Monday, December 26, 2011

South Trip part 1

dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi maha Penyayang

orait then. now aku dh settlekan list to do for today ++update my own resume n wat cover letter yang ntah hape2. hope dpt la keje kat tempat tu. so, once again i'm blurr..what should i do? tgk video maharaja lawak mega pun sudah. so, ape lagi..moh le meraban kat blog..haha

pikiaq punye pikiaq..so i decided to write about my trip to southern of Malaysia aka JOHOR. 
now i wondering apesal aku galak sangat nak speaking ni..??

kembali ke keadaan normal.

ok..cerita dimulakan lepas aku balik dari KL. Rabu balik umah,Khamis tu terus gi jalan2..marbeles!

Khamis ( 8 DIS 2011)
perjalanan dimulakan dari KKB. sampai kat mane ntah,ayah soh aku bawak keta..bes3!!haha
so, 1st destination MERSING.

kenapa gi mersing?
sebab ibu berharap dapat tengok orang mendulang emas.
tapi xdak pun..
nak berkhemah,ade orang tu kata tempat tu xseswai. n meriah pun tak..boring..

bukti:





so,pas makan kopok lekor n keledek goreng + rojak tepi pantai kitorang poie la carik hotel chokia..

so we ols pegi air papan. amik 1 homestay kat situ n pasang khemah kat depan homestay tu.

ini khemah


ini chalet

sesi pasang khemah


-pictures have been removed-



TADAAAA!!!

-pictures have been removed-
bergambau bersama khemah yang siap dipasang

then gi jalan2 di waktu senja rambang?
sape yang ajar?
mereka berdua..ayokkkk...


aku pun xpaham apesal minah sekor ni ske sgt amik gmbar bontot..sengal btol!

suasana tepi laut.nmpak cam senja sangat je.padahal xpun..hp ni yang cam tuttt..... 










 



saya encik ubur2..tulun saya..tulun la pulangkan saya ke laut.. 

arghhhh!!!jgn..jgn pijak saya..erk! lailahaillaallah..*mati* 
sape pembunuh itu?
ni dah ade bukti slipar die..ce carik sape..

hah! see..3 3 bukan pakai slipar so mereka bukan suspek..
so suspeknye minah tukang amik gambar..muahaha
*gelak kogoro mouri sebab dapat selesaikan kes*


hasil tuaian di pantai utk petang ini


hantu pantai

then balik la..sebab dah magrib..perut pun dh lapo..
that n8,cuak jugak klu xde kedai bukak
(nak menunjukkan betapa sunyinye tempat ni)

nasib baik ade yang bukak...

b4 makan,posing huduh dlu.. 

-pictures have been removed-




pas makan merayau lagi
walaupun xde ape,tetap nak merayau. bayangkan klu tempat ni happening,kompom xtido malam tu..


hasil rayauan, sebuah topi besor berharga RM--++ .mahal!

n malam tu jugak aku ngamuk.
lahabau btol..penat2 org pasang khemah last2 aku je yang tido dalam tu.
klu xnak tido ,ckap awl2..xyah pasang..buang masa je,,huh!

dah tu,aku yang ngah syok2 layan bunyi ombak+rasa takut sebab dok sorang2 dalam khemah tu kene panggil masuk. pape ntah.hangin btol!

JUMAAT ( 9 DIS 2011)

Pagi2 morning,ngan berbekalkan plastik kosong, kami gi jalan2 kat tepi pantai



















"ini pokok ladam kuda.pokok ni ada kat tepi pantai sahaja.kenapa nama dia ladam kuda?sebab..tgk ni..bentuk dia macam ladam kuda" jelas cikgu zalita kepada anak2nya.





 








aktiviti seterusnye,
KUTIP KULIT SIPUT!!

itu la gunenye plastik.. 











 



pas dah penat, gi sarap plak.
sarap nasik lemak yang sangat ciput..

LEPAS MAKAN,KEMAS2...
READY FOR NEXT DESTINATION

p/s:
--sehari suntuk mgadap benda ni..mmg aktivit yang bagus untuk buang masa--
perut pun dah lapar..moh le kite makan

2 comments:

Anonymous said...

bosan la cite ko wey..

syarifah nur farhana said...

bosan xyah bace...whuah3..