Tuesday, March 18, 2014

Selamat Kawen Kak Nik!

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang


*karangan cuti sekolah kanak2 tadika tak kemas seri saujana*


pada 13 Mac yang lalu, seorang kawan saya bernama Nur Diyana (Dee)telah datang ke rumah saya menaiki kapal terbang uolsss...malangnya, pada hari jumaat, iaitu keesokkan harinya, kawan saya terpaksa mengikut saya masuk ke kelas kerana saya ada kelas pagi dan malam.. kembalilah dia menjadi seorang pelajar apatah lagi cikgu saya telah menyoalnya.. maka hari jumaatnya berlalu dengan begitu bosan sekali kerana tidak dapat berjalan2.. ini kerana, selepas kelas pagi saya bergegas membawa kawan saya balik ke kampung untuk mengambil cukai jalan atau lebih dikenali sebagai road tax yang telah tamat tempoh pada 13 mac yakni semalam..*adakah statement ini buleh membuat saya disaman?ala...saya tak sengaja laa..*

maka pada hari itu, saya pergi ke kelas dengan rasa yang amat ting tong sekali..malam itu, saya tido sangat lena akibat kepenatan..saya tak tau la kawan saya lena ke tak tido di atas toto pink yang kami sediakan..harap2 dia lena..





bukti dia tido lena.. 



muke berseri2, bibir ceri melati..haha

pagi itu, kami bersiap2 dan pergi ke majlis kawan Dee dan kemudian setelah berjaya menculik sedikit aiskrim, coklat dan cupcake, kami bergegas ke majlis Kak Nik pule..

berselfish di tempat letak kereta 
si bibir ceri melati (kanan) bersama si muka minyak kelapa (kiri)

masuk sahaja ke dewan banquet, serta merta adrenalin *budak tadika klu gune perkataan ni mmg kebaboomm meletopss* meningkat.ini kerana kami dapat berjumpa dengan senior2 kami semasa di utm dulu.. lama giler xjumpe! lagi2 pakcik yang sudah berkahwen itu aka pepperoni..

selepas masing2 sibuk mahu mengundurkan diri, kami berdua menyambung sesi pemakanan dengan memakan kambing bakar yang tersedia untuk diambil..kambing bakarnye sangat mantop sebab lembut yang hamat..setelah itu, kami mencabutkan diri dari meja itu memandangkan ade individu2 yang kurang menyenangkan hati di situ..

setelah lame merayau2 tak tentu hala, kami berlalu ke hadapan pentas untuk bergambar dengan kak nik.. tetapi kelihatan ramai yang naik ke atas pentas untuk bergambar bersama retis sehari ini..tibe2 tanpa diduga, penyanyi jemputan telah menyanyi di sebelah saya! wow! mahbeles..

ermm...tibe2 malas nak bebel..boleh tak?
tengok je la gambar ey...haha


keknye cntik kan?

mini i-city

we ols...


dengan retis...

dee dgn retis lak..

pastu gi berpoye2 kat butiks...



poyo kan..gi usha butik2..last2 mampu tgk je..
tp sempat gak rembat shawl kat calaqisha ni..

sila la bershopping di sini ye..

babai...




SURAT CINTA BUAT PENGANTIN BARU *kak nik*:

akak, sori...saya bagi hadiah tak balut..bukan nak balas, tapi memang malas..haaa..mcm pantun kan.. 
selamat menjadi isteri solehah..jadikan en suami tu sebagai besfren akak..nak bagi nasihat pun bukannye reti...maklum lah..pengalaman baru secoet je.. semoga bahagia selamanya sampai syurga..
selamat berdating..hehe..oh ye...akak sgt gojes ari tu...cantik gler...!


p/s: nak bersenang lenang ngan housemate lak..hehe ^_^




9 comments:

dee.diyana said...

Amboii.. bibir ceri melati gitu kan. Hahaha. Oh. Nk tahu aku tido lena ke x mlm tu? Lena gile weyhhh... lepas makan kan aku msok bilik, baring2 tros trtido smpai pg dan lewat bngun drpada biasa. nmpk tak lenannye tu?

Nurul Iliana said...

Bestnye ley bergmbo ngan pngntin..sobs~

syarifah nur farhana said...

dee- hahahaha..ok...terserlah kelenaan nye tu..ak saje bagi ko penat supaya tak rasa sakit tido atas toto pink..hak3

k ngah- tu laaaa...spe suh blk awl..xpe..amanda dah wakilkan..

Nurul Iliana said...

Nt tnjuk bukti kt k nik ae.kih3

dee.diyana said...

Kak Pah : hahahaha. Aku x kesah pon la tido ats toto pink tu sbb comel kot. Dah lah dlm kete pon asek terlelap jugak. Penat kan hape tah aku ni.

syarifah nur farhana said...

k ngah- bukti kukuh tu..kak nik siap tnye anak sape..haha

dee- tau xpe..tp ko kan traveller...harus la penat..hehhh..

Farah Husin said...

Thanks sayang. Akak baru baca blog awak... Selama ni asik habiskan masa dgn husband wkwkw kononnya lah. Thanks for the advice. Akak cuba jd besfren dia eh. Takpayah ade besfren lain kan... Serabut hehehe

Farah Husin said...

Sape individu yg kurang menyenangkan tu?

syarifah nur farhana said...

hehehehe...xpe...paham..tgh hot bercinta...kih3..

xkenal kak nik..die usha2 dee..hak3