pun juling nak pilih mana 1..

2nd step,
tanya pakcik google ade tak contoh2 guest book..
dan dibawah ni yang berkenan kat mata i..

 




i ske yang simple je..yang memeningkan kepala macam mana nak bind kan die..kang bind cam thesis kang bru tau..
tapi ade yang letak ring tu pun macam ok jugak kan..
binding macam buku skrap pun bes ape..beli je terus yang ade kat kedai tu..haa..kau...guest pun boleh conteng ape nak conteng...hahaha

 
 idea mcm ni pun ok gak kan?
kertas cantik tu potong 4..conteng la puas2...baki boleh gune utk bende lain plak..hahaha
dasarrrrr...kedekut...


step 3,
usha youtube mcm mana dorg buat..

step 4,
tengok plak website martha steward..

step 5,
saya pening pale...saya rasa saya beli je la buku kat kedai pastu hias2 sikit..

haaaa...bijak tak???hahahahaha

dan pilihan terakhir untuk orang yang malas macam saya ni, gune kekdah yang last tu la..ala2 kad...cantk jugak kan???hehehehe

yes!
settle!

p/s: dah xle tido serabut kene pikir bende2 ni..

2 comments:

caHayA pembUkaAn haTikU said...

aku rasa, yg kad tu ok kot..kalo dah dsr pemalas + x kreatif cm aku..hahaha

syarifah nur farhana said...

hahaha..ak phm..last choice la tu..ade mase lg nk tgk2..klu x, wat yg kad tu la.hehe