Saturday, December 24, 2011

korek2 time

dengan nama ALLAH yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

haha..bes tak tajuk?geli kan..keh2..
bukan korek ape k..korek hp je..

sebenarnye sgt rimas ngan hp ni sbb ble nk amik gmbr je esek ful..so,pas dh tgk2 puncanya sebab byk lagu n ade gambar serta video.lagu tu xkan aku nk attached 1 1 kan..leceh deh..

so..memule tgk dlu..gambar ape yang ade..

-some pictures have been removed-


ok..fullstop!
no wonder la penuh hp aku.byk amik gmbr sndri..maklum la..model xkesampaian..haha

tp tengok gambor ni sume siyes sedih sebab gambar2 ni di amik gune hp sony kesayanganku yang telah disamun..sampah sungguh penyamun itu!huh!bikin jiwaku kangen saja..

next!

haaa...ni mmg cite dah lapuk sume ni..hrp bersabar la ye..

raya aji ari tu,dpt gak aku melawat kubur2 insan kesayangan sume..sebab time tu koje kat kl. so,gi la melawat..bace yasin pada mereka sume yang telah pergi..sob3


ni kubur pakcik aku,cik lan.petanda,batu sungai..cik lan ni yang aku ingat,penah blikan aku jam..2 plak tu..pastu klu ade pasar malam die ske blikan laksa.terliur woii!!pastu byk lagi la sbnrnye.but masa aku form 1 beliau pergi tinggalkan sume..huhu



yang ni pulak bak kata cokji (makcik aku). this is my nenek ie ur onyang yang pompuan. xpenah jumpe so, kite jmpe later k onyang..hehe



yang ni plak onyang lelaki. tandanye nisan kaler merah. xpenah jmpe gak tp xpe..cicitnde dtg juga..=)



haaa..ni yang paling beta sayangi.. arwah nenek beta.. pergh!terus terbayang muke beliau..ni yang boleh menimbulkan hujan tatkala cuaca panas ni..huhu..
rindu giler beb..tapi ape boleh buat..beliau hanya pinjaman je..Tuan die lagi sygkan die..huhu

MOGA KALIAN BAHAGIA DI SANA..AL-FATIHAH

ok..seterusnye ape yg ade dlm hp ni??


haahaa..ni mase aku gi intebiew kat port klang ari tu. balik tu tetibe nmpak ade iklan jawatan kosong kat masjid. abang yang bawak kreta,dh terlajak dah time tu,boleh die patah balik.
then,bile bace sgt2 cute ok! nnti aku masukkan dlm fb..hehe
klu xjelas die tulis ape,klik la pndai2 korang..haha

pastu sepanjang aku dok kl ngan cokji,ptg2 klu rajin n xujan n aku cuti, nnti die bawak la aku kat tasik titiwangsa ni..bes gak tmpat ni..utk dating..whuah3...



yang ni plak kitorg gi the mines. batak giler woo..maklum la..xpenah pegi..siap naik smpan lagi..xmahal pon..dalam 2rm cmtu je..





bleh bukak ke video ni..errr..biar la..xbleh xyah tgk..kui3




serangga ape kat atas ni??haha
ni aina..sepupu aku merangkap model tak terbayor.
time ni aku gi blanje adik aku n aina tgk puss in boots 3D..
3D woi!!!giler kaye aku..haha
dalam pada baru pas kene samun boleh agi gi tgk wayang 3D.
saje je nak cube. lame gak aku kat counter tu. nk beli ke xnak..tgk muke 2 eko msg2 ni cm berharap sesuatu je.so aku pun amik la yg 3D. (sebenarnye aku yang terkinja2 nak tgk yang 3D)
tapi siyes mahal (bagi aku la). mmg bajet2 makan tros aku pastu..haha
BUT!mahal2 pun pueh ati..siyes syok giler tgk 3D. klu ade kayu tercampak tu,rasa cm sipi2 je la nak kene muke. yang paling xtahan iklan die pun 3D. keluar iklan spiderman terjun bangunan rasa cam aku plak yang terjun n nak bunuh diri cam spenderman tu..huh!bikin kaget saja.



ni..cik model2 bergambar bersama maskot A&W. mase tu gi menyibuk kat perhimpunan umno. ape jadah ntah aku pegi.tp saje la pun.dh cokji ajak..mane leh miss klu gi jln2..haha

next destination GOPENG PERAK.

niat di hati nak tgk la mtrix perak. so semangat nando siap sewa kreta segala.aku yang drive k..kreta saga blx tuu..blx ke bmx ntah..men ckp je..tapi mmg pnt rupenye drive ni..huhu

gmbr kat mtrx xamik sbb mtrxnye xsecantik mtrx johor..whuah3 (statement carik musuh).

then kitorg gi gua tempurung..

antara gambar2 kat gua tempurung yang telah memenuhkan hp aku..(antara je..some aku x upload sebab aku pun xtau gmbr ape yg aku hambik)

skip je la gambar2 yang meraban ni unless u ols adelah peminat gua n alam sekitar cam i ni..blueks!




ade 4 destination. just pegi yang 1st je iaitu golden flowstone.mane die?jap2..aku pun kene tgk btol2..xcam..gmbr same je sume..




batu bentuk gajah..sape nmpak?


ni kawasan rakaman cite duyung aka umah duyung msa si duyung bawak jimy gi umah die.






obor2 or kapal angkasa. pandai2 la korang imagine yang mana


Ade siput kat situ..nmpak tak??
klu xgi check mate..either korang rabun warna ataupun rabun2 ayam


ok..ni latihan imaginasi..carik ade bentuk ape kat batuan tertera?
(actually aku lupe pesal aku amik gambor ni..haha)


haa..ni brg2 antik ye.. nmpak x ade kepala cangkul kat situ..tu la cangkul n barang2 yang digunakan oleh org dolu2 nak korek gua ni.. amacam?dari geografian ke sejarahian..terbaekkk!!haha


ni amik sebab aku rs cntik tp bile dh amik,biase je ..mungkin skill fotography aku dah tumpul (padahal mmg xde)

cik2 model yang poyos..







ni lah golden flowstone nye..
kat tempat batu beralun2 tu sebenarnye ade air. tapi sikit je.klu hujan baru cam air terjun.
n disebabkan warne nye yang ala2 emas gitu..sebab tu paggil gold..cantik??subhanallah..






tinggal sejarah yang bes,
perancangan untuk membunuh pembesar inggeris kat fraser hill.giller jauh sampai rancang kat perak..haha
but siyes..dikatakan penuh dinding gua ni ngan lukisan2 camni. siap ade gmbr jam lagi.
yang wat aku hangin, pesal la ade gak manusia yang tangan gatal gi conteng "karim n karimah 4eva".."love u bebeh" --ni cth je..aku xreti wat simbol love2..hehe
tu la die..mmg ade kesedaran sivik+sejarah lgsung..penting ni utk generasi akan dtg. xpikir ke??
klu pk dorg xbuat *sigh*
 


bergaye giler keta..




ni batu marmar..perak mmg terkenal sebagai pengeluar marmar2. xcaye,gi lalu kat highway utara-selatan nnti ade bukit yang dah kene tarah,cantik je..licin..kaler putih..

ni pun marmar with side effect of light (ceh!speaking)



sangat kagum ngan ciptaan Allah. cantik giler kot marmar tu. rasa nak korek je wat jubin kat umah..haha

1st time dalam hidup tgk bunga kantan kembang. batak?yes I am!.haha

haha..bace2..ilmu ni..

bukti gi gua tempurung

signboard yang camni mmg aku pntang tengok.kompom amik gmbor punye.

malaysian 1st top model.


pas gi gua tempurung,ekspedisi diteruskan ke KELLIE'S CASTLE plak..
(serta merta terbayang kan game castleville..abes je update entry ni ,nk main...haha)








pendiang

petai besar=kekabu..haha

lif pertama yang dicipta di malaysia

tapi xdan nak siap..


laluan berhantu. dikatakan kellie slalu merayau kat sini...uuuu...

pokok beruang. believe it or not?believe it..ahak2..

beruang pelok pokok

mke pooh..


model gedik..

pastu balik tros..xlarat dah aku..sakit bahu,kepala,punggung sume..
balik2 je zass!skrokk..haha

abeh dah..gambar je.
bukak video..serta merta datang kerinduan di hati..

kenapa?

kerana
dia..

apahal nak poyos ni..
xde ape pun.just video geli2..nak tgk?
meh aku try upload. but xtau leh bukak ke tak tau..

-video have been removed-
hehe..video aku praktis sajak untuk program anak angkat..klaka..haha

ni yang real punye.time persembahan.


pastu band faveret aku..sebab ape?sebab ade kawan2 aku la...hehehehe (mendalam n tersirat-sape yang tau,angkat tgn)
pergh..rindu giler beb..ni zaman2 wat program dulu memang masyuk r. bes giler sampai study pun lupe. LOL! (ape kes aku berLOL LOL ni..geli je..)

NOW SIT BACK N RELAX..
PRESENTING TO U,THE MOST POPULAR BAND IN KTR..(ye kot)
GULA-GULA KAPAS PUTIH!!!
(btol ke bi aku ni..haha)




sekian la entry saya yang panjang n busan ni..jenuh dh update gara2 si minah senget yang ske tnye pasal blog aku ni..

sehingga kan aku tertnya2 dalam hati
"sudi tak die cantikkan blog aku lagi??haha"

p/s:
gambar raya yang last b4 abg kawin..hehe


-pictures have been removed-
zoom skit..kasi tunjuk muke budak bajet cute..

-pictures have been removed-

bluekss!!!!!!!!!
 *smbil lari ke bilik air sebab nak muntah hijau*

comey mende..
mmg betul BAJET ..!!
MINAH BAJET.. 
--ni ape perangai persendakan dri sendri ni..haish--

9 comments:

Nurul Iliana said...

amboi...smpt ngumpt di ujg episod nmpk...nk kne bnuh??? *nape k ngah yg terasa ni??*

syarifah nur farhana said...

memang k ngah pun..mmg ptot la trase..kah3

Anonymous said...

ah.. xpayah byk cincong... nk knl ngan bdk yg ling kemetot dlm family dia... blh? hahahaahahaha

syarifah nur farhana said...

mmg mintak kene lempang ni..haha

Anonymous said...

hahaha.. lempang 2 mkne nyer stuju la nk berkenaln nie. yes3!!! hahahhahahaaha :D

syarifah nur farhana said...

eleh..drop la byk2...xeran..hahaha

Anonymous said...

hahahahaha.. klu drop hati blh x? hua3!! :D

syarifah nur farhana said...

mengade gler......!!!!!!

Anonymous said...

hahahahaahahahahhahaha :D