Monday, September 1, 2014

Ephyra dan saya

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sebelum menaip cerita panjang2, kita minum dulu!

#sedap...rasa macam oren....bancuh ngan air sejuk laaaaagi sedap#



Saya bukanlah jenis yang suka nak beli2 barang dan produk2 kecantikkan ni. sebab selalunye memang xde kesan pun. lagi takut kalau dapat efek yang teruk sebab kandungan bahan kimia bukan2..siyes yang tu paling takut. sebab tu sampai sekarang takde beriye nak beli pencuci muka, krim ape sume tu.. kalau ade, ade..kalau tak, tak pakai pun. Tapi al maklum la, muke pun tak berapa nak model kan..bile tak pakai semua tu memang berlengas la muke..dah boleh tapis wat minyak masak ke minyak urut ke..*yeeekkkk!!!pengotor die ni*

sampai la di suatu hari plan2 nak kawen tu ade *memang plan nak kawen dari umo 20 kan..nmpak takk gatalnye tu..wakakaka*, risau la muke tak berapa nak santekkan. Saya pun try la Ephyra ni...tu pun setelah beberapa testimoni yang saya baca dan menunjukkan kesannye..ape lagi...tros beli..asalnya nak rasa la dulu, tengok ade kesan ke idak ephyra ni...ntah2 sama ngan produk lain kan.. bile minum, duk tunggu gak muka jadi flawless.. tapi sampai ke sudah tak berapa nak flawless..nak nampak kesan macam mane..muka saya bukan ada masalah pun.. xde jerawat..xde sangat parut jerawat.. *bukan bangga diri tau ni...*..juz nampak la pori2 muka tu makin mengecil.. 
tapi
saya dapat kesan yang lagi bes dari tu..

1. saya punye konsep biar muke xlawo, asalkan kaki lawo....*kepelikkan apekah ini*
dan bile dah berusia ni *padahal baru je 20-an*, kaki makin teruk lak..pecah2..merekah...paling tak menahan, kalau gesel2 kan kaki tu leh rasa kekasaran tumit tu..
lepas minum ephyra, saya dapati tumit saya kembali normal..n lembut...nak pakai kan losyen setiap hari pun macam bes.. yeay!  \(^_^)/

2. hampir setiap malam saya akan menderita tak boleh tido sebab rasa tak selesa kat bahagian belakang.. sepanjang tulang belakang. yang ni memang perasan bile dah habes sekotak, pastu terpaksa stop beli sebab tak de ongkos lagi nak beli. sepanjang tak minum tu, saya tak boleh tido balik.. duk la pusing kiri kanan cari posisi yang selesa..mengalahkan orang ngandung plak aih...bile dah kumpul duit *nak beli 3 kotak sekali gus* ,dapat minum balik, alhamdulillah dapat tido lena semula.. saya suka!

2 ni kesan yang paling ketara nampak la bila saya berhenti consume. tapi bila nak kawen, saya maintain consume ephyra supaya taklah nampak macam jatuh dalam lombong lak.. en hubby kta saya makin cerah masa nak kawen tu..tak tau la puji sebab nak kawen ke ape kan..hahaha..tapi mak andam pun ade cakap camtu.. cuma saya paham lah..tahap kecerahannya tak la jadi macam emma maembong...putih giler die hokeh.. cam saya kalau dah hitam manis..orang tak pandang dah perkataan manis tu...bacanya HITAM je...whuah4

lepas kawen tu terpakse stop beli lagi ..nak cover duit sambung belajar lak.. dan bila tak consume, masalah kaki merekah and sakit belakang tu datang la balik.. makanya saya memang dah yakin, ephyra ni satu produk yang bagus. konsep saya, try sekotak..xde efek, xyah beli dah..tapi ade jugak consumer yang penyabar..die beli 2 kotak baru nampak hasil..salute ngan kesabaran dia..badan saya lak leh terima ephyra dalam masa terdekat.. alhamdulillah, eksperimen kali ni, *lepas mampu nak beli semula*, saya tengah usha parut kene minyak panas..punye la lame tunggu parut ni hilang, taaakkkk hilang2...sekali minum ephyra, 3 hari dah start pudar.. ni nak seminggu dah minum semula, in shaa allah akan hilang dalam tempoh sebulan..nanti saya hapdate lagi ye.. nak tunjuk la kite berselpie nak show off muke yang pori makin kecik..tapi , macam same je dari jauh.. *nampak tak yang die ni xreti selpieee*...yang penting i is happy pori2 i dah kecik..kalau tak keje nye nak picit whitehead, blackhead je...bes tau minum ephyra.. rasa kulit licin..xkesah la orang cakap xnampak ape2 kesan pun..kite tau diri kita macam mana.. kan... 


makanya, sapa2 kat sini rasa macam nak try ephyra, leh contact saya k..nak wasap ke, mesej ke..

0137141201

Kelebihan Ephyra di mata saya:
1. Produk melayu islam
2. Halal
3. Diluluskan oleh KKM
4. Takde guna bahan kimia berbahaya
5. Kesan yang memberangsangkan

p/s: maaf, xde testimoni bergambar sebab kebanyakkan kawasan yang dicerita dalam kawasan aurat.. *ayat ntah hape2 die ni*

kalau sampai mesej anda kat saya, in shaa allah anda akan dilayan dan terpakse melayan saya yang suke merepek dan gelak ni..lalalala~

No comments: