Friday, April 17, 2015

setelah sekian lama

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

melampau sangat biar blog kosong cenggini..naluri nak hapdate tu ade,,
kerajinan + esek tak sihat je, sampai sudah tak merapu..

niat asalnya nak pospon lagi update blog (nampak perangai suke bertangguh kat situ..hik3) tapi disebabkan baru tertengok sesuatu dekat pesbuk, tros xtahan rasa nak meluahkan perasaan..

tapi tak tau nak bebel kat sape.. bukak whatsapp..memang ramai kawan..tapi, saya rasa saya nak bercakap dengan diri sendiri je ni..xyah la ganggu orang lain (-__-')

kawan saya share gambar sorang pompuan tangan nya kene hiris dengan pisau oleh penyamun.. sebab nak amik hp and duit..
and again..saya ingatkan saya dah ok bile tengok bende2 camtu. so that saya juz boleh amik langkah berjaga-jaga je.. tapi nampaknye tak!

serta merta saya akan terbayang insiden kene rompak dan samun dulu. jujur saya nak lupakan semua tu..saya tak nak ingat lagi dah.saya tak nak berdendam dengan dorang. tapi macam mana??

saya terbayang (imaginasi saya memang over hokeh..buatnye tak pun) kalau dapat memang nak lenyek je dorang tu. ketuk kepala dorang sampai pecah, spray dengan deodoren tak pun cili --> siap berangan nak buat resepi spray cili sendiri (-_-")
gigit tangan dorang ke..ong bak sikit otak dorang bagi sedar diri sikit..
banyak lagi la...sampai menggigil2 badan saya.. tak tahu la tahan marah ke ape..
last2 yang saya mampu..menanges je..

dalam sedar tak sedar insiden samun tu dh 4 tahun berlalu,,
rompak 3 tahun lepas..
masih saya tak boleh lupakan..
ni ciri2 xde luka xde ape..
kalau sampai yang kene tikam, berdarah2, xtau la trauma macam mana...

dan masih jugak saya tak boleh brain orang yang sanggup buat keje camgini..
kalau ko ugut sikit, mintak duit elok2 kan senang.. 
takyah la sampai nak buat org takut.. ni baru saya sorang..entah berapa ramai lagi yang dah jadi mangsa.. kadang nak tahu, dorang ni dah insaf ke belum agaknye..?
nanti dah tua (sempat ke tua..kot la mati kene langgar lori kan), dorang ade rasa nak carik balik tak mangsa2 dorang ni mintak maaf..? dan, adekah mangsa2 nak maafkan?

saya sendiri tak mampu nak jawab soklan last tu.. hurmmm



p/s: post cmni pembuka lebaran 2015, setelah 4 bulan berlalu..entah hape2..

No comments: