Thursday, December 29, 2011

North Trip -Penang 16 dis 2011

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

haha..kompom bosan ngan cite aku.esek berjalan je kejenye..but..what can i say..
tu la keje family aku klu cuti..
n baru2 ni aku perasan ade taik lalat baru kat kaki,
dah 2 taik lalat kat kaki ni maksudnye mastery dalam berjalan la..kui3

actually aku dah pernah pegi penang ni..banyak kali dah. maklumlah..kampung halaman..
b4 ni pun aku pernah gak wat entry pasal penang ni.kat dalam blog yang lama.
trase nak bace klik di sini, sini, sini, sini

haha..banyakkan?

tapi kali ni pengalamannya berbeza dong...
dulu datang ngan kawan..la ni..dtg ngan family..
ape bezanya??sangat byk perbezaan...

bertolak pagi dari umah.then singgah umah makcik aku kat ipoh,umah nda gayah. ayah ngan penuh xmalunya cakap nak makan kat situ. giler lah! tapi dapat la kami tumpang semangkuk.haha
lama giler kot kat sana. sebab nye kitorang gi kerjakan pokok rambutan nda gayah tu..muahaha

pastu troskan la perjalanan..akhirnya nmpak jugak signboard georgetown...
bertolak pagi,sampai ke petang baru tibe kat penang.

aku rasa dah lame xnaik feri masa nak masuk penang..selalu bile nk kuar penang aje naik feri..so that time my daddy masuk penang naik feri..
cas rm7.50..mahal 50seng..




awal2 naik feri aku gi serang toilet dlu..xtahan nak wiwi..
pastu dating ngan ibu kat feri tingkat atas.
layan perasaan.....tau2 je dah bunyi
TOOOTTTTTTT!!!!

k..time utk masuk kreta semula..

keluar dari feri tu,trs gi carik hotel yang ayah dah booking....

agak kesesatan juga nye di situ..lame giler,siap call2 management tu,last2 rupenye hotel tu terselit kat celah2 bangunan..

name hotel:
CHULIA HERITAGE HOTEL

vaaaa..name cam bes kan..bunyik2 hindustan gitu..tapi............

ini kaunter. bagus2..sentiasa ada orang

tempat parking yang atoiyaiii....sempit!

1st impression cantik..ok la..

tapi tibe2 dapat khabaran toilet kat luar..

haaa????(sampai jatuh mulut aku terkejut)
xbesnyeeeeeee.....huhuhuhu..
macam dok asrama la pulaaakkk..

tapi xpela..sian ayah dah bayor mahal2..

bilik kami tingkat atas

ini bilik kami..sampai2 kene tunggu sengah jam sebab bilik xready lagi..apekahhhh???

deco yang simple but just nice..

on the way gi toilet..

toilet asrama yang pintunye ala2 nak bagi nampak orang mandi..

aku klu mandi amik toilet blakang2 sebab klu yang depan ni bleh nmpak susuk badan ngah mandi..
mane aku tau??
tau la..aku dah skodeng..muahaha

ini biliknye..nmpak besar?
jangan tertipu ngan mata kasar anda..


that night,kami kuar ngan kawan lama ayah..
gi makan kat padang kota lama.


yang cam hantu hitam pekat likat melekat tu: aku

kat situ aku makan char kuey teow kedai saiful apek..
xtau btol ke tak tapi ade la tulis gitu2 production.
sedap ke tak??
erm..need a lot of improvement..

klu kat padang kota ni layan la die punye kerang bakar n sotong..
tapi yang xbesnye,strategi marketing dorang plik..
plik yang menyampah..menyampah giler..!

pantang ade orang datang,sume penjual datang mengerumun..penuh berdiri kat meja pengunjung. 
dah tu sume nak cakap serentak.
ey..pening la..nak dgr mane 1 ni???tensen giler..
yang lagi wat aku jaki, sorang wakil kedai dtg dah la..ni tak..anak beranak cucu cicit sume die nak bawak klu boleh..siyes menyampah k!

kwn ayah xmkn pun myb sbb die tak suke dorang wat camtu..
eee..wat malu je...

balik dari gi makan ngan kawan ayah,kitorang gi jalan2 area situ..
join budak2 india lepak2 kat 1 port ni..pape ntah..haha
pastu pusing2..beli buah berangan..then balik..

to be continue..nak tgk ombak rindu..haha

p/s: kene masak ikan haruan lagi ari ni..huhuhu

No comments: