Monday, April 17, 2017

Master

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang

Semalam banyak gambar konvo yang saya tengok dekat fb.

Sedih? 
Ya!

Cemburu?
Ya!

Terkilan?
Ya!

Menyesal?
TIDAK!

Ikutkan hanya tinggal lagi 1 step sahaja lagi nak dapat macam tu. Tapi saya yang decide untuk stop atas faktor kelecehan sistem pengurusan dan saya pun taknak semakkan otak dengan benda2 cenggitu. Baik saya stop fokus besarkan si kecik ni. Even tak dapat habiskan, saya sangat2 suka dengan ilmu yang saya dapat.

Harap Allah sembuhkan hati saya. Supaya saya tak menangis lagi dengan benda2 yang kecik sebegini. Even tak dapat master tu, ingatlah yang diri tu dah berjaya master bagi susu dekat anak. Harap ini sajelah dapat ubatkan hati yang lara.

Mungkin juga hati sedih sebab lain. Antara penyebab malas nak sayang orang lebih-lebih. Nanti terharap mereka juga buat perkara yang sama. Taknak dah lebih2 excited. Ada rezeki panjang umur jumpalah. 

Tinggal lagi 5 bulan nak dapat phd bagi susu dekat sayang umi ni.😘

Takpelah sayang.umi xdapat master pun. Daripada awak jadi mangsa, baik umi stop je, layan awak. Dapat tengok awak main, tidur, lari-lari depan mata umi, tu pun umi dah bersyukur sangat. 
Takpelah umi tak dapat keje bagus-bagus pun. Sekurang-kurangnya umi ada masa untuk awak dan babah. Ada masa untuk doakan babah sihat tubuh badan makin dimurahkan rezeki. 

Jalan cerita setiap orang berbeza.
Jangan sedih.
Jangan kecewa.
Jangan berputus harap.
La tahzan..la tahzan..la tahzan..

Ingat matlamat akhir perjalanan.
Jangan lemah dengan layanan perasaaan. 
Lepaskan yang bersimpul.
Teruskan walau hampir tersungkur.
Sendiri pun tahu.
Masa tak tunggu.
Tiada ruang untuk yang bersedih.
Tiada tempat untuk yang terhegeh-hegeh.


Ingat momen awliya belajar berjalan?
Jatuh bangun jatuh tetap jua diteruskan.
Tanpa sedikit rasa penyesalan.
Walau sakit luka badan.
Berhenti bersedih.
Banyak lagi perkara perlu difikir.



No comments: